Grillowanie to narodowy sport Polaków. Jednak pandemia koronawirusa i związane z nią obostrzenia nakazują zweryfikować wszystkie założenia przyjmowane do tej pory za pewnik. Czy w dobie izolacji Polacy ograniczą grillowanie, czy będą oszczędzać na zakupie mięsa? Przyglądamy się strategii branży na tegoroczny sezon.
- Wiele rodzin doświadcza syndromu "ostatniej pensji", co skłaniać będzie do ostrożnych i oszczędnych zakupów. Pozostali, także z obawy o niepewność jutra, będą ograniczać wydatki. To będzie w naszej ocenie najważniejszy czynnik determinujący zakupy Polaków przez najbliższe miesiące - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Anna Tomaszewska-Nowak z Zakładów Mięsnych Pamso.
- Naszym zdaniem kiedyś musi nadejść czas uporządkowania rynku i chyba powoli staje się to faktem. Przy drastycznym wzroście cen, jaki czeka nas po obecnych podwyżkach surowca będzie naprawdę trudniej przetrwać na rynku tym, którzy nie wymyślili sobie jeszcze swojego na nim wyraźnie określonego miejsca - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Bartłomiej Apanowicz, dyrektor zarządzający i członek zarządu Pamso S.A.
Wydawałoby się, że dobie rekordowej popularności dyskontów tradycyjne sklepy mięsne będą powoli odchodzić do lamusa. Tymczasem wiele zakładów mięsnych z powodzeniem rozbudowuje lokalne sieci własnych placówek. Co więcej, według ekspertów, to właśnie specjalistyczne sklepy wędliniarskie mogą przejąć zamożnego klienta Almy czy Piotra i Pawła. Czy zatem w najbliższych latach czeka nas renesans koncepcji sklepu mięsnego?
- Nigdy nie wprowadziliśmy wysokowydajnych technologii i zawsze opieraliśmy się na rzetelnym rzemiośle masarskim przy wysokim udziale mięsa w produktach. I to jest naszym zdaniem jedyny poprawny kierunek rozwoju – uczciwe rzemiosło, dobra i powtarzalna jakość oraz bezpieczeństwo produktu - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Bartłomiej Apanowicz, dyrektor zarządzający i członek zarządu Pamso S.A.
- Przy wzroście roli handlu opartego na modelu coraz bardziej delikatesowych dyskontów specjalistyczne sklepy oferujące dobry kontakt z klientem i jakościowo najlepsze produkty mają według nas bardzo dobre rokowania na przyszłość. Warunkiem jest wybiórcze podążanie za nowatorskimi rozwiązaniami i wdrażanie ich zgodnie ze strategią marki - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Bartłomiej Apanowicz, dyrektor zarządzający i członek zarządu Pamso S.A.
Według niepotwierdzonych informacji, nawet 70 osób może stracić pracę w zakładach mięsnych Pamso S.A. Na pracowników padł blady strach. Zarząd zakładów przyznaje, że wielkość zatrudnienia ulegnie zmianie - informuje serwis Moje Miasto Pabianice.
Pabianickie Zakłady Mięsne Pamso po raz ósmy z rzędu otrzymały tytuł „Przedsiębiorstwo Fair Play” – i co za tym idzie „Złoty Laur”, a szczególnym wyróżnieniem jest zdobycie po raz drugi Nagrody Głównej - Statuetki „Przedsiębiorstwo Fair Play” przyznawanej 15 firmom wyróżniającym się w tym konkursie.
W okresie wakacyjnym konsumenci chętnie wybierają wędliny suche i podsuszane. Produkty tego typu nie wymagają przechowywania w warunkach chłodniczych oraz charakteryzują się przedłużonym terminem przydatności do spożycia - mówi Marcin Makota z ZM Pamso.
Jak wykazały badania konsumenckie przeprowadzone na przełomie kwietnia i maja przez łódzką firmę badawczo-doradczą "Monitor - Badania i Rozwój Organizacji" - Pamso okazało się najchętniej kupowaną marką wędlin w województwie łódzkim.
Marketing to w obecnych czasach niezbędny element działalności każdej firmy, niezależnie od branży. Tam, gdzie konkurencja na rynku jest największa, a klient ma do wyboru wiele liczących się marek - spójne i interesujące działania marketingowe często decydują o tym kto osiąga sukces i wyprzedza rywali.
Jednym z podstawowych błędów jest zakup produktów mięsnych od sprzedawców, których stoiska nie są przygotowane do handlu tego typu towarem. Dlatego ZM PAMSO do swoich sklepów dostarcza świeże produkty, dowożone w samochodach chłodniach. Wędliny eksponuje się w nowoczesnych, czystych ladach, a obsługa w czasie ich porcjowania i ważenia używa rękawic.
Pabianickie Zakłady Mięsne Pamso otrzymały jeden z najważniejszych certyfikatów w branży przetwórstwa żywności - ISO 22000, który jest gwarancją jakości produkcji. Otrzymanie oznacza dla firmy znaczny spadek ilości audytów ze strony odbiorców, a szczególnie sieci sklepów wielkopowierzchniowych, co w oczywisty sposób przekłada się na komfort pracy zakładów.
Jakość wędlin zależy od tego jak dany producent podchodzi do swoich wyrobów. Pamso stara się ciągle kontrolować i ulepszać ich jakość, bo na pewno ma to wpływ na sprzedaż i lojalność klienta - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Magdalena Skibka, przedstawicielka biura prasowego ZM Pamso.
Chcemy skoncentrować się na rozbudowie własnej sieci handlowej i na inwestycjach w technologie stosowane podczas procesu produkcyjnego, czyli nowe maszyny i linie - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Marcin Makota, przedstawiciel zakładów mięsnych Pamso.
4 grudnia w Sali Kongresowej PKiN w Warszawie odbyło się oficjalne ogłoszenie wyników XII edycji programu "Przedsiębiorstwo Fair Play". Już po raz kolejny z rzędu przyznano certyfikaty - tym razem jednak o to miano, podczas wspólnej gali, rywalizowały zarówno przedsiębiorstwa, jak i gminy. Zgłoszenia napłynęły aż z 682 firm z całej Polski. Tym bardziej cieszy zatem zgrany tandem tegorocznych regionalnych laureatów - Zakładów Mięsnych Pamso SA i miasta Pabianice.
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.
Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP
Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!