- Polski konsument jest coraz lepiej wyedukowany, czyta etykiety, zwraca uwagę przede wszystkim na jakość i dobry skład produktów. Nie jest mu obojętne pochodzenie artykułów spożywczych, bo wielu klientów woli wybierać polskie marki, patriotyzm gospodarczy jest tu dobrze widoczny. Wciąż poszukują nowości i oryginalnych smaków. Współcześni konsumenci patrzą nie tylko na produkt, ale też na opakowanie. Najlepiej, gdyby było przyjazne środowisku i z surowców wtórnych - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Alicja Adamiec-Ślipy, wiceprezes zarządu i dyrektor handlowy firmy Octim.
W ofercie firmy Octim pojawiła się nowość: papryka konserwowa na occie jabłkowym. Dzięki zastosowaniu octu jabłkowego zamiast spirytusowego warzywa mają łagodny, przyjemny zapach i stanowią ciekawą przekąskę – mówi Ewa Panasewicz, Z-ca Dyrektora Handlowego firmy Octim.
Rynek dóbr szybkozbywalnych (artykuły spożywcze i środki czystości) stale się rozwija i w minionym roku odnotował kolejny wzrost. Jego wartość eksperci szacują na 255 mld zł. Dobra kondycja rynku przekłada się także na segment octów i sosów zimnych. Rosnące oczekiwania klientów związane z naturalnymi i regionalnymi produktami, inspiracje z Zachodu i poszukiwanie unikalnych kompozycji smakowych sprawiają, że producenci musztard i octów nie powiedzieli jeszcze ostatniego zdania i wciąż pracują nad nowymi recepturami – podaje newseria.pl.
- Perspektywy rozwoju rynku przetworów są obiecujące. Szczególnie dla producentów regionalnych, dla których jakość ma kluczowe znaczenie, którzy dbają o możliwie krótki łańcuch dostaw i tzw. czystą etykietę, bo to trend wzrostowy w całej Europie - mówi Kazimierz Frąckiewicz, dyrektor ekonomiczny Octim.
W ostatnich latach firma Octim zaczęła odczuwać wyraźny deficyt związany z rozpoznawalnością swojej marki, a także braki w komunikacji na poziomie produktowym. Dzięki Stowarzyszeniu Wzornictwo Warmii i Mazur, które w 2014 roku realizowało ze wsparciem unijnym projekt Szybkowar Dizajnu, agencja Brandy Design została zaproszona do współpracy z firmą z Olsztynka.
Czy i jaki wpływ na firmę Octim będzie miał "Plan Morawieckiego? - Jego powodzenie zależy od tempa wdrażania proponowanych zmian, ogólnej sytuacji makroekonomicznej w Europie, klimatu dla eksportu czy kursu walut itp. Jeśli zgodnie z obietnicami w północno-wschodniej Polsce powstanie spożywcze zagłębie, to będzie to dla nas spora szansa - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Kazimierz Frąckiewicz, dyrektor ekonomiczny Octim.
- Największym wyzwaniem w 2015 r. na rynku przetworów owocowo-warzywnych oraz octu i musztardy było zapewnienie dostaw surowców do produkcji w korzystnych cenach pomimo suszy, jaka miała miejsce latem tego roku. Aby zagwarantować sobie płynność dostaw zawarliśmy umowy z nowymi dostawcami w Polsce. Część surowców także importujemy, dzięki czemu jesteśmy mniej uzależnieni od warunków pogodowych w kraju - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Kazimierz Frąckiewicz, dyrektor ekonomiczny Octim.
W wyniku gwałtownego wzrostu eksportu ZEA stały się najważniejszym partnerem handlowym Polski na Bliskim Wschodzie. Wiele polskich firm spożywczych chce rozwijać się na tym rynku. Np. produecent octu i musztardy, firma Octim planuje wejście do Zjednoczonych Emiratów Arabskich, bo tam są pieniądze - czytamy w pb.pl.
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.
Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP
Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!