- W 2018 r. sprzedaliśmy za granicę 37 proc. produkcji napojów, w 2019 r. już 47 proc., a w 2020 roku wartość sprzedaży napojów za granicę przewyższyła sprzedaż na rynku polskim - mówi Piotr Czachorowski, prezes Krynicy Vitamin.
O kontrakcie z firmą Schweppes, planach rozwoju, produkcji płynów do dezynfekcji, eksporcie oraz współpracy z sieciami handlowymi działającymi w Polsce, tworzeniu innowacji, konkurencyjności cenowej polskich firm oraz o tym, jak na rynek napojów wpływa opłata cukrowa - rozmawiamy z Piotrem Czachorowskim, prezesem zarządu Krynicy Vitamin.
Krynica Vitamin, jeden z największych polskich producentów napojów bezalkoholowych, niskoalkoholowych i środków do dezynfekcji, odnotowała w minionym roku szacunkowy zysk netto w wysokości 56,6 mln zł, wobec 7,5 mln zł w 2019 roku. To wzrost o 655 proc. r/r. Spółka wypracowała 446,3 mln zł przychodów ze sprzedaży (wzrost o 50 proc. r/r), co było najwyższym wynikiem w historii spółki.
Krynica Vitamin, jeden z największych polskich producentów napojów bezalkoholowych, niskoalkoholowych i środków do dezynfekcji, przekazała darowiznę 31 palet, czyli ponad 40 tys. półlitrowych butelek z płynami do dezynfekcji.
Krynica Vitamin, jeden z największych polskich producentów napojów bezalkoholowych, niskoalkoholowych i środków do dezynfekcji, poinformowała o podpisaniu nowej umowy o szacowanej wartości 10 mln zł (2,6 mln dolarów). Kontrakt jest konsekwencją rozszerzenia współpracy z amerykańskim partnerem na sprzedaż napojów energetycznych na rynek europejski. Dodatkowo Spółka poinformowała o pierwszym zamówieniu na rynek australijski w ramach zeszłorocznej umowy z amerykańskim kontrahentem.
Krynica Vitamin, jeden z największych polskich producentów napojów bezalkoholowych, niskoalkoholowych i środków do dezynfekcji, od stycznia 2021 r. korzysta z energii elektrycznej pochodzącej w 100 proc. z odnawialnych źródeł energii. To efekt rocznego kontraktu z PGE Obrót, spółką zajmującą się w Grupie PGE sprzedażą energii m.in. dla firm.
Jak utrzymać wysokie marże w sprzedaży eksportowej? Wysyłać marki własne i półprodukty czy produkty brandowe? Skupić się na krajach unijnych czy raczej śmielej spoglądać na rynki azjatyckie czy afrykańskie? Przejmować firmy za granicą czy działać „samodzielnie”? Jaką politykę powinien prowadzić polski rząd, aby wzmocnić sukcesy eksportowe polskich firm rolno-spożywczych?
Krynica Vitamin, usługowy producent napojów, zanotował w 2016 roku przychody netto ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów rzędu 166,68 mln zł wobec 165,3 mln zł rok wcześniej. Zysk netto wyniósł 3,68 mln zł (13,56 mln zł w 2015 r.).
Prezes Krynicy Vitamin ocenia, że przychody grupy w 2015 roku nie spełniły jego ambicji, a grupa zbliżyła się do maksymalnego wykorzystania mocy produkcyjnych. Zapowiada, że grupa dzięki prowadzonym inwestycjom podwoi moce produkcyjne i zwiększy eksport.
- Do tej pory znacząca część nowości rynkowych komunikowanych przez właścicieli marek energy drinków w Polsce jako innowacje, w rzeczywistości była wariantami smakowymi. Prawdziwych innowacji, takich jak napoje funkcjonalne czy napoje łączące kategorię napojów energetycznych z innymi kategoriami, było znacznie mniej - mówi w wywiadzie dla www.portalspozywczy.pl, Piotr Czachorowski, prezes spółki Krynica Vitamin, która jest dużym usługowym producentem napojów.
- Pierwsze efekty inwestycji, czyli wzrost mocy o 25 proc., będą widoczne w I kwartale 2016 r. - powiedział w rozmowie z "Parkietem" Piotr Czachorowski, prezes spółki Krynica Vitamin, która 16 grudnia zadebiutowała na GPW.
Krynica Vitamin, działająca na rynku usługowego rozlewania i produkcji napojów bezalkoholowych i niskoalkoholowych dla handlu nowoczesnego oraz dla właścicieli znanych marek, spodziewa się skokowego wzrostu zamówień na swoje usługi. Do końca 2016 r. zainwestuje 31 mln zł w podwojenie mocy produkcyjnych.
Krynica Vitamin, która wchodzi na giełdę i chce pozyskać 20-30 mln zł, ma ambitne plany rozwoju. Zamierza zwiększać eksport, pozyskiwać nowych klientów oraz skupić się na tych największych odbiorcach. W planach nawiązanie współpracy z Coca-Colą lub PepsiCo.
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.
Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP
Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!