Obligacje korporacyjne, które stają się coraz bardziej popularne wśród firm spożywczych, wykorzystywane są najczęściej, gdy banki ograniczają dostęp do finansowania – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Krzysztof Dziubiński, członek zarządu Domu Maklerskiego Navigator.
Różnorodność asortymentowa jest jednym z warunków „one stop shopping”. W przypadku kategorii wędlin w plastrach konsument zwraca uwagę nie tylko na cenę, markę, kategorię i cechy produktów, ale również na gramaturę - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Magdalena Nowak, dyrektor ds. marketingu w firmie Regis.
Zmniejsza się lojalność polskiego klienta wobec detalistów i producentów żywności. Jednocześnie rosną jego wymagania. Oczekuje niskich cen, wysokiej jakości, wygody i coraz szerszego wyboru produktów. Hipermarkety i dyskonty starają się wychodzić naprzeciw tym trendom. Jednocześnie stawiają nowe wyzwania przed dostawcami.
Ostatnio Biedronka wprowadziła markę premium La Speciale. Lidl w swej ofercie posiada Deluxe, a Tesco rozwija markę premium Tesco Finest. Dla marek premium detaliści poszukują różnego pozycjonowania, wprowadzając do swej oferty unikatowe produkty, wysokiej jakości przyciągając tym klienta o wyższych wymaganiach i z zasobniejszym portfelem - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Magdalena Nowak, dyrektor ds. marketingu firmy Regis.
Kobiety doceniają wędliny na bazie mięsa drobiowego. Mężczyźni zdecydowanie preferują przetwory wieprzowe. Więcej kobiet niż mężczyzn wykazuje przywiązanie do swojej marki. Mężczyźni są natomiast bardziej wrażliwi na promocje. Ponadto kobiety kupują wędliny zarówno w małych sklepach ogólnospożywczych, jak i w supermarketach. Mężczyźni coraz częściej przez Internet - wynika z badania przeprowadzonego przez firmę Regis.
Z pewnością produkcja przetworów mięsnych począwszy od wędlin po dania gotowe pod markami własnymi będzie rosła. Dzisiaj dwie strony kontraktu są tym wzrostem zainteresowane: zmniejszył się w porównaniu z okresem z przed kilku lat zarówno oportunizm detalistów, jak i producentów - zauważa w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Magdalena Nowak, dyrektor ds. marketingu Regis.
29 proc. Polaków przynajmniej raz w tygodniu zjada parówkę - informuje "Rzeczpospolita" i podaje szacunki, według których polski rynek parówek jest już wart 3 mld złotych. Te liczby powodują coraz ostrzejszą konkurencję między producentami. Bronią jest coraz lepsza jakość.
Zgodnie z danymi GUS (raport "Produkcja Wyrobów Przemysłowych w 2012 r.") produkcja wędlin, poza drobiowymi, w roku 2012 zanotowała spadek o ok. 2 proc. w stosunku do roku 2011. Jest to wynikiem między innymi mniejszej konsumpcji wewnętrznej. Z kolei według danych IERiGŻ spadek spożycia mięsa i wędlin w Polsce w latach 2012/2013 wyniósł ok. 8 proc. - czytamy w raporcie przygotowanym przez firmę Regis.
W przypadku wyrobów mięsnych najważniejsze grupy dodatków to substancje zagęszczające, stabilizujące, konserwujące, oraz przeciwutleniacze i regulatory kwasowości - wymienia Joanna Rychlicka-Rybska, szef działu badawczo-rozwojowego i laboratorium Regis.
Kiełbasa i surowe mięso to pozycje najczęściej wymieniane przez konsumentów, którzy deklarują zakupy produktów na grill. Tylko 7 proc. zadeklarowało, że najczęściej kupuje produkty gotowe (przyprawione i marynowane przez producenta) - wynika z raportu firmy Regis.
Na półkach samoobsługowych z wędlinami plasterkowanymi i paczkowanymi udział marek własnych dochodzi nawet do 30 proc. Poszczególne sieci stosują jednak różne rozwiązania - wynika z raportu przygotowanego przez firmę Regis.
Sokołów, Morliny i Krakus to najlepiej rozpoznawalne marki wyrobów wędliniarskich - wynika z sondażu przeprowadzonego przez firmę Regis. Kolejne miejsca w rankingu zajmują brandy takie jak Berlinki, Indykpol, Morlinki, Jedynki i Krakowski Kredens.
Na stanowiskach menedżerskich w branży przetwórstwa mięsnego jest wiele kobiet. Owszem, czasami słyszy się różnego rodzaju dowcipy, czasem może na granicy dobrego smaku, ale one świadczą o przede wszystkim o opowiadającym - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Magdalena Nowak, dyrektor ds. marketingu Regis.
Firma Regis przeprowadziła badania ankietowe w sieciach przy półce z daniami mięsnymi schłodzonymi. Na półce tej dominują produkty klasyczne jak i znane w polskiej kuchni od dawna pierogi, krokiety, typowe dania z kategorii Fast Food - hamburgery, nuggetsy oraz dania mięsno-warzywne na tackach do podgrzania. Celem badań było bliższe określenie profilu konsumenta i jego wyborów. Badanymi konsumentami były osoby, które już zakupiły i wybrały swój produkt.
W ciągu drugiego półrocza 2010 wędliny plasterkowane zwiększyły swoją sprzedaż wartościową o 25 proc., a ilościową o 33 proc. w stosunku do pierwszego półrocza. Kategoria zwiększa dynamicznie swój udział w rynku - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Magdalena Nowak, dyrektor marketingu Regis.
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.
Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP
Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!