Tomasz Retmaniak, dyrektor generalny Nestlé Nutrition na Polskę, Europę Centralną i Wschodnią, mówi w rozmowie z Onet.pl m.in. o tym, że bez kapitału z Zachodu Polska nie rozwinęłaby się tak szybko. - Rozwój przemysłu, miejsca pracy i to, gdzie Polska ekonomicznie jest dzisiaj, zawdzięczamy także obcemu kapitałowi - mówi.
Zdaniem Tomasza Retmaniaka, dyrektora Nestlé Nutrition na Polskę, Europę Centralną i Wschodnią, kolejne podatki czy zmiany w Prawie Wodnym, na pewno odbiją się na cenach żywności. - Producenci nie mają worka bez dna, z którego mogliby nieustannie dokładać - przyznaje.
- Mamy specjalne relacje z dostawcami owoców i warzyw do fabryki w Rzeszowie. Współpracujemy z nimi od lat i jesteśmy wspólnie od siebie zależni. Dbamy o nich, bo im ufamy i nie chcemy poszukiwać nowych dostawców, a oni są zadowoleni ze stałego zbytu - mówi Tomasz Retmaniak, dyrektor Nestlé Nutrition na Polskę, Europę Centralną i Wschodnią.
- Fabryka Gerber w Rzeszowie stała się jednym z wiodących zakładów produkujących posiłki i soki obecne w portfolio Nestlé Nutrition w Europie. Rośnie eksport – nie tylko do Rosji i innych krajów wschodnich, ale także do Europy Zachodniej - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl, Tomasz Retmaniak, dyrektor Nestlé Nutrition na Polskę, Europę Centralną i Wschodnią.
Koncern Nestle poinformował, iż zamierza przeprowadzić skup akcji własnych, na co przeznaczy 8 mld franków szwajcarskich (6,6 mld euro). To efekt lepszych od oczekiwanych wyników koncernu za drugi kwartał tego roku - podaje serwis KamCity.
Koncern Nestle kontynuuje przegląd swojego portfolio. Spożywczy gigant stara się sprzedać swój dietetyczny biznes Jenny Craig (część oddziału Nestle Nutrition), obecny w kilku krajach europejskich, Stanach Zjednoczonych, Australii, Nowej Zelandii i Puerto Rico. Jak podała agencja Reuters powołując się na trzy różne źródła, Nestle prowadzi już rozmowy z małą grupą potencjalnych nabywców.
Grupa Nestle odnotowała w roku 2012 sprzedaż w wysokości 92,2 mld franków szwajcarskich (CHF) oraz wzrost organiczny w wysokości 5,9 proc., kontynuując dobre osiągnięcia z lat poprzednich. Na wzrost organiczny złożył się realny wzrost wewnętrzny w wysokości 3,1 proc. i wzrost cen o 2,8 proc. - podała spółka w raporcie.
Matka 2-letniego chłopca, która znalazła w parówce Gerbera kawałek niebieskiej folii, idzie z korporacją na wojnę. Zwróciła się do Sądu z prośbą o zabezpieczenie produktu, dlatego - jak tłumaczy - nie przekazała go producentowi. Kobieta potwierdza: "Trwają czynności wyjaśniające tą sprawę".
Nestle Nutrition przeprowadza czwartą w ciągu roku kampanię marketingu rekomendacji konsumenckich, promującą produkty spożywcze dla niemowląt i małych dzieci. Agencja Streetcom zaangażowała w te kampanie w sumie ponad 11.000 ekspertów ze swojej społeczności. Opinie o promowanych produktach - mleku Gerber i Kaszkach do Picia Nestle - trafią do prawie 900 000 osób.
W związku ze zgłoszeniem reklamacji dotyczącej produktu: paróweczki drobiowo-cielęce Gerber DoReMi informujemy, że sprawę tę potraktowaliśmy z najwyższą powagą. Natychmiast rozpoczęliśmy badanie zgłoszonej partii nr 12156376. Wstrzymaliśmy także jej dystrybucję na czas kontroli - pisze w specjalnym oświadczeniu Tomasz Retmaniak, dyrektor Nestle Nutrition na Polskę i Kraje Bałtyckie.
Matka dwuletniego chłopca znalazła w parówce Gerbera kawałek niebieskiej folii. Poszła z korporacją na wojnę. Nadal nie wiadomo, jak plastik znalazł się w posiłku dla maluchów, chociaż w sprawę zaangażowano już prawników, prokuraturę, sanepid i UOKiK - podała Wyborcza.biz.
Nasze produkty kierujemy do konsumentów w ponad 130 krajach świata. Sprawą dla nas nadrzędną jest aby wszystkie wyroby spełniały rygorystyczne wymagania jakościowe. Jednak produkcja tak szerokiego portfela na całym świecie może wiązać się z pewnym odsetkiem reklamacji - komentuje po wycofaniu z francuskich sklepów mleka dla niemowląt, Tomasz Retmaniak, dyrektor Nestle Nutrition Polska.
