- Rok 2020 może przynieść kolejne przetasowania na mapie producentów drobiu w Polsce. Sytuacja rynkowa, tj. trudności z ulokowaniem części wolumenu poza rynkiem krajowym, może wymusić kolejne akwizycje i łączenie się zakładów - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Adam Kurowski, dyrektor ds. zakupów w Quality Food Group (QFG)
- Dzisiaj sieci handlowe wyrzucają 40 proc. mięsa, mimo że jego termin przydatności jest bardzo długi dzięki opakowaniom plastikowym. Jeśli zejdziemy na bardziej ekologiczne tacki z kukurydzy to spadamy co najmniej o 50 proc. z terminem przydatności. Jeśli się dziś wyrzuca takie ilości mięsa, to ile się będzie wyrzucało wtedy? - pytał Jarosław Krzyżanowski, właściciel spółki KPS Partners i mniejszościowy udziałowiec QFG Food Group podczas konferencji UPEMI "Spotkanie z jakością"
- Mamy klientów, którzy żądają hodowli kurczaków w kurnikach z oknami albo na paszach wege, do których nie można dodawać białka zwierzęcego. Wymagania rosną, przez co rośnie też cena produktu - mówił Jarosław Krzyżanowski, właściciel spółki KPS Partners i mniejszościowy udziałowiec QFG Food Group podczas konferencji UPEMI "Spotkanie z jakością"
- Dziś wysyłamy nasze produkty w większości do krajów Unii Europejskiej. Po otwarciu ubojni na pewno w większym stopniu otworzymy się na Afrykę i na Azję, które mają perspektywę mocnych wzrostów. Są to naturalne kierunki eksportowe dla każdego zakładu ubojowego - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Jarosław Krzyżanowski, prezes zarządu QFG Food Group.
- Programy socjalne, które są obecne w Polsce, powodują, że ludziom nie opłaca się pracować, Branża mięsna wymaga dość dużego zaangażowania pracownika, ponieważ praca odbywa się w pomieszczeniach chłodzonych. Warunkiem koniecznym jest też znajomość języka angielskiego - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Jarosław Krzyżanowski, prezes zarządu QFG Food Group.
- Produkujemy pełne dania mięsno-warzywne w innowacyjnych, plastikowych opakowaniach. Posiłek w plastiku jest lżejszy i łatwiej go podgrzać poprzez specjalny system podgrzewaczy chemicznych. Oprócz nas, tego rodzaju żywność produkuje tylko jedna fabryka na świecie - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Jarosław Krzyżanowski, prezes QFG Food Group Sp. z o.o.
- W naszym zakładzie zachowane są wszelkie zasady higieny. Mamy zasadę, że przetwarzamy mięso w ciągu 48 godzin od uboju. Produkt jest zamknięty w folii i nie jest powtórnie zakażany. Natomiast tzw. produkt tradycyjny, który jest sprzedawany na targu z niechłodzonej lady często pozostawia wiele do życzenia - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Jarosław Krzyżanowski, prezes zarządu QFG Food Group.
- W Polsce produkuje się bardzo dużo warzyw, ale producenci sprzedają je w postaci surowej, a nie jako wyroby gotowe. Chcemy wykorzystać tę szansę i nasze możliwości produkcji warzyw na Mazowszu, a następnie sprzedawać na Zachód już maksymalnie przetworzone - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Jarosław Krzyżanowski, prezes zarządu QFG Food Group.
- Wejście inwestora branżowego zazwyczaj kończy się dla polskich firm niekorzystnie, następują zwolnienia i wyciągnięcie z firmy najlepszych zasobów. Inwestor finansowy jest w tym przypadku znacznie korzystniejszy, ponieważ daje możliwość wspólnego rozwijania firmy. To właśnie gwarantuje nam fundusz Highlander Partners - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Jarosław Krzyżanowski, prezes zarządu QFG Food Group.
- W QFG widzimy bardzo duży potencjał w tej lokalizacji. W Pionkach jest na tyle dużo ziemi, że można zrobić naprawdę ciekawy park przemysłowy. Chcemy ściągnąć tu firmy, które będą produkowały dla nas kartony i paniery. Powstanie młyn pszeniczny oraz zakład produkcji karm dla zwierząt - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Jarosław Krzyżanowski, prezes zarządu QFG Food Group.
- Obecnie QFG rozwija się szybciej niż kiedykolwiek w swojej historii. Naszym głównym celem jest zgromadzenie wszelkich zasobów niezbędnych do produkcji w promieniu 100 km od Pionek – serca QFG. To nie tylko niezwykła szansa dla naszej firmy, ale też dla najbliższego sąsiedztwa - mówi Jarosław Krzyżanowski, prezes QFG.
- W drugiej połowie 2016 roku otworzyliśmy nowy zakład produkcyjny na terenie dawnego Pronitu. Już wtedy zapowiadaliśmy, że to dopiero początek naszego rozwoju i działań w regionie. Do końca 2022 roku planujemy zainwestować w Pionkach blisko 400 mln zł. Będzie się to wiązało ze stworzeniem około tysiąca nowych miejsc pracy – powiedział Jarosław Krzyżanowski, prezes QFG.
Ok. 1000 nowych miejsc pracy zamierza stworzyć do końca 2022 r. w Pionkach (woj. mazowieckie) QFG Food Group, specjalizująca się w wytwarzaniu żywności gotowej do spożycia bezpośrednio po podgrzaniu. Ok. 200 osób znajdzie też pracę w Radomiu nowej ubojni drobiu.
FoodCare otrzymał zakaz wytwarzania i sprzedaży napojów NGINE
Jak ominąć podatek cukrowy? Kanadyjska firma wychodzi naprzeciw polskim producentom
Foods Brothers: W dobie pandemii Polacy kupują więcej zamienników mięsa
Krajowa Spółka Cukrowa chce przejąć 8 spółek rolno- spożywczych Skarbu Państwa
Mlekovita podała wyniki za 2020 rok. Przychód firmy wyniósł ponad 5,5 mld zł
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.
Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP
Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!