Twórcy kampanii „Polska smakuje każdego dnia” zwrócili się o opinię Polaków, którzy przez jakiś czas mieszkali za granicą. Okazało się, że w trakcie pobytu z daleka od kraju najbardziej brakowało im polskiego pieczywa (41%), naszych tradycyjnych potraw, takich jak pierogi, bigos czy zupy (41%), mięs i wędlin (38%), produktów mlecznych (13%) oraz owoców
i warzyw (9%) – wynika z badania zrealizowanego w ramach kampanii „Polska smakuje każdego dnia”.
Systemy jakości mięsa, takie jak np. PQS obejmują mięso pakowane. To pierwszy problem, ponieważ polscy konsumenci należą do najbardziej konserwatywnych w całej Europie i wolą kupować mięso z lady chłodniczej. Drugim problemem są wysokie koszty certyfikacji - mówi Roman Miler, wiceprezes PKM Duda.
Trzyletnia kampania informacyjna dotycząca jakości wieprzowiny (PQS) zwiększyła wśród konsumentów wiedzę na temat certyfikatów jakości mięsa - poinformował w poniedziałek na konferencji prasowej prezes Związku "Polskie Mięso" Witold Choiński.
Ostatnie tygodnie pokazały - jak łatwo, w imię źle pojętego interesu, można zaszkodzić wizerunkowi całej branży mięsnej. Zarówno mieszanie rodzajów mięs i wprowadzanie ich do europejskiego obiegu, jak i nie w pełni przestrzegane procedury produkcyjne, budzą naszą ogromną troskę - mówi Wiesław Różański, prezes Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego (UPEMI).
Ceny w skupach wieprzowiny są obecnie na bardzo wysokim poziomie, z kolei ceny w sklepach nie rosną tak szybko jak chcieliby tego przedsiębiorcy. Dlatego dzisiaj możemy się zastanawiać, czy zakłady mięsne są w stanie dodatkowo płacić rolnikom za wyższą jakość i produkowanie tuczników w systemie PQS.
Sprzedaż droższej, ale za to wysokojakościowej wieprzowiny miała piąć się w górę. Była kampania promocyjna i nadzieja, że klienci zaczną kupować mięso z symbolem PQS. I na nadziejach się skończyło - podano w programie "Agrobiznes" w TVP.
Sport to nie tylko systematyczne treningi. To styl życia opierający się w dużej mierze na racjonalnej, odpowiednio skomponowanej diecie. Sporty wytrzymałościowe wymagają utrzymania beztłuszczowej masy ciała (mięśni) i pozbycia się z organizmu wszelkiej tkanki tłuszczowej. Aby zbudować masę mięśniową, potrzeba do tego dobrego budulca, a najlepszym ze znanych jest białko, w szczególności pochodzenia zwierzęcego, w tym mięsa wieprzowego - czytamy w komunikacie kampanii PQS.
Do niedawna mięso sprzedawało się zupełnie anonimowo. Tymczasem obecny konsument chce wiedzieć skąd pochodzi produkt, który kupuje. Dla kupującego informacje o producencie stają się coraz bardziej wartościowe - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Witold Choiński, prezes Związku Polskie Mięso.
Produkty wysoko przetworzone, masowo produkowane nie spełniają już oczekiwań najbardziej świadomych klientów, coraz rzadziej ufających producentom, sprzedawcom i restauratorom - zauważa Tomasz Mocarski z agencji QQF realizującej działania PR dla kampanii PQS.
Jeśli firma mięsna nie umie utrzymywać standardów to sama skazuje się na przegraną. Oprócz podstawowych systemów bezpieczeństwa żywności, które zakłady wdrożyły obligatoryjnie po wejściu do UE, producenci muszą spełniać wymogi dyktowane przez odbiorców ich produktów - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Witold Choiński, prezes Związku Polskie Mięso.
Na jesieni 2011 roku zrealizowane zostały badania, które oceniły skuteczność działań podjętych podczas pierwszego roku kampanii informacyjnej Pork Quality System. Były to już drugie badania przeprowadzone w ramach tej trzyletniej kampanii. Na samym bowiem jej początku przeprowadzono tzw. PRE-TEST, w którym sprawdzono, jak kształtowały się postawy konsumentów i dystrybutorów przed uruchomieniem promocji.
Coraz większe uznanie konsumentów zyskuje wieprzowina oznaczona symbolem PQS, gwarantującym jej wysoką jakość i walory smakowe - poinformował związek "Polskie Mięso". PQS to krajowy system jakości mięsa wieprzowego.
- Pod koniec lat 90. sieci handlowe łagodziły wymagania związane z wejściem na półkę produktów, na które był duży popyt. Obecnie może być podobnie. Im mocniej w świadomości konsumentów zakorzeniona staje się informacja o Systemie Jakości Wieprzowiny PQS, tym większa ilość operatorów handlowych chce, aby produkt znalazł się w ich sklepach - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Tomasz Mocarski z agencji QQF realizującej działania PR dla kampanii PQS.
Obecnie trwają w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi prace nad przygotowaniem projektu założeń nowelizacji ustawy z dnia 21 grudnia 2000 r. o jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych, który uwzględnia krajowy system jakości wieprzowiny. Projektowany system ma służyć wyróżnieniu mięsa wieprzowego wysokiej jakości oraz jego przetworów.
Jednym z najważniejszych osiągnięć w tym roku było wpisanie Kiełbasy Myśliwskiej, Kiełbasy Jałowcowej oraz Kabanosów na listę Gwarantowanych Tradycyjnych Specjalności - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Witold Choiński, prezes Związku Polskie Mięso.
Według danych GUS w pierwszej połowie roku średnie i duże firmy zanotowały spadek wskaźnika rentowności obrotu netto do 1,0 proc. w porównaniu z 4,0 proc. roku ubiegłego. Najgorzej w tym roku wypadły firmy drobiarskie - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Witold Choiński, prezes Związku Polskie Mięso.
Spodziewamy się, że rok 2012 będzie ponownie rokiem wysokich cen pasz, ale też stosunkowo wysokich cen żywca wieprzowego, co pozwoli efektywnym producentom osiągać zyski - prognozuje w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Grzegorz Brodziak, prezes firmy Poldanor.
Ekspert: Branże mleczarska i mięsna muszą skuteczniej odpierać ataki Sylwii Spurek
Puda: Próby eliminacji mięsa i mleka z diety to niebezpieczna lewicowa ideologia
Piwo i półlitrówki beneficjentami podatku od "małpek"
KRD-IG: Zakaz reklamy mięsa i mleka to działanie na szkodę interesu Polski i UE
Właściciel Dino drugim najbogatszym Polakiem
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.
Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP
Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!