Dominik Branny, prezes Makro Polska oraz Ewald Raben, prezes Raben Polska w rozmowie z Edytą Kochlewską wskazują na zmiany jakim uległa logistyka FMCG na przestrzeni 18-letniej współpracy firm, przedstawiają innowacyjne rozwiązania, które znalazły się w centralnym magazynie Makro w Adamowie a także analizują przyspieszenie cyfrowe biznesów, które dokonuje się w trakcie pandemii.
Jest rzeczą oczywistą, że nie wszystkie osoby biorące udział w organizacji łańcucha dostaw mogły zostać w domu i skorzystać z pracy zdalnej. Do tej grupy należą właśnie nasi kierowcy, a także pracownicy magazynowi. To właśnie oni działają na pierwszej linii logistycznego frontu. Jesteśmy im bardzo wdzięczni za zaangażowanie i odwagę, ponieważ to właśnie dzięki nim świat się nie zatrzymał, a my możemy na sklepowych półkach znaleźć niezbędne produkty – mówi Marcin Turski, Dyrektor ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta Fresh Logistics Polska sp. z o.o.
Niemcy są dla Polski głównym partnerem handlowym, odpowiedzialnym za ok. 1/4 eksportu i importu. Nic więc dziwnego, że Grupa Raben intensywnie rozwija sieć bezpośrednich połączeń z tym rynkiem – obecnie to już 90 codziennych linii. Wyjątkową rolę, jaką odgrywa operator logistyczny we współpracy obu krajów podkreśla fakt, że Grupa Raben była sponsorem tegorocznych obchodów Dnia Jedności Niemiec w Warszawie.
Otwarcie trzech nowych oddziałów w Polsce i jednego w Czechach. Uruchomienie własnej, niezależnej sieci transportowej w Niemczech, przejęcie kolejnej spółki i uruchomienie nowych, międzynarodowych połączeń, w tym m.in. do Włoch. Do tego jubileusz 15-lecia obecności na Ukrainie oraz nowy magazyn na Węgrzech. Ponadto inwestycje w tabor, rozwój kompetencji pracowników, działania na rzecz środowiska i liczne nagrody. Tak w skrócie Grupa Raben może podsumować 2018 rok.
Realizując strategię rozwoju bezpośrednich, codziennych połączeń drobnicowych pomiędzy Polską i Niemcami, Grupa Raben uruchomiła właśnie nowe połączenie Regensburg – Legnica. Pierwszym, symbolicznym transportem na tej linii był charytatywny przewóz oryginalnej drukarni Jana Gutenberga z początku XX wieku. Zabytek trafił do Puszczykowa pod Poznaniem, gdzie pod patronatem Muzeum Warszawy oddział Muzeum Drukarstwa, powstaje niezwykłe miejsce ożywione historią starego druku i warsztatami.
Największym kanałem dystrybucji dóbr FMCG są sieci handlowe. To one dyktują w znacznej mierze warunki współpracy. Jeśli na to nałożymy plany producentów, związane z realizacją sprzedaży, to na koniec miesiąca możemy zaobserwować znaczny wzrost wolumenowy. – mówi serwisowi portalspożywczy.pl Agnieszka Haik, dyrektor ds. rozwoju biznesu, Grupa Raben.
Prawie 12 000 palet i ponad 7 000 ton przewiezionej żywności – to wynik niespełna dwuletniej współpracy Grupy Raben z Bankami Żywności w Polsce. Spółka ratuje w ten sposób jedzenie przed zmarnowaniem oraz przekazuje potrzebującym osobom produkty podarowane przez darczyńców. Akcja realizowana jest w ramach strategii zrównoważonego rozwoju Grupy.
W okresie świąt, komunii, tzw. sezonu grillowego, możemy mówić o rosnącym zapotrzebowaniu na usługi co-packingu. Wynika to bezpośrednio ze wzrostu konsumpcji w tych dniach – powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Łukasz Dubina, Menedżer Usług Dodanych, w spółce Raben Logistics Polska.
Logistyka i transport stanowią papierek lakmusowy gospodarki. Śledząc stany magazynowe oraz przesyłki analitycy są w stanie przewidzieć koniunkturę na rynku. Przeciętne zatrudnienie na podstawie stosunku pracy w całym sektorze transportu w 2014 roku wyniosło ponad 500 000 osób. Kluczową rolę w procesie logistycznym odgrywają kierowcy.
