Tradycyjnie jeszcze przed startem sezonu piwnego Kompania Piwowarska proponuje nowość w ramach oferty piw smakowych. Do rodziny Redd’s dołącza kolejny egzotyczny wariant – Marakuja i Brzoskwinia. To kolejne piwo smakowe z rodziny Redd’s – po Mango i Cytryna oraz Papaja i Limonka.
W 2020 r. polscy respondenci wystawili rodzimemu piwu i jego producentom najwyższe oceny spośród wszystkich badanych w Europie. Polskie piwo otrzymało 85,6 punktów w 100-stopniowej skali, podczas gdy średnia europejska, wyniosła 70,9 pkt. Wynik browarów to z kolei 80,9 pkt., przy średniej 73,0 pkt. dla pozostałych państw europejskich. Sympatię konsumentów nasze piwo zaskarbiło sobie m.in. dzięki takim walorom, jak: smak, różnorodność i coraz większa oferta wariantów nisko- i bezalkoholowych.
Browar Pilsweizer z Grybowa wprowadza na rynek propozycję dla konsumentów poszukujących nowych smaków piwnych – Pilsvar Ciemne z Calamansi – ciemne piwo dolnej fermentacji, z dodatkiem egzotycznego owocu o tej właśnie nazwie. Piwo wchodzi właśnie do sprzedaży i będzie dostępne w całej Polsce.
W związku z uchwaleniem przez Sejm w dniu 14 sierpnia 2020 roku ustawy o promocji prozdrowotnych wyborów konsumentów wprowadzającej podatek cukrowy, największe zawiązki pracodawców i organizacje branżowe wystosowały petycję do Prezydenta RP Andrzeja Dudy o zawetowanie ustawy jako szkodliwej pod względem gospodarczym oraz niezgodnej z Konstytucją.
Rośnie udział owoców jagodowych wśród dodatków do piw rzemieślniczych – wynika z raportu Bloga Piwna Zwrotnica, który od dekady analizuje trendy na rynku piwa oraz kraftowe nowości. Wzrost to m.in. efekt coraz powszechniejszej współpracy plantatorów z piwowarami.
Warka Radler, jako lider kategorii, nie ustaje w tworzeniu innowacji i wyznaczaniu trendów w branży. Marka wprowadziła właśnie do sklepów nowy smak – Warka Radler 0,0% Rabarbar z Truskawką. Produkt dostępny jest już w nowej szacie graficznej, w której wkrótce pojawią się także inne smaki.
Desperados jako pierwszy na świecie odważył się kiedyś połączyć piwo z tequilą i wyznaczył nowe trendy w piwnym biznesie. Dziś Desperados dostępny jest w Polsce już w pięciu wariantach, bowiem do Original, Red i Mojito dołączyły dwa smaki: Whisky Sour 7% oraz Lime 3%.
- Nałożenie opłaty wyłącznie na napoje promuje pośrednio słodycze i piwa smakowe kosztem branży napojowej. Konstrukcja opłaty, jaka znalazła się w rządowym projekcie uderza w branżę nektarów i napojów owocowych i tym samym wprowadza w błąd opinię publiczną oraz parlamentarzystów o jej prozdrowotnym charakterze dla konsumentów - podaje Stowarzyszenie Krajowa Unia Producentów Soków. KUPS jest przeciwne opłacie cukrowej na nektary oraz napoje owocowe i apeluje do polskiego Sejmu oraz Senatu o wyłączenie tej kategorii z opłaty, a także całkowite zaniechanie prac nad tą ustawą.
W nadchodzącym sezonie letnim 80 proc. dorosłych konsumentów sięgnie po piwo. Grupa Żywiec stawia na zaskakujące połączenia smakowe i nowe propozycje bezalkoholowe, które mają szansę zdobyć gusta nie tylko piwoszy. Firma jako pierwsza na rynku zaoferuje na dużą skalę bezalkoholowe specjalności. W tym roku firma rozpoczęła też działalność nowego Centrum Dystrybucji w Elblągu. Wartość nowej inwestycji na elbląskiej Modrzewinie to kilkadziesiąt milionów złotych.
