Według wstępnych i niezaudytowanych danych, sprzedaż "like-for-like" METRO AG w pierwszym kwartale roku finansowego 2018/19 wzrosła o 2,3 proc. rdr. Przychody osiągnięte przez Metro w tym okresie wyniosły 8 mln euro, co oznacza spadek o 0,6 proc.
1 lipca 2018 r. Dominik Branny obejmie funkcję Prezesa Zarządu Makro Cash and Carry Polska S.A. Aktualny Prezes firmy Eric Poirier zajmie zaś stanowisko Partnera Operacyjnego w strukturach Metro i będzie odpowiadał za Metro Cash & Carry Francja, Pro à Pro, Makro Cash & Carry Hiszpania i Portugalia.
Wiele niemieckich przedsiębiorstw uważało jeszcze do niedawna rosyjski rynek za bardzo obiecujący. Jednak zła sytuacja finansowa Rosji powoduje, że inwestorzy, producenci i handlowcy nie łudzą się: na tym rynku nie ma już dla nich przyszłości. Wszyscy liczyli na boom konsumpcji, ale ich nadzieję się nie ziściły – informuje Rzeczpospolita, za Deutsche Welle.
Zdaniem analityków LZ Retatilytics, m.in. Tesco, oraz Metro Cash & Carry, silnie scentralizowane wielonarodowe firmy, są przykładem detalistów, którzy przegapili trend na lokalność i mają sporo do odrobienia.
Analitycy IGD oceniają, że biorąc pod uwagę konkurentów na hurtowym rynku oraz obecność Biedronki i innych dyskontów, Carrefour może mieć trudności z przyciągnięciem kupujących do Supeco, biorąc pod uwagę brak świadomości marki.
Grupa Metro w ostatnim roku konsekwentnie realizowała swoją strategię, w ramach której kładzie silny nacisk na rozwój oferty dla sektora HoReCa. Grupa w grudniu poinformowała, że uruchamia cyfrową platformę dla sektora hotelarskiego. Firma wspiera też innowacje technologiczne i projekty typu start-up.
Grupa Goodman, globalny deweloper powierzchni magazynowych, buduje największe centrum logistyczne w Europie: obiekt dla Metro Group o powierzchni 235 tys. mkw., który powstaje w niemieckim Marl, zostanie ukończony w pierwszych miesiącach 2018 roku.
Sprzedaż Grupy Metro w roku obrotowym 2015/16 wyniosła 58,4 miliardów euro, czyli spadła w stosunku do poprzedniego roku o 1,4 proc. Jak podaje spółka przyczyną spadku były negatywne różnice kursowe i zmiany w strukturze portfela firmy.
Metro Group przygotowuje plan, zgodnie z którym dojdzie do podziału. Wstępne zarysy procesu wskazują na stworzenie dwóch niezależnych grup: specjalizującej się w sektorze ogólnohandlowym i spożywczym oraz elektroniki użytkowej.
Koncern Metro Group opublikował wyniki za pierwszy kwartał 2015/16. W tym czasie sprzedaż wyniosła 17,1 mld euro w porównaniu do 17,3 mld euro w pierwszym kwartale 2014/15 (spadek w euro o 1,5 proc., wzrost LfL o 0,1 proc.).
W roku obrotowym 2015/16, Metro Group spodziewa się niewielkiego wzrostu sprzedaży ogółem, mimo wciąż wymagającej sytuacji rynkowej. W sprzedaży w ujęciu like-for-like koncern przewiduje kolejny niewielki wzrost, będący kontynuacją 1,5 proc. wzrostu odnotowanego w tym roku.
Niemiecki koncern handlowy Metro, do którego w Polsce należą Makro Cash and Carry – sieć hurtowni samoobsługowych oraz Media Markt i Saturn – hipermarkety elektroniczne, zdecydował, że zwiększa dywidendę wypłacaną akcjonariuszom za rok 2014/2015 – informuje serwis rp.pl.
Grupa Auchan oraz Makro Cash & Carry rozpoczęły współpracę zakupową w Polsce. Obie handlowe firmy podpisały stosowną umowę 12 listopada. Przypomnijmy, w ostatnich tygodniach Auchan oraz Metro Group zawarły podobne sojusze na rynkach francuskim oraz rumuńskim. Od tamtej pory spekulowano o tym, czy współpraca w podobnym zakresie możliwa jest także w Polsce.
Metro Group podało wyniki za rok finansowy 2014/15. W tym czasie sprzedaż Grupy wyniosła 59,2 mld euro (59,9 w roku 2013/14). Sprzedaż w ujęciu LfL wzrosła o 1,5 proc. W samym czwartym kwartale sprzedaż wyniosła 14,2 mld euro (14,4 mld euro w IV kw. 2013/14). Wzrost LfL wyniósł 1,3 proc. - informuje www.dlahandlu.pl.
Rok po podpisaniu umowy, Metro Group i Auchan poszerzają zakres współpracy w sprawie platformy zakupowej. Nowa umowa zakłada wspólne negocjacje odnośnie marek produkowanych na poziomie lokalnym oraz połączenie mocnych stron Grupy Auchan i Metro Cash & Carry. Nowe ustalenie zaczęły obowiązywać od września 2015 roku.
Juergen Steinemann, który do końca września 2015 r. sprawować będzie funkcję dyrektora generalnego Barry Callebaut, w najbliższych tygodniach dołączy do rady nadzorczej Grupy Metro w miejsce Wulfa Bernotata. W przyszłym roku najprawdopodobniej awansuje na stanowisko przewodniczącego rady nadzorczej, gdy na stanowisku tym pojawi się wakat po planowanym odejściu z firmy Franza Markusa Haniela - donosi portal Retail Detail.
Makro Cash & Carry jako pierwsza sieć handlowa w Polsce zdobyła certyfikat MSC/ASC w łańcuchu dostaw. Certyfikacja potwierdza wdrożenie przez Makro standardów w zakresie zrównoważonego rybołówstwa oraz stanowi dopełnienie założeń „Polityki Rybnej” wdrożonej dla całej Grupy Metro.
- W ostatnich latach widzimy w Polsce coraz bardziej agresywne działania ze strony naszej konkurencji, na które nie zareagowaliśmy wystarczająco szybko. Teraz, od kilku miesięcy, mamy w Polsce nowego dyrektora zarządzającego. Działania przez niego podejmowane i tempo ich realizacji są imponujące - mówił w środę podczas konferencji prasowej w Berlinie, pytany przez serwis portalspozywczy.pl, Olaf Koch, dyrektor generalny Grupy Metro.
Grupa Metro opublikowała dziś raport finansowy za pierwsze półrocze roku obrotowego 2014/2015. Sprzedaż całej grupy wyniosła 32,67 mld euro, wobec 33 mld w analogicznym okresie roku wcześniejszego. W Europie Wschodniej odnotowano spadek sprzedaży w stosunku do pierwszego półrocza roku 2013/2014 aż o 11,9 proc. - z 7,78 mld euro do 6,8 mld.
Eurocash, Grupa Metro i William Carey, twórca potęgi CEDC, prowadzą rozmowy w sprawie przejęcia spółki Distribev, która zajmuje się dystrybucją piwa Żywiec, kilku mocnych alkoholi, wody oraz soków - informuje "Puls Biznesu", powołując się na własne źródła. Według gazety, negocjacje mogą się zakończyć w ciągu kilku tygodni.
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.
Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP
Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!