W Polsce co roku marnuje się ponad 9 mln ton żywności. Oznacza to, iż zajmujemy niechlubne piąte miejsce w Europie pod względem ilości wyrzucanego jedzenia. Wpływa to nie tylko na coraz większe wydatki gospodarstw domowych. Działa również na szkodę całej gospodarki oraz środowiska naturalnego.
Od czerwca 2015 roku Grupa Raben rozpoczęła implementację nowej platformy - myRaben.com. Narzędzie gromadzi wszystkie informacje na temat współpracy z operatorem logistycznym w jednym miejscu, oszczędzając czas klientów, potrzebny na znalezienie danych.
15 maja 2015 roku miało miejsce oficjalne otwarcie nowego centrum logistycznego spółki Raben Polska. Łącznie w magazynie i biurze zatrudnionych jest ponad 60 osób. Dla oddziału pracuje również ponad 35 dostawców. Koszt inwestycji wyniósł 25 milionów złotych.
Wielkimi krokami zbliżamy się do czasu, gdy raporty społeczne dla wybranych przedsiębiorstw staną się obligatoryjne. Transport i magazynowanie mają kluczowe znaczenie w łańcuchu dostaw, m.in. ze względu na emisję CO2. Z tego względu firmy logistyczne będą włączone w raportowanie.
Prologis, globalny lider nieruchomości dystrybucyjnych, poinformował o podpisaniu przez firmę Raben Polska, europejskiego dostawcę usług logistycznych, umów najmu o całkowitej powierzchni 37 000 metrów kwadratowych w parkach Prologis we Wrocławiu i Chorzowie.
Szacuje się, że na rynku działa około stu większych operatorów - wśród nich światowe znane marki - obok kilkudziesięciu tysięcy małych przedsiębiorstw, które funkcjonują jako przewoźnicy drogowi. I ci drudzy właśnie mają przed sobą trudny orzech do zgryzienia. Nowe zasady wykonywania zawodu przewoźnika drogowego mogą spowodować rewolucje na naszych drogach - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Marcin Turski, dyrektor sprzedaży w spółce Fresh Logistics.
Mimo prognoz makroekonomicznych, dotyczących zbliżającego się kolejnego kryzysu, zaobserwować możemy dosyć dużą stabilność obrotów w branży logistycznej. Szczególnie w tym obszarze, który dotyczy produktów spożywczych. Z pewnością wynika to z faktu, że z dóbr pierwszej potrzeby tak łatwo się nie rezygnuje - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Marcin Turski, dyrektor sprzedaży w spółce Fresh Logistics.
Jeśli chodzi o infrastrukturę np. środki transportu drogowego czy samoloty, są technicznie ulepszane, ale co do zasady schemat ich działania pozostaje ten sam. Istnieje zatem duże prawdopodobieństwo, iż branża będzie się rozwijać w kierunku usług dodatkowych, tj. przejęcia części produkcji od klientów - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Marcin Turski, dyrektor sprzedaży w spółce Fresh Logistics.
Gospodarka europejska zaczyna się jednak rozpędzać, polskie firmy powoli notują wzrosty zamówień i sprzedaży. Stopniowo rośnie zatem zapotrzebowanie na usługi z branży TSL. Uważam, że rynek transportowy będzie się rozwijał, a wolumeny wzrosną o 10-15 proc. - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Paweł Rymarowicz, dyrektor ds. Operacyjnych spółki Raben Polska.
Logistyka jest papierkiem lakmusowym gospodarki, dlatego wpływają na nią wszelkie zawirowania makroekonomiczne. Sytuację mogliśmy obserwować z perspektyw różnych krajów i rynków. Jesteśmy firmą usługową, zatem automatycznie odczuliśmy spadającą sprzedaż w łańcuchu dostaw - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Paweł Rymarowicz, dyrektor ds. Operacyjnych spółki Raben Polska.
Plany inwestycyjne na rok 2010 zakładają, iż spółka Raben Polska zmodernizuje oddziały w Krakowie, gdzie zostanie oddany do użytku nowoczesny cross-dock o powierzchni 5 tys. mkw., Legnicy oraz Strykowie - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Marcin Turski, dyrektor ds. sprzedaży spółki Fresh Logistics.
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.
Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP
Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!