Carlsberg Polska szykuje nowości oraz działania komunikacyjne na 2019 rok idąc za głosem konsumentów, po tym jak w ubiegłym roku firmie udało się wprowadzić na rynek sporo bardzo dobrze przyjętych nowości z kategorii m.in. radlerów, piw smakowych i bezalkoholowych oraz piw premium – mówi Wojciech Żabiński, wiceprezes ds. marketingu Carlsberg Polska.
Miniony rok był pomyślny dla kategorii piwa, która odrobiła spadki z 2017 roku. Sprzedaż piwa w Polsce wzrosła wartościowo o 7,7 proc. r/r do poziomu 16,8 mld zł. w 2018 r. zaś wolumenowo o 4,1 proc. Wzrost radlerów wyniósł wartościowo 19 proc., a ich udział w rynku piwa sięgnął w sezonie 7,4 proc. – informuje Carlsberg Polska.
Na zbliżający się sezon marka Okocim przygotowała nowy wariant radlera. W marcu na półki sklepowe trafia już Okocim Radler Malina z borówką amerykańską. Nowa propozycja to orzeźwiające połączenie piwa Jasnego Okocimskiego oraz owocowej lemoniady.
W 2018 roku zaszły liczne zmiany na rynku piwa. Wciąż pojawiały się nowe browary, a kupujący mogli wybierać spośród 853 nowości, jednocześnie doszło do konsolidacji na rynku producentów. Według Nielsena w 2018 na rynku działało 318 browarów (mówimy tu o sprzedaży detalicznej), czyli o 43 więcej niż rok wcześniej.
Firma Jantoń, jeden z największych na polskim rynku producentów i dystrybutorów win i wyrobów winiarskich, wprowadza do swojego portfolio nowy produkt z kategorii hard lemonade, czyli lemoniadę z dodatkiem naturalnych soków owocowych z 4,5-procentowym dodatkiem alkoholu - Leemon Demon. Tym samym firma zamierza budować kategorię napojów hard lemonade, stanowiących alternatywę dla piw smakowych, napojów RTD czy cydrów.
Czereśnia rządzi latem. To niewątpliwie ulubiony owoc Polaków, który w wakacje króluje na polskich stołach. Właśnie po czereśnię sięgnęła marka Dziki Sad oferująca piwa o smaku owoców prosto z sadu. Od kwietnia w sprzedaży dostępny jest trzeci, obok Jabłka i Śliwki, wariant marki - Dziki Sad Czereśnia.
Carlsberg Polska, który właśnie poszerza swoje portfolio marki Okocim Radler i wprowadza do sprzedaży nowy wariant radlera, informuje, że w 2017 r. sprzedaż piw smakowych w tym radlerów wartościowo wzrosła, a ich udział w rynku sięgnął 7,5 proc.
Eksplorując świat owoców i egzotycznych dodatków Redd’s zaplątał się w pędy winnej latorośli i tak narodził się Redd’s Bianco. Nowy wariant o lekko wytrawnym smaku winogron już w marcu dołącza do grona popularnych piw smakowych od Kompanii Piwowarskiej, które w tym sezonie będą promowane pod hasłem „Redd’s. Inny niż inne”.
Piwa smakowe i radlery utraciły status nowości, a w kategorii piwa zwiększa się udział specjalności i produktów typu ALE, IPA, APA. Mocno rosną piwa bezalkoholowe, a dla konsumentów ważna jest też kwestia autentyczności i pochodzenia produktu, na czym korzysta np. nowowprowadzona marka Żatecky Svetly Leżak – mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska.
Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl o rynku piwa, o poszczególnych kategoriach piw i trendach panujących w 2016 roku oraz o przewidywaniach na ten rok i lata kolejne, a także o inwestycjach, działaniach i piwach Carlsberg Polska oraz o wejściu na polski rynek japońskiego koncernu Asahi Holdings.
Właściciel Animeksu przejmuje zakłady mięsne na Słowacji i Węgrzech
Goodvalley: Walka o klimat nie może polegać na zakazie reklamy mięsa
Klapki Kubota ponownie w Biedronce
Sawicki ocenia pomysł Sylwii Spurek: Niech nie wtrąca się w rolnictwo
Polpig: Propozycje Sylwii Spurek służą głównie promocji jej osoby
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.
Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP
Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!