Koronawirus dotarł do Europy, a 4 marca również do Polski. Wśród branż, na które może mieć wpływ, znajdują się również podmioty z całego łańcucha dostaw żywności. Obecnie jest jeszcze za wcześnie, aby oceniać, jaki może być realny wpływ wirusa z Chin na sektor spożywczy i branżę handlową, ale można już dostrzec obszary, nad którymi trzeba się szczególnie pochylić. Organizacje branżowe i przedsiębiorstwa z uwagą śledzą zmieniającą się sytuację i podejmują działania prewencyjne.
Pojawienie się koronawirusa na świecie i towarzysząca mu niepewność oraz obawa o zdrowie i życie ludzkie, nie sprzyjają biznesowi i gospodarce – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Robert Noceń, partner zarządzający w Kancelarii KPN Business & Legal Strategic Consulting.
Jadwiga Zientara, dotychczasowy dyrektor finansowy Carrefour Polska, zastąpiła Roberta Nocenia na stanowisku wiceprezesa spółki. Będzie odpowiedzialna za obszar finansów, nieruchomości komercyjnych oraz ekspansji.
Choć definicja społecznej odpowiedzialności biznesu uległa w ostatnim czasie znacznemu rozszerzeniu, jej kluczowe elementy są wspólne dla największych graczy rynku FMCG. Sieci handlowe, gastronomia i producenci żywności aktywnie włączają się również w działania na rzecz ograniczenia zjawiska marnowania żywności i zmniejszenia użycia plastiku - to wnioski płynące z debaty "Społeczna odpowiedzialność firm FMCG i sieci handlowych" w ramach Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2018.
- 75 proc. strat wynikających z marnowania żywności powstaje w gospodarstwach domowych, za 20 proc. odpowiada przemysł, a tylko za 5 proc. sieci handlowe. Dziś skupiamy się na tych 5 proc. i my pewnie z tego wyciśniemy połowę, ale problem nie zniknie. Ten temat musimy zaadresować do społeczeństwa w inny sposób, musimy zidentyfikować źródło problemu, które mamy w naszych domach - mówił Robert Noceń, sekretarz generalny Carrefour Polska podczas debaty "Społeczna odpowiedzialność firm FMCG i sieci handlowych" w ramach Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2018.
Spółka Carrefour Polska przystąpiła do partnerstwa na rzecz tłumaczenia na potrzeby polskiego rynku „Wytycznych OECD dotyczących należytej staranności w zakresie odpowiedzialnych łańcuchów dostaw w sektorze tekstylno-odzieżowym i obuwniczym”. W inicjatywę włączyli się polscy producenci odzieży, obuwia i tekstyliów i organizacje branżowe.
Transformacja żywieniowa, którą Carrefour Polska niedawno rozpoczął, jest rozszerzeniem i kontynuacją działań naszej sieci podjętych w ostatnich latach związanych z ofertą prozdrowotną, ekologiczną oraz edukacją żywieniową – mówił Robert Noceń, sekretarz generalny, wiceprezes zarządu Carrefour Polska w trakcie debaty "Nowe trendy i nowi konsumenci na rynku spożywczym", która odbyła się podczas 10. edycji Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.
Polski konsument jest wymagający, oczekuje szybkich, łatwych i przyjemnych zakupów, sięga po produkty prozdrowotne, lokalne i regionalne, korzysta z e-sklepów i aplikacji mobilnych, lubi współtworzyć markę i uczestniczyć w wymianie opinii o produktach i usługach. Producenci żywności oraz detaliści są w stanie sprostać tym wymaganiom – to kluczowe wnioski z debaty "Nowe trendy i nowi konsumenci na rynku spożywczym", która odbyła się podczas 10. edycji Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.
– Wyraźnie widzimy – to już nawet nie jest trend, tylko megatrend – ukierunkowanie konsumentów na wszystko to, co kojarzy się ze zdrowiem, czyli poszukiwanie odpowiedniej jakości produktów. Moim zdaniem to jest główny trend, który napędza wszystkie dookoła – mówił Robert Noceń, sekretarz generalny, wiceprezes zarządu Carrefour Polska w trakcie debaty "Nowe trendy i nowi konsumenci na rynku spożywczym", która odbyła się podczas 10. edycji Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.
Kiedyś zmiany trendów były liczone w dekadach, teraz to kwestia lat, a nawet miesięcy - powiedział Robert Noceń, sekretarz generalny, wiceprezes zarządu, Carrefour Polska podczas debaty pt. "Nowe trendy i nowi konsumenci na rynku spożywczym" na Europejskim Kongresie Gospodarczym w Katowicach.
12 lutego do KRS została wpisana zmiana w zarządzie spółki Carrefour Polska. Z funkcji wiceprezesa został wykreślony Gérard Lavinay, który od października objął stanowisko dyrektora wykonawczego ds. zakupów, dostaw towarów i formatów w centrali firmy.
W sklepie Carrefour Warszawa Wileńska, przy ul. Targowej 72, od około dwóch miesięcy sprzedawane jest piwo z nalewaka. Robert Noceń, członek zarządu i dyrektor Działu Hipermarketów w Carrefour zapewniał podczas VIII Forum Rynku Spożywczego i Handlu, że koncept cieszy się popularnością wśród klientów i będzie rozwijany.