Firma Nestle France wycofała ze sprzedaży z rynku francuskiego jedną partię produktu, produkowanego wyłącznie na rynek francuski: mleko dla niemowląt marki Guigoz 1. Wspomniany produkt nie jest sprzedawany w Polsce, a Nestle Polska uspokaja, że wszystkie produkty oferowane dla niemowląt i dzieci w Polsce są bezpieczne do spożycia.
Na Facebook'u i formach internetowych internauci przestrzegają przed zakupem kaszek bananowych Nestle motywując tym, że istnieje możliwość, że zawierają kawałki szkła. Biuro prasowe Nestle Polska SA dementuje te informacje, tłumacząc, że podobny produkt został wycofany we Francji na początku lipca br. i był to przecier bananowy w słoiczku "Nestle P'tit Pot Banana". - Wycofanie dotyczyło jednej konkretnej partii towaru, z której pochodził wspomniany produkt. Produkt nie jest dostępny w Polsce - dowiedział się portalspozywczy.pl.
Nestle Nutrition rozpoczyna ogólnopolską loterię Wygraj „Becikowe". Promocja będzie trwała 100 dni - do 28 października 2011 roku. Wszystkie osoby, które wezmą udział w loterii, będą miały szansę wygrać „Becikowe" w wysokości 1000 złotych.
Polski rynek dla dzieci rozwija się ok. 10 proc. rocznie i Nestle Nutrition upatruje w tym wzroście rozwój swoich marek, m.in. Gerber. - Na rynku żywności dla dzieci nie ma zbyt wielu firm do przejęcia. Nestlé jest zawsze otwarta na takie propozycje i jeśli pojawiłyby się możliwości to myślę, że Grupa będzie je rozważała - mówi w wywiadzie z serwisem portalspozywczy.pl, Tomasz Retmaniak, dyrektor Nestle Nutrition na Polskę i Kraje Bałtyckie.
Soki to jedyna z niewielu kategorii wśród żywności dla dzieci, która w tej chwili w Polsce trochę spada - o 1-2 proc. Natomiast to jest nadal kategoria, która w Polsce - w porównaniu do innych rynków - jest rozbudowana - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Tomasz Retmaniak, dyrektor Nestle Nutrition na Polskę i Kraje Bałtyckie.
Żywność ekologiczna w Polsce ogólnie - w stosunku do trendów, które występują w Europie - to stosunkowo niewielki segment. W żywności dla dzieci trend ten istnieje, ale nie jest kluczowy. Tu nie istnieje powszechne przekonanie, że żywność ekologiczna jest lepsza od tej "nieekologicznej" - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, dyrektor Nestle Nutrition na Polskę i Kraje Bałtyckie.
W Polsce marki własne sieci handlowych w kategorii żywności dla dzieci są dość słabo rozpowszechnione i zajmują ok. 2-3 proc. rynku. Największy sukces na tym polu osiągnął Rossmann, który posiada brand Baby Dream i jest dość dobrze rozpoznawalny - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, dyrektor Nestle Nutrition na Polskę i Kraje Bałtyckie.
Około 2-3 razy do roku poszukujemy jakiś surowców, ponieważ okazuje się, że podaż jest niższa niż prognozowana lub popyt jest większy niż spodziewany - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, dyrektor Nestle Nutrition na Polskę i Kraje Bałtyckie.
Stale inwestujemy. Mamy taką możliwość, ponieważ wchodzimy w skład Grupy Nestle, która na inwestycje może sobie pozwolić - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Tomasz Retmaniak, dyrektor Nestle Nutrition na Polskę i Kraje Bałtyckie.
Jak podkreślają przedstawiciele Nestle Nutrition i marki Gerber, zamieszanie medialne związane z obecnością mięsa mechanicznie oddzielanego (MOM) w dwóch daniach wpłynęło głównie na wizerunek marki, a nie wyniki finansowe. - Straciliśmy kilka procent udziałów rynkowych, które - mam nadzieję - będziemy w stanie niedługo odzyskać - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Tomasz Retmaniak, dyrektor Nestle Nutrition na Polskę i Kraje Bałtyckie.
27 maja 2011r. ruszyła nowa kampania wspierająca portfolio posiłków i soków marki Gerber i Gerber DoReMi. Pomysł reklamy opartych na idei „To my tworzymy jakość" powstał we współpracy działu marketingu Nestlé Nutrition i agencji Legend Group.
FoodCare otrzymał zakaz wytwarzania i sprzedaży napojów NGINE
Jak ominąć podatek cukrowy? Kanadyjska firma wychodzi naprzeciw polskim producentom
Foods Brothers: W dobie pandemii Polacy kupują więcej zamienników mięsa
Krajowa Spółka Cukrowa chce przejąć 8 spółek rolno- spożywczych Skarbu Państwa
Mlekovita podała wyniki za 2020 rok. Przychód firmy wyniósł ponad 5,5 mld zł
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.
Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP
Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!