9 marca 2021 • 10:00-12:00
PARTNERZY DEBATYOd początku pandemii obserwujemy jej wpływ na decyzje zakupowe Polaków. Niektóre trendy towarzyszą nam tylko przez chwilę i są związane np. z sezonowością produktów, inne wciąż wpływają na nasze codzienne nawyki. Rzadziej wybieramy się do sklepów, przez co do naszego koszyka częściej trafiają produkty w większych opakowaniach - ocenia Perfetti Van Melle.
Marka Chupa Chups w styczniu ruszyła z kampanią poświęconą lizakom Chupa Chups Melody POPS. W ramach działań wybrana grupa TikTokerów podejmuje wyzwanie i w praktyce sprawdza możliwości kultowego lizaka w kształcie gwizdka, grając na nim dobrze znane melodie.
Duże zakupy są wygodne, zajmują mniej czasu i ograniczają wizyty w sklepie, przez co stają się coraz bardziej popularne. Aktualna zmiana trybu życia i dłuższy czas spędzany w domu, również w czasie wolnym, ma wpływ na podejście do zakupów. Konsumenci, coraz chętniej wybierają produkty w dużych torebkach, dzięki którym, mogą rzadziej korzystać ze sklepów, jednocześnie będąc przygotowanymi na każdą okoliczność - ocenia Perfetti Van Melle.
Żucie gumy to jeden z najbardziej efektywnych sposobów pracy nad zdrowym uśmiechem. Potwierdzają to również wybory konsumentów, którzy coraz chętniej sięgają po produkty funkcjonalne, poza walorami smakowymi, korzystnie wpływające na organizm – informuje Perfetti Van Melle.
Według najnowszych badań, konsumenci coraz częściej biorą pod uwagę, że w przyszłości korzystanie ze sklepów online może stać się jedyną drogą kupowania żywności. Jeśli prognozy się sprawdzą, rynek czeka prawdziwa rewolucja. Szczególne wyzwanie czeka kategorię artykułów przykasowych – ocenia Perfetti Van Melle.
Polacy kochają zakupy, ale należą do ostrożnych klientów, którzy nie dają się ponieść emocjom i zachowują zimną krew. Blisko połowa badanych osób deklaruje, że z promocji korzysta wyłącznie wtedy, kiedy dotyczą one produktów, które zamierzali wcześniej kupić. Co ciekawe, tylko mniej niż co dziesiąty badany przyznaje się do zamiłowania do wyprzedaży. Prawdziwymi łowczyniami okazji są kobiety – wskazuje firma Perfetti Van Melle.
Dla współczesnego konsumenta liczy się nie tylko dostępność i szerokość asortymentu w sklepie czy wysokość cen, ale również customer experience, czyli całościowe postrzeganie doświadczeń związanych z daną marką czy firmą. Ogromne znaczenie odgrywa też ekspozycja – wskazuje firma słodyczowa Perfetti Van Melle.
Młodzi ludzie stanowią obecnie 30% światowej populacji. Najstarsi przedstawiciele generacji z Pokolenia Z kończą właśnie 21 lat i stają w pełni świadomymi konsumentami. Ta pokaźna grupa nowych klientów to „łakomy kąsek” dla wszystkich marketingowców. Dlatego firmy, także z branży FMCG opracowują i wdrażają strategie biznesowe, które odpowiadają na potrzeby i oczekiwania przedstawicieli tego pokolenia.
Polscy konsumenci zamiast kupowania na zapas, preferują regularne i krótkie wizyty w sklepach osiedlowych. Znacząco wyróżnia ich to od mieszkańców innych europejskich krajów oraz wpływa na oblicze handlu w Polsce.
Początek jesieni to najlepszy czas na podsumowanie gorących, intensywnych, letnich miesięcy. W tym roku jest się czym chwalić, a potwierdzają to wyniki badań. W ramach akcji „Lato z Mentos Pure Fresh” nadmorskie, owocowe strefy marki odwiedziły tysiące osób, a wydarzenia należały do najlepiej ocenianych przez konsumentów w Polsce.
Producenci słodyczy chcąc nadążyć za dynamicznie rozwijającym się rynkiem, muszą postawić na innowacyjność, bowiem ciekawość, chęć wypróbowania nowych smaków i uleganie bogactwu różnorodnych produktów, które serwuje rynek – to główne wskaźniki, którymi kieruje się konsument przed sklepową półką ze słodyczami i przekąskami.
4 lipca rusza wakacyjna kampania promująca dwa nowe smaki gum Mentos Pure Fresh – truskawkowy i tropikalny. W ramach akcji, w lipcu i sierpniu, marka stworzy cztery pełne atrakcji miasteczka na plażach w Jastarni, Władysławowie, Ustce oraz w Łebie.
Jest obchodzony niemal na całym świecie, chociaż jego data zmienia się w zależności od kraju. Dzień Matki, który w Polsce przypada na 26 maja, to wzmożony czas zakupowy nie tylko w przededniu święta – wskazuje Perfetti Van Melle Polska.
Wszystko wskazuje na to, że era dużych rodzinnych zakupów robionych raz w tygodniu skończyła się. Polacy nie robią sprawunków na zapas, chociaż niehandlowe niedziele powoli ich do tego zmuszają. Zamiast tego wolimy wybrać się do sklepu nawet codziennie. Podczas takich małych zakupów często sięgamy m.in. po przekąski i produkty impulsowe, które kupujemy na poprawę humoru – informuje Perfetti Van Melle Polska.
