Jeszcze parę tygodni temu Grupa Czerwona Torebka, kontrolowana przez Mariusza Świtalskiego, zapowiadała rozwój w trzech segmentach: dyskontowym (Dyskont Czerwona Torebka), convenience (Małpka) oraz internetowym (Merlin.pl). Strategia rozwoju grupy uległa jednak zmianie - zdecydowano się na sprzedaż Małpki. Teraz - jak donosi "Rzeczpospolita" - na rynku pojawiają się informacje, jakoby grupa szukała również kupca na Merlina.
Okres przedświąteczny jest czasem masowych zakupów dokonywanych w internecie. Merlin.pl przeanalizował trendy zakupowe z ostatnich kilku lat - czas wzmożonego kupowania prezentów rozpoczyna się już ok. 20 listopada i trwa nawet do 22 grudnia. W tym okresie rośnie nie tylko wartość zamówień, ale również liczba wysyłanych paczek.
W trzech kwartałach bieżącego roku skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy Czerwona Torebka wyniosły 261,16 mln zł w porównaniu do 101,27 mln zł w takim samym okresie roku poprzedniego. Oznacza to, że wzrosły one o 157,87 proc. Jak tłumaczy Czerwona Torebka, taki wzrost przychodów jest efektem dołączenia wpływów z nowego segmentu działalności grupy, czyli handlu.
Firma deweloperska MLP Group S.A. wybuduje łącznie ok. 120,8 tys. mkw. powierzchni magazynowo-biurowej dla trzech sieci handlowych: Merlin.pl, Małpka Express oraz Dyskont Czerwona Torebka. Inwestycje zostaną zrealizowane w ciągu najbliższych czterech lat.
- Merlin.pl to największa na rynku księgarnia internetowa. Nasza strategia rozwoju zakłada przekształcenie sklepu w supermarket. Chcemy być nie tylko w sieci, ale i offline, stąd pomysł wykorzystania siostrzanej sieci sklepów convenience Małpka Express - mówił podczas VII Forum Rynku Spożywczego i Handlu Waldemar Rybarczyk, dyrektor operacyjny Merlin.pl.
Czy budowanie przewagi konkurencyjnej na dobrej logistyce jest kluczowe dla sukcesu w handlu internetowym? - zastanawiali się paneliści "Forum Nowych Technologii. Biznes handlowy na pograniczu świata realnego i wirtualnego" na VII Forum Rynku Spożywczego i Handlu.
Sklep internetowy Merlin.pl poszerza swoją ofertę o nowe działy produktowe - moda oraz wszystko dla zwierząt. Dział moda w Merlin.pl to obecnie ponad 60 tys. produktów takich marek odzieżowych i obuwniczych jak: Tommy Hilfiger, Ecco czy Clarks. Asortyment będzie jednak sukcesywnie rozwijany - do końca roku klienci mogą się spodziewać powiększenia produktów z działu moda o ok. 150 proc.
Sieć Carrefour dokonała największej transakcji najmu powierzchni magazynowej spośród wszystkich zawartych w Polsce w pierwszej połowie 2014 r. - wynika z danych JLL. Było to odnowienie umowy z Distribution Park Będzin (Górny Śląsk). Carrefour wynajmuje tam 45,8 tys. mkw. powierzchni magazynowej.
Sklep internetowy Merlin.pl kontynuuje ekspansję stacjonarnych punktów odbioru. Nowe lokalizacje udostępniono właśnie na Śląsku oraz w Krakowie w partnerskiej sieci sklepów Małpka Express. Obecnie klienci Merlin.pl mogą już bezpłatnie odbierać zakupy w niemal 150 punktach w całej Polsce.
Visa Europe wspólnie z partnerami handlowymi rozpoczęła pierwszą w Polsce promocję płatności przy użyciu portfela elektronicznego V.me by Visa. Z portfela, udostępnionego w końcu kwietnia br. przez ING Bank Śląski jako pierwszy bank w kraju, mogą korzystać wszyscy konsumenci.
Grupa Czerwona Torebka prognozuje, że do końca roku sieć sklepów Małpka Express będzie liczyła około 430 placówek. Z kolei liczba dyskontów Czerwona Torebka wzrośnie o kolejnych kilkadziesiąt. Spółka zamierza także wprowadzić internetową sprzedaż produktów spożywczych w ramach Merlin.pl.
