W 96 proc. średnich i dużych firm w Polsce doszło w ostatnim roku do ponad 50 cyberataków - wynika z przedstawionego w czwartek raportu firmy doradczej PwC. Najczęściej był to tzw. phishing polegający na podszywaniu się pod użytkownika.
Spowolnienie gospodarcze oraz Euro 2012 mogą spowodować w tym roku wzrost szarej strefy. Podobna sytuacja miała miejsce w 2009 roku - wówczas nastąpił wzrost szarej strefy do 13,1 proc. PKB, z 11,8 proc. w roku 2008 - pisze Dziennik Gazeta Prawna.
Podstawy dla zdrowego rozwoju polskich firm są umiarkowanie mocne - informuje raport firmy doradczej PricewaterhouseCoopers (PwC). Po raz pierwszy zbadała ona spółki pod kątem własnej koncepcji zdrowego rozwoju, opartego na pięciu filarach.
Prof. Witold Orłowski z PricewaterhouseCoopers uważa, że najbliższe lata w światowej gospodarce będą latami niepokoju. Ocenił jednak, że polska gospodarka będzie się rozwijała szybko, solidnie i stanie się atrakcyjna dla inwestorów.
Kryzys ekonomiczny nie oszczędził całkowicie sektora rolno-spożywczego. Konsumenci, którzy boleśnie odczuli znaczne osłabienie swojej siły nabywczej, zwrócili się ku tańszym elementom oferty i produktom sprzedawanym przez sklepy pod własną marką - podaje w analizie Euler Hermes.
Z każdej złotówki zainwestowanej w pracownika polski pracodawca otrzymuje z powrotem średnio 1,71 zł. W innych krajach UE, po przeliczeniu waluty, jest to średnio 1,2 zł, w USA 1,53 zł - wynika z badania przeprowadzonego przez firmę doradczą PricewaterhouseCoopers.
Już w środę Warszawiacy będą mogli napić się kawy w kubeczku z logo jednej z najdroższych marek świata - dowiedziało się nieoficjalnie TVN CNBC Biznes. Wtedy to swoją pierwszą kawiarnie w Polsce, na stołecznej ulicy Nowy Świat zamierza otworzyć Starbucks.
Jak pokazują doświadczenia brytyjskiego kryzysu lat 90., w trudnych czasach konsumenci zwracają szczególną uwagę na to, by za płacona cenę uzyskać jak najwyższą wartość - piszą analitycy firmy doradczej PricewaterhouseCoopers.
Według specjalistów PricewaterhouseCoopers dla spółek z sektora spożywczego rekordowym okresem był trzeci kwartał 2008 roku, natomiast czwarty kwartał 2008 roku charakteryzował się podobnymi wynikami do ostatniego kwartału 2007 roku - mediana przychodów dla analizowanych spółek wzrosła o 6 proc., mediana zysku netto spadła o 4 proc., nieznacznie poprawił się wskaźnik płynności szybkiej.
PricewaterhouseCoopers w raporcie "Kryzys na rynkach finansowych" przekonuje, że część przedsiębiorstw może zyskać na recesji. Według PwC okres spowolnienia będzie stwarzał okazje do przejęć dla firm o ugruntowanej pozycji w danej branży i o odpowiednio wysokich zasobach gotówki - czytamy w Rzeczpospolitej.
35 proc. zarządzających największymi światowymi przedsiębiorstwami pesymistycznie ocenia perspektywy dla gospodarki na nadchodzący rok. Stopniowego, powolnego odbicia spodziewają się w ciągu trzech lat - wynika z badania PricewaterhouseCoopers.
Wprowadzenie mechanizmów pozwalających na przyznawanie firmom większej ilości kredytów, to dobra propozycja. Rząd musi jednak zagwarantować bankom spłatę części kredytów, których nie mogliby uregulować kredytobiorcy - uważają eksperci.
- Rosnące ceny w Polsce to nic strasznego w porównaniu z tym, co się dzieje na świecie - przekonywali w Magazynie "24 godziny" ekonomiści Ryszard Petru i Witold Orłowski. Podkreślali, że chociaż ceny rosną w sumie pięć procent rocznie, to wzrost płac jest dwa razy szybszy.
Unia Europejska rozpoczęła właśnie walkę o przyszły kształt Wspólnej Polityki Rolnej. Polityka ta jest uważana za swoiste ucieleśnienie wszelkich możliwych ekonomicznych absurdów. O, choćby takiego, że rolnikom płaci się z unijnego budżetu za to, aby powstrzymali się od produkowania żywności, pozostawiając odłogiem część swojej ziemi - pisze na łamach Gazety Wyborczej Witold M. Orłowski, analityk PricewaterhouseCoopers.
- Już wkrótce operatorzy zagraniczni będą przejmować polskie sieci handlowe. Niewykluczone, że takie rozmowy są już prowadzone - mówi Katarzyna Witaszewska-Król, starszy menedżer w dziale zespole sektora handlu detalicznego i dóbr konsumpcyjnych firmy doradczej PricewaterhouseCoopers.
Już wkrótce poznamy kształt, w jakim polski handel będzie funkcjonował przez następne kilkadziesiąt lat. Można już wskazać pierwszych liderów rynku, tak wśród operatorów zagranicznych, jak i krajowych. Sieci wprowadzają także nowe koncepty i formaty sklepów, które z pewnością zmienią układ sił pomiędzy tzw. sklepami tradycyjnymi a placówkami handlu nowoczesnego. Postępuje informatyzacja handlu, sieci intensywnie inwestują w logistykę.
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.
Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP
Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!