Sfinks Polska po czterech kwartałach obejmujących okres od 1 grudnia 2015 r. do 30 listopada 2016 r., zwiększyła przychody jednostkowe o 7% do 187,97 mln zł w porównaniu do 2015 roku. Jednocześnie spółka wypracowała w tym okresie 5,13 mln zł zysku netto, zaś EBITDA sięgnęła 16,55 mln zł. Sfinks kontynuuje prace mające na celu dalsze zwiększanie sprzedaży. W I kwartale 2017 roku spółka zamierza też opublikować nową strategię rozwoju.
O powołaniu Krajowej Rady Gastronomii i Cateringu, wyzwaniach stojących przed tą branżą, wynikach Sfinks Polska oraz jej planach rozwoju - zarówno organicznego, jak i poprzez przejęcia, rozmawiamy z prezesem spółki - Sylwestrem Cackiem.
Sieć restauracji Sphinx, należąca do Sfinks Polska, otworzyła nowy lokal na dworcu kolejowym Wrocław Główny. Zdobią go historyczne malowidła Sali Cesarskiej, odkryte podczas prac renowacyjnych. Jest to już szósta restauracja Sphinx w stolicy Dolnego Śląska i jednocześnie największa spośród wszystkich lokali należących do sieci w Polsce. Restauracja prowadzona jest w modelu operatorskim.
Sieć restauracji Sphinx, należąca do Sfinks Polska, powiększyła się o kolejny lokal – tym razem w Gorzowie Wielkopolskim. Lokal, który prowadzony jest w modelu operatorskim, mieści się w galerii handlowej NoVa Park i jest drugą restauracją Sphinx działającą w tym mieście.
Restauracje Sphinx startują z nową ofertą kaw sezonowych „Caffè Italiano”. Klienci mają do wyboru trzy smakowe kawy - caffè bianco, cappuccino dolce i espresso affogato, wszystkie na bazie kawy palonej we włoskiej palarni Julius Meinl Italia. Nowa oferta kaw obowiązuje we wszystkich restauracjach Sphinx do 10 grudnia br.
Sylwester Cacek, prezes Sfinks Polska, wystąpi w nowym programie telewizyjnym "Kryptonim szef”, nadawanym na antenie TVP1. Pojawi się incognito w odcinku poświęconym sieci restauracji Sphinx i będzie pracował na różnych stanowiskach w wybranych lokalach.
Sieć restauracji Sphinx powiększyła się o nowy lokal w nadmorskiej Jastarni. Nowa placówka jest restauracją sezonową i działa w systemie operatorskim. Oprócz lokalu w Jastarni, spółka Sfinks Polska uruchomiła niedawno także restaurację Sphinx w Krakowie na Rynku Głównym 25. Jest to już dziewiąty lokal pod tym szyldem w stolicy Małopolski i jej pobliżu.
Strategia Sfinksa, spółki zarządzającej największą polską siecią restauracji w segmencie casual dining, zakłada dynamiczny rozwój flagowej sieci restauracji spółki, a sytuacja płynnościowa jest stabilna. Spółka może otworzyć w tym roku 17 lokali, a w roku przyszłym 20 lokali - oceniają analitycy Domu Inwestycyjnego Investors.
Spółka Sfinks Polska, do której należą sieci Sphinx, Chłopskie Jadło i WOOK, osiągnęła w I kwartale 2015 roku jednostkowe przychody ze sprzedaży w wysokości 42,7 mln zł, co oznacza wzrost o 3,9 mln zł w porównaniu do analogicznego okresu roku 2014.
Sphinx otworzył w stolicy nową restaurację, której wnętrza zostały zaprojektowane w nowej aranżacji. Restauracja jest zlokalizowana w samym centrum miasta przy Placu Bankowym w budynku Błękitnego Wieżowca. Nowo otwarty lokal prowadzony jest w systemie operatorskim. Jest to już piętnasta restauracja Sphinx działająca na terenie Warszawy oraz okolic.
Sieć Restauracji Sphinx wprowadzają nową kawową ofertę pod hasłem "Zapachniało kawą”. Klienci wybiorą kawy przygotowane na bazie nowej mieszanki Julius Meinl. Oferta będzie dostępna we wszystkich lokalach Sphinx w Polsce od 10 kwietnia br.
Sieć Sphinx oferuje w swoich lokalach nową mieszankę kaw austriackiej marki Julius Meinl. Została ona wprowadzona w ramach nowej umowy z Quba Cafe, uwzględniającej także wymianę we wszystkich restauracjach Sphinx obecnych ekspresów na tradycyjne ekspresy kolbowe. Kawy przygotowywane na bazie specjalnej mieszanki prezentowane są w nowej odsłonie karty Sphinx Cafe. Jest to pierwszy krok w ramach zaplanowanych na 2015 rok działań sieci związanych z kawą.
Sylwester Cacek, prezes Sfinks Polska potwierdził, że budżet na inwestycje spółki w 2015 r. wynosi 30 mln, z czego większa część będzie pochodzić z środków (zysk EBITDA), a na pozostałe z finansowania zewnętrznego. Spółka chce otworzyć w tym roku 18 restauracji i odświeżać lokale sieci Sfinks oraz Chłopskie Jadło.
Restauracje Sphinx, sieć zarządzana przez Sfinks Polska, wdraża nowy program Sphinx Student Club. Dla studentów przygotowano specjalne karty uprawniające do korzystania z promocyjnego menu. Uczestnicy Sphinx Student Club będą również mieli dostęp do dedykowanych specjalnie dla nich akcji promocyjnych, jak również będą mogli brać udział w wydarzeniach kulturalnych organizowanych w restauracjach Sphinx. Sieć Sphinx w celu promowania i poszerzania zasięgu nowego programu studenckiego nawiązuje współpracę z partnerami m.in. samorządami studenckimi, zespołami i klubami muzycznymi.
- Mamy pomysły na dalszy rozwój, pracujemy nad kolejnymi lokalizacjami dla Sphinxa, prowadzimy też analizę rynku pod kątem poszerzenia portfolio naszych marek. Do końca roku chcielibyśmy przedstawić nową strategię rozwoju naszej spółki - zapowiada Sylwester Cacek, prezes Sfinks Polska.
Grupa Sfinks Polska, do której należą sieci restauracji Sphinx, Chłopskie Jadło i Wook, w pierwszej połowie br. osiągnęła skonsolidowane przychody ze sprzedaży w wysokości 82,4 mln zł wobec 85,96 mln zł w analogicznym okresie roku ubiegłego. Jednocześnie grupa czterokrotnie zwiększyła skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej - z 608 tys. zł po pierwszym półroczu 2013 r. do 2,43 mln zł na koniec czerwca br.
Kompania Piwowarska i Sfinks Polska zawarły umowę o współpracy, na podstawie której we wszystkich restauracjach Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło będą serwowane piwa z portfolio KP. Z nowej oferty piwnej klienci sieci restauracji należących do Sfinks Polska skorzystają od jesieni.
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.
Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP
Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!