Małpka SA, operator sieci convenience Małpka Express, zacieśnia współpracę ze swoim partnerem z Grupy Handlowej Czerwona Torebka - Merlin.pl. Ruszyła promocja, dzięki której klienci Małpki Express za zakupy zrealizowane w sieci, otrzymają zniżki na wybrane produkty dostępne w sklepie internetowym.
Grupa Czerwona Torebka zapowiedziała, że do końca 2014 r. na rynku w tym m.in. w sklepach sieci Małpka Express będzie funkcjonowało łącznie 460 stref Merlin.pl. Pierwsze takie strefy powstały w listopadzie ubiegłego roku.
- Spółka Merlin została przeniesiona do Poznania, co obniżyło koszty. Wkrótce ruszy nowa platforma IT, która jest w końcowej fazie pracy. Będzie miała dużo szerszą funkcjonalność niż dotychczasowa - czytamy na czacie inwestorskim Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych z udziałem przedstawicieli Czerwonej Torebki.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy Handlowej Czerwona Torebka wyniosły w I kwartale 2014 roku 64 mln zł, co w porównaniu do 18 mln zł w analogicznym okresie poprzedniego roku oznacza ponad trzykrotny wzrost. Jest on wynikiem prowadzenia działalności w trzech formatach handlowych: dyskontowym, convenience oraz e-commerce.
Panattoni Europe, lider rynku powierzchni przemysłowych w Polsce podpisał umowę najmu na powierzchnię w Good Point Puławska. Nowym klientem centrum dystrybucyjnego, należącego do funduszu inwestycyjnego AEW Europe, jest sklep internetowy Merlin.pl. Przeprowadzona przez dewelopera komercjalizacja objęła ponad 13 000 mkw. powierzchni.
W 2013 roku skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy Handlowej Czerwona Torebka przekroczyły poziom 210 mln zł w porównaniu do 75,8 mln zł w analogicznym okresie poprzedniego roku. Oznacza to wzrost o 135 mln zł, czyli o 178 proc.
O planach rozwoju spółki Czerwona Torebka, sklepów Małpka Express, dyskontów Czerwona Torebka oraz Pasaży Handlowych Czerwona Torebka mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Przemysław Schmidt, członek rady nadzorczej spółki Czerwona Torebka.
Czerwona Torebka, która zarządza siecią sklepów convenience Małpka Express i siecią dyskontów Czerwona Torebka, chce w przyszłości otwierać supermarkety, a także sklepy specjalistyczne. Nie jest zainteresowana formatem hipermarketów - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Przemysław Schmidt, członek rady nadzorczej spółki Czerwona Torebka.
Spółka Czerwona Torebka, która zarządza siecią sklepów Małpka Express i Dyskontów Czerwona Torebka, chce być obecna we wszystkich istotnych kanałach dystrybucji. Chce też dynamicznie rozwijać format e-commerce, czyli sklep merlin.pl - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Przemysław Schmidt, członek rady nadzorczej spółki Czerwona Torebka.
Jak zadeklarował prezes Ireneusz Kazimierczyk ze względu na duże zapotrzebowanie klientów na punkty odbioru, sklep Merlin.pl do końca roku uruchomi 500 takich miejsc. Do końca I kwartału ma ich być 250, z czego 200 w funkcjonujących na rynku placówkach sieci Małpka Express. - Nasi klienci chcą często porozmawiać o towarze, którzy zamówili i zapłacić na miejscu w placówce - informuje Ireneusz Kazimierczyk.
Merlin.pl wciąż przekształca swoje punkty w wielofunkcyjne salony. Jeden z liderów polskiego e-commerce planuje również poszerzenie asortymentu - zarówno tradycyjnego, jak i cyfrowego. Zmieni też layout serwisu. Firma nie obawia się także ewentualnego wejścia Amazona na polski rynek.
Małpka SA, operator sieci Małpka Express rozpoczyna długofalową współpracę z firmą Merlin.pl. Jeszcze w listopadzie w czterech wybranych placówkach powstaną pierwsze strefy Merlina. Wkrótce oferta wszystkich pozostałych sklepów Małpka Express zostanie rozszerzona o możliwość odbioru zakupów zrealizowanych w najstarszym sklepie internetowym w Polsce.
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.
Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP
Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!