Polski handel cały czas się zmienia, ale tempo owych zmian nie jest już tak szybkie, jak dawniej. Przeobrażenia ostatnich kilku lat to nie rewolucja, lecz jedynie ewolucja. Sieci handlowe znalazły się w sytuacji, w której ich dalszy rozwój numeryczny jest już utrudniony, więc nacisk w rywalizacji o klienta przeniósł się na obszar stricte asortymentowy. Szansą dla niektórych podmiotów handlowych może być obecność w kanale e-commerce, ale zarabianie na sprzedaży żywności przez internet jest jeszcze w Polsce pieśnią przyszłości - to główne wnioski płynące z debaty "Handel i dystrybucja. Nowy ład. Polski i europejski handel w trakcie rewolucji", która otworzyła drugi dzień VIII Forum Rynku Spożywczego i Handlu.
Carrefour przygotował kolejny program lojalnościowy. Album z przepisami kulinarnymi – „Disney. Gotuj z nami!”, to skierowana do najmłodszych publikacja z postaciami Disneya, która ma łączyć zabawę i naukę gotowania ze zdrowym odżywianiem.
W 67 hipermarketach pod szyldem Carrefour wprowadzone zostały nowe boksy kasowe - tzw. "kasy rodzinne". Odmienione boksy zaprojektowano w taki sposób, aby dzieci mogły pomagać rodzicom lub opiekunom w wykładaniu i pakowaniu zakupów. Będzie to prostsze dzięki podestom ze schodkami.
Rok 2014 obfitował w zmiany personalne na najwyższych stanowiskach w obecnych w Polsce sieciach handlowych. Część decyzji w tym zakresie podjętych zostało jeszcze w roku 2013, kiedy rynek produktów FMCG po raz pierwszy od 1989 roku zanotował spadek, przez co zarządzanie spółkami było wyjątkowo trudne. Niektóre roszady w firmach handlowych wymuszone zostały awansami polskich przedstawicieli do centrali spółek, a jeszcze inne okazały się konsekwencją trudnej sytuacji w handlu detalicznym w drugiej połowie 2014 r., spowodowanej m.in. spadkami cen produktów.
Na temat nietypowych promocji Carrefoura, odświeżenia marki własnej sieci oraz perspektyw rozwoju całej branży handlowej serwis portalspozywczy.pl rozmawiał z Robertem Noceniem, dyrektorem ds. eksploatacji hipermarketów Carrefour Polska.
Sieć Carrefour w Sochaczewie uruchomiła swój pierwszy mini-hipermarket w odmienionym koncepcie. Na temat szczegółów tego projektu serwis portalspozywczy.pl rozmawiał z Robertem Noceniem, dyrektorem ds. eksploatacji hipermarketów Carrefour Polska.
Firma Carrefour Polska zaprezentowała dziś swój najnowszy projekt ekologiczny pod nazwą „Gospodarowanie odpadami BIO". W jego ramach w 22 hiper- i supermarketach sieci odzyskiwane są nienadające się do sprzedaży warzywa i owoce, które poddawane są kompostowaniu. W perspektywie kilku lat projekt obejmie wszystkie duże sklepy sieci Carrefour w Polsce.
Hipermarkety szukają sposobów na to, jak odwrócić negatywne trendy ostatnich lat i szybko powrócić na drogę wzrostów sprzedaży. Teoretycznie miało im pomóc ożywienie gospodarcze, ale lipcowe dane o pierwszej od ponad 30 lat deflacji w Polsce powodują, że jego pozytywny wpływ na rynek handlowy będzie w krótkim okresie mniejszy, niż się pierwotnie spodziewano. Hipermarketom nie pomaga też rosnąca konkurencja w postaci innych formatów, na czele z dyskontami, supermarketami oraz sklepami convenience. Czy będą w stanie poradzić sobie w coraz trudniejszym otoczeniu rynkowym? Według prognoz sytuacja największych formatów będzie się poprawiać.
Sieć Carrefour wznowiła w Polsce swoją ekspansję. Ma ona być prowadzona nie tylko w przypadku formatów sklepów convenience i supermarketów, ale także hipermarketów. Francuski detalista będzie się rozwijać organicznie, ale nie wyklucza innych opcji.
Sieć Carrefour zamierza rozwijać koncept klastrów dla wszystkich formatów, w jakich działa na polskim rynku: hipermarketów, supermarketów i sklepów convenience. Francuski detalista dzięki takiej decentralizacji chce być jak najbliżej klienta i oferować mu dokładnie takie produkty, jakich ten potrzebuje.
Sieć Carrefour w 2014 r. planuje przeprowadzić remodeling kilkudziesięciu sklepów w różnych formatach, w tym kilkunastu hipermarketów. Jak mówi serwisowi portalspożywczy.pl Robert Noceń, dyrektor ds. eksploatacji hipermarketów w Carrefour, wprowadzane zmiany są bardzo dobrze oceniane przez klientów.
Carrefour zakończył prace modernizacyjne w supermarkecie w Kozienicach. Od 2 października klienci mogą robić zakupy w sklepie, który został przebudowany i ulepszony według innowacyjnej koncepcji organizacji supermarketów. Zwiększenie przestrzeni handlowej, poszerzony asortyment i czytelna komunikacja cen to podstawowe elementy wprowadzonych zmian.
Puda: Próby eliminacji mięsa i mleka z diety to niebezpieczna lewicowa ideologia
Ekspert: Branże mleczarska i mięsna muszą skuteczniej odpierać ataki Sylwii Spurek
Piwo i półlitrówki beneficjentami podatku od "małpek"
IZP: Sektor drobiarski w Polsce załamał się na wszystkich poziomach
Właściciel Dino drugim najbogatszym Polakiem
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.
Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP
Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!