Kernel w II kwartale roku obrotowego 2018/19 (październik-grudzień 2018 r.) zwiększył sprzedaż zboża o 141,9 proc. rdr, do 2.857,7 tys. ton - podała spółka w komunikacie. Sprzedaż oleju słonecznikowego wzrosła o 26,2 proc., do 371,6 tys. ton.
Na Białorusi zeszłoroczna produkcja rzepaku zmniejszyła się do 260 tys. ton, tj. poziomu najniższego od 9 lat. Skutkowało to spadkiem przerobu w pierwszej połowie sezonu 2016/17, co
odbiło się na spadku podaży oraz eksportu oleju (z 41 do 35 tys. ton) oraz śruty rzepakowej (z 41 do 11 tys. ton) - informuje FAMMU/FAPA.
Wg danych opublikowanych przez Oil World, import netto olejów roślinnych do UE w I kwartale 2014 r. wyniósł 1,4 mln t i był o 11 proc. niższy r/r. Import wyniósł 1,82 mln t wobec 2,00 mln t w tym samym okresie 2013 r., natomiast eksport 0,42 mln t wobec 0,44 mln t w I kwartale 2013 r. - podali analitycy Banku BGŻ.
Działalność Kernela przebiega bez zakłóceń mimo konfliktu na Ukrainie - poinformował Andrey Verevskiy, prezes spółki. Dodał, że Kernel analizuje sytuację i podejmie decyzję o ewentualnej rewizji prognozy wyników na bieżący rok obrotowy.
Kurs Kernela spada po publikacji raportu za II kwartał roku obrotowego, choć analitycy oceniają, że w podstawowej działalności spółka radzi sobie pozytywnie, szczególnie zwracają uwagę na marże w segmencie oleju słonecznikowego. Ich zdaniem II połowa roku powinna przynieść poprawę wyników.
Grupa spożywcza Agroliga, notowana na NewConnect ma umowę na dostawy oleju słonecznikowego do Indii. To pierwszy kontrakt firmy do tego kraju. Równoległe spółka, działająca we wschodniej części Ukrainy rozpoczęła przygotowania do wiosennej kampanii siewnej.
Kernel Holding w I kwartale roku obrotowego 2013/2014 miał 33,8 mln USD straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 36,8 mln USD zysku rok wcześniej - podała spółka w raporcie. Konsensus PAP zakładał zysk netto na poziomie 17,4 mln USD.
W sezonie 2013/14 ostatnie prognozy produkcji rzepaku w Unii przewidują 7-procentowy wzrost produkcji, do 20,8 mln ton, tj. 0,3 mln ton więcej niż zakładano tydzień wcześniej oraz 0,4 mln ton więcej niż na początku lipca br. - informuje FAMMU/FAPA.
Agroliga, notowana na NewConnect spółka spożywcza działająca na Ukrainie, chce do końca roku podjąć decyzję odnośnie przejścia na rynek regulowany GPW. Mogłaby temu towarzyszyć emisja nowych akcji. Prace nad prospektem już trwają, ale problemem jest niska kapitalizacja spółki.
Agroliga, notowana na NewConnect spółka spożywcza działająca na Ukrainie planuje wejść do ścisłej czołówki dostawców żywności we wschodniej części kraju. Firma do 2015 r. zamierza zwiększyć o blisko połowę moce produkcyjne oleju, rozpocząć produkcję wyrobów mlecznych oraz zwiększyć bank ziemi do ponad 12 tys. ha. Na inwestycje w ciągu dwóch lat może wydać blisko 12 mln euro.
Ukraiński Kernel w drugim kwartale roku obrotowego 2013 (kończącym się 31 grudnia 2012 roku) zwiększył o 82,1 proc. sprzedaż zboża i o 66,4 proc. sprzedaż oleju luzem, zmniejszył natomiast o 28,2 proc. sprzedaż oleju butelkowego - poinformowała spółka w komunikacie prasowym.
W Rosji produkcja słonecznika w sezonie 2012/13 osiągnęła 8 mln ton. Od początku sezonu przynajmniej do grudnia należałoby odnotować gwałtowny spadek zapasów słonecznika na skutek spadku 14 proc. podaży (wynikający ze spadku zbiorów pod wpływem suszy i wysokiego zużycia) - informuje FAMMU/FAPA.
Zbiory słonecznika w sezonie 2012/13 prawdopodobnie będą niższe od zeszłorocznych o około 3 mln ton (0,9 mln ton mniej niż zakładano pod koniec sierpnia br.) i osiągną tylko 36,4 mln ton na skutek kolejnej redukcji plonów zwłaszcza w Unii oraz WNP - informuje FAMMU/FAPA.
Semeniuk: dane o kilkudziesięciu tysiącach otwartych lokali są zatrważające
Drobimex debiutuje na rynku zamienników mięsa
Prezes Indykpolu o "czeskich półkach": To czysty trumpizm
Prezes Polskiego Mięsa: Wieprzowina i drób pozwalają szybko i zdrowo tracić na wadze
InPost wyceniony na 7-8 mld euro, przedział cenowy w ofercie publicznej to 14-16 euro/akcję
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.
Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP
Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!