Przedstawiciele branży piekarniczej wspólnie przyznają, że w porównaniu z innymi branżami w czasach koronawirusa jest im zdecydowanie lżej. Niemniej branża piekarnicza także odczuła skutki pandemii. Zmieniły się zwyczaje zakupowe klientów, a także zainteresowanie poszczególnymi produktami.
– Jest jeszcze za wcześnie na szacowanie wpływu tegorocznej suszy na ceny pieczywa. Ocena wszystkich czynników jest jeszcze niemożliwa. Zbyt dużo mamy niewiadomych – mówi serwisowi potalspozywczy.pl Stefan Putka, współwłaściciel Piekarni Cukierni Putka.
Ruszyła kampania wizerunkowa Piekarni Cukierni Putka pod hasłem „To nasza historia... miłości do pieczenia”. Marka podkreśla długą tradycję piekarską w rodzinie Putka, która trwa nieprzerwanie już od 100 lat i jest gwarantem najwyższej jakości oraz najlepszego smaku oferowanych przez siebie wypieków.
Branża piekarnicza od dawna przeżywa trudne chwile. Również w 2017 roku jej wyniki uległy pogorszeniu w stosunku do roku poprzedniego. W dużej mierze było to spowodowane rosnącymi kosztami pracy oraz surowców. Nie sposób jednak nie zauważyć tendencji spadkowej związanej ze spożyciem pieczywa, która dla wielu piekarni oznacza problemy – od zmniejszenia przychodów, po konieczność zamknięcia biznesu włącznie. Piekarnie Cukiernie Putka rosną jednak w siłę. W pierwszym kwartale 2018 roku przychód firmy był wyższy o 40% niż w analogicznym okresie poprzedniego roku.
– Większość dostępnych na rynku wypieków bezglutenowych ma bardzo długą datę trwałości. My stawiamy na produkty świeże i dlatego wypiekamy je codziennie, dostarczając klientom wyroby wysokiej jakości z maksymalnie kilkudniowym terminem przydatności do spożycia – mówi Zuzanna Putka-Twardowska, przedstawicielka czwartego pokolenia w Piekarniach Cukierniach Putka.
Zgodnie z tradycją, pączek w Tłusty Czwartek ma zapewnić szczęście i pomyślność w życiu na cały rok. Nikogo nie powinien więc dziwić fakt, że pączki tego dnia jedzą niemal wszyscy Polacy, a przed cukierniami ustawiają się długie kolejki. Rożne źródła i statystyki podają, że przeciętny Kowalski zjada w Tłusty Czwartek 2,5 pączka, a wszyscy razem konsumujemy ich niemal 100 milionów! Dlaczego pączki zajmują tak szczególne miejsce w naszych sercach?
– Jak ktoś mi mówi, że dziś tradycyjne pieczywo jest gorszej jakości niż kiedyś, to odpowiadam, że to troszeczkę tak, jakby porównywać syrenkę i mercedesa. Też samochód, też jest fajny, ale na przestrzeni lat zmieniło się wszystko. Tak samo w piekarnictwie – zmieniło się ziarno, woda i wiele innych rzeczy. Dzisiejsza mąka ma inne parametry – tłumaczy w wywiadzie z serwisem portalspozywczy.pl Stefan Putka, współwaścicel piekarni i cukierni Putka.
- Rynek piekarni w Polsce się zmienia, podobnie, jak ma to miejsce w całej Europie. Zamyka się wiele mały piekarni, a powstaje sporo boutiqowych, które produkują na miejscu i sprzedają droższe produkty. Mamy małe rzemieślnicze zakłady, półprzemysłowe i przemysłowe. W Polsce piekarnie bez własnych punktów odbioru i sklepów mają dziś problemy, także związane z dziedzictwem i tym, że młode pokolenie nie chce pracować w tym zawodzie - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Stefan Putka, współwaściel Piekarni Cukierni Putka.
Największą barierą dla osób chcących kupować polskie produkty jest ich zbyt mała ilość w sklepach. Co czwarta osoba wskazywała też zbyt wysokie ceny oraz brak odpowiednich oznaczeń. Jednocześnie połowa Polaków chętnie korzystałaby z aplikacji służącej do sprawdzania, czy produkt został wyprodukowany w Polsce - wynika z raportu "Moda na polskość" przygotowanego na potrzeby projektu Konsument 2016 przez Ipsos.
FoodCare otrzymał zakaz wytwarzania i sprzedaży napojów NGINE
Foods Brothers: W dobie pandemii Polacy kupują więcej zamienników mięsa
Animex o planach inwestycyjnych na 2021 rok
Krajowa Spółka Cukrowa chce przejąć 8 spółek rolno- spożywczych Skarbu Państwa
Kościński: podatek handlowy nie powinien spowodować wzrostu cen
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.
Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP
Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!