Wielkanoc to moment, w którym w polskich domach królują tradycyjne ciasta i inne słodycze.
U większości Polaków, oprócz potraw, które są charakterystyczne dla świątecznego posiłku, możemy znaleźć na stole także przekąski w każdej formie – od czekoladowych pisanek, po praliny i cukierki - informuje Perfetti Van Melle.
Znana od kilku tysięcy lat, spożywana w przeróżnej formie, wspiera układ krążenia i poprawia samopoczucie. Czekolada posiada wspaniałą historię, doskonale wpływa na nasz organizm i bez wątpienia trudno jej się oprzeć. Ma tysiące odmian, kształtów i kolorów. Produkowana jest z najróżniejszymi dodatkami dopasowanymi do gustu nawet najbardziej wymagających konsumentów. 12 kwietnia obchodzimy jej święto – Międzynarodowy Dzień Czekolady.
Portfel statystycznego Polaka z roku na rok rośnie, a wraz z nim również ilość przeznaczanego na dziecko kieszonkowego. Typowy nastolatek uwielbia wszystko co słodkie, więc swój budżet często przeznacza właśnie na tego typu artykuły.
Z okazji zbliżającego się święta zakochanych Perfetti Van Melle, producent lizaków Chupa Chups oraz dystrybutor czekoladek The Belgian przygotował specjalną ofertę. Perfetti Van Melle z myślą o zakochanych przygotowało limitowaną serię jednego z największych produktów marki lizaka Mini Mega.
Perfetti Van Melle, jeden z większych dystrybutorów słodyczy w Polsce, rozpoczyna nowy rok z kampanią reklamującą gumy do żucia Mentos Pure Fresh. Kampania ta jest kontynuacją działań promocyjnych rozpoczętych w zeszłym roku, a sam produkt będzie dla firmy priorytetem na 2019 r.
Perfetti Van Melle, jeden z największych producentów słodyczy w Polsce, podsumowuje 2018 rok - nowe produkty, szukanie nietradycyjnych sposobów promocji, otwarcie na nową grupę docelową. Firma ocenia, że miniony rok jest dowodem na to, że innowacyjność zdecydowanie się opłaca. 2018 rok obfitował w wiele słodkich sukcesów dla firmy, która obchodziła 25 lat istnienia na polskim rynku.
Influencerzy rządzą dziś internetem, a firmy coraz bardziej skupiają się na promowaniu swoich produktów poprzez internetowych celebrytów. Według agencji Newspoint już dla ponad 70% odbiorców treści tworzone przez blogerów są pierwszym źródłem informacji o produktach. Za dwa lata ten rynek może być warty nawet 10 miliardów dolarów.
Wg badań ARC Rynek i Opinia aż 78% Polaków kupuje słodkie przekąski dzieciom. Z tej okazji Perfetti Van Melle, jeden z czołowych dystrybutorów słodyczy w Polsce, przygotował specjalną świąteczną ofertę swoich produktów.
Belgia jest jednym z najmniejszych krajów w Europie, co nie przeszkadza jej w byciu kulinarną potęgą. Jednym z jej najbardziej rozpoznawalnych symboli jest czekolada i tworzone z niej produkty. Charakteryzują się nie tylko wyjątkową konsystencją, ale przede wszystkim znakomitym smakiem, wydobytym z najwyższej jakości ziaren kakao, którego nie da się podrobić.
Światowy rynek produktów impulsowych cały czas dynamicznie się rozwija. Wg badań GFK aż 98 proc. Polaków sięga po podobne artykuły. Co ciekawe, jedną z rosnących obecnie kategorii są gumy do żucia. Wybiera je ponad 55 proc. mieszkańców – informuje Perfetti Van Melle.
Półki sklepowe coraz bardziej uginają się od dużej liczby produktów z tej samej kategorii. Jednak, jak wynika z badań Nielsena, właśnie z tego powodu przeciętny konsument zauważa średnio tylko 4 na 10 artykułów. Jakie czynniki sprawiają, że częściej kupujemy jedne produkty, a ignorujemy inne? Okazuje się, że sekret kryje się w odpowiednim opakowaniu – ocenia Perfetti Van Melle.
Zbliża się jedno z ulubionych świąt młodzieży – Halloween. Chociaż tradycja przyszła z Ameryki, w Polsce całkiem dobrze się przyjęła. Nastolatki coraz częściej przebierają się w kostiumy rodem z horroru i ruszają po domach, aby zbierać słodycze. Perfetti Van Melle z okazji Halloween skupia się na promocji lizaków w kształcie czach z serii Chupa Chups 3D.
Cukierki miętowe, obok gum do żucia, są postrzegane przez polskich konsumentów jako produkty, które najskuteczniej odświeżają oddech. Konsumenci chętnie po nie sięgają, dlatego Perfetti Van Melle oprócz produktów skierowanych stricte do dzieci bądź młodzieży zdecydowała się w ubieglym roku na dystrybucję marki, która byłaby interesująca dla aktywnych mężczyzn - mówi Michał Bonecki, Consumer Marketing Manager w Perfetti Van Melle Polska.
Marki rozumieją jak ważnym kanałem sprzedażowym są social media i coraz chętniej w niego inwestują. Wartość rynku reklamy w tych kanałach wynosi już ponad 600 mln zł. Bardzo ważne jest regularne prowadzenie komunikacji, która musi się wyróżniać i przyciągać odbiorców. To oni mają bowiem wpływ na swoich bliskich w kwestii sympatii do marek – ocenia Perfetti Van Melle.
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.
Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP
Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!