9 marca 2021 • 10:00-12:00
PARTNERZY DEBATYProdukcja czekolady i wyrobów czekoladowych spadła w grudniu 2020 roku o 0,1 proc. w ujęciu rocznym, a w ujęciu miesięcznym spadła aż o 19,0 proc., natomiast po 12 miesiącach 2020 roku produkcja wzrosła o 0,4 proc. wobec takiego samego okresu roku 2019.
Rok 2020 z powodu pandemii koronawirusa i jej skutków ubocznych był jednym z najtrudniejszych dla branży słodyczy i lodów w ciągu ostatnich wielu lat. Prezentujemy subiektywny przegląd najważniejszych i najciekawszych wydarzeń, opinii oraz danych z rynku czekolady, słodyczy i lodów z ubiegłego roku.
Produkcja czekolady i wyrobów czekoladowych spadła w listopadzie 2020 roku o 9,6 proc. w ujęciu rocznym, a w ujęciu miesięcznym spadła o 8,7 proc., natomiast po 11 miesiącach 2020 roku produkcja spadła o 0,3 proc. wobec takiego samego okresu roku 2019.
Ostatnie miesiące wyraźnie pokazały, jak wiele wysiłku kosztowało branżę słodyczy utrzymanie produkcji w dobie pandemii, ale można dostrzec pewne zalety zmian, które nastąpiły. Mijający 2020 rok był też sprawdzianem solidarności i odpowiedzialności społecznej biznesu. - Obecne czasy nie nastrajają optymizmem, ale mimo to wierzę, że zdołamy zmierzyć się z wyzwaniami nadchodzącego 2021 roku – mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Konrad Mickiewicz, prezes ZPC Bałtyk.
Rynek czekolady jest od lat notuje stabilne wzrosty. Dostępne raporty rynkowe, a także obserwacje własne producentów czekolady pozwalają twierdzić, że mimo panującej pandemii czekolada ma się dobrze. Obiecujące wzrosty m.in. w zakresie sprzedaży tabliczek czekoladowych, a także trendy konsumenckie wskazują na to, że od nowego roku sytuacja nie ulegnie pogorszeniu. Wręcz przeciwnie – możemy spodziewać się dalszego rozwoju. Zmieniają się jednak trendy i oczekiwania konsumentów, których producenci czekolady nie powinni ignorować – ocenia Tomasz Sienkiewicz z Manufaktury Czekolady Chocolate Story.
Polski rynek słodyczy w 2020 roku notuje wzrosty, mimo licznych wyzwań wynikających m.in. z pandemii i wprowadzanych obostrzeń. Do innych czynników wpływających na sytuację branży należą m.in. dodatkowa opłata nałożona na zakup ziaren kakao oraz zmiany preferencji konsumenckich i dokonywanych wyborów zakupowych. Mijający rok to także przełom, jeżeli chodzi o sprzedaż słodyczy w Internecie i rozwój kanału e-commerce - podsumowuje rok w branży czekoladowej Lotte Wedel.
Blisko 1 mln złotych i około 390 akcjonariuszy – tak zakończyła się kampania crowdfundingowa nowej marki czekolad wegańskich bio&eco, Las Vegan’s. Zrealizowany na 5 dni przed planowanym końcem kampanii cel, pozwoli na wdrożenie i promocję marki Las Vegan’s, poszerzenie oferty czekolad i produktów wegańskich oraz wprowadzenie kolejnych rozwiązań ekologicznych w zakresie pakowania.
Produkcja czekolady i wyrobów czekoladowych spadła w październiku 2020 roku o 10,0 proc. w ujęciu rocznym, a w ujęciu miesięcznym spadła o 4,4 proc., zaś po 10 miesiącach 2020 roku zanotowała wzrost o 0,7 proc. wobec takiego samego okresu roku 2019.
Las Vegan’s, spółka-córka Manufaktury Czekolady Chocolate Story, pioniera na rynku produkcji czekolady bean to bar w Polsce, na rozwój chce pozyskać blisko 1 mln zł. Pomóc w tym ma kampania crowdfundingowa WeganskaCzekolada.pl, która 24 listopada 2020 r. wystartowała na platformie Crowdway.pl. Zebrane środki spółka przeznaczy m.in. na zakup maszyn pakujących i rozwój linii produktowych.
Muzeum Prawdziwej Czekolady, które powstaje przy ul. Marszałkowskiej 9/15 w Warszawie z dnia na dzień poszerza swoje bogate zbiory. Wielu pasjonatów i miłośników czekolady przekazało już swoje pamiątki i czynnie włączyło się we współtworzenie tego wyjątkowego miejsca. Z uwagi na duże zainteresowanie organizatorzy zdecydowali o przedłużeniu inicjatywy mającej na celu pozyskiwanie eksponatów.
Produkcja czekolady i wyrobów czekoladowych wzrosła we wrześniu 2020 roku o 3,1 proc. w ujęciu rocznym, a w ujęciu miesięcznym wzrosła o 8,7 proc., zaś po trzech kwartałach 2020 roku wzrost wyniósł 1,9 proc. wobec takiego samego okresu roku 2019.
Manufaktura Czekolady Chocolate Story, pionier na rynku produkcji czekolad bean to bar w Polsce, tworzy pierwszą wegańską, a zarazem mleczną tabliczkę. Pod szyldem nowej spółki o nazwie Las Vegan’s znajdą się produkty wegańskie z wykorzystaniem tylko naturalnych surowców pochodzących z rolnictwa ekologicznego. Będzie to także pierwsza marka, w której tradycyjne sreberko i folia zostaną zastąpione papierowymi opakowaniami. Wejściu spółki na rynek towarzyszyć będzie kampania crowdfundingowa, która w listopadzie 2020 r. wystartuje na platformie Crowdway.pl. Nowy podmiot chce pozyskać 1 milion złotych.
Produkcja czekolady i wyrobów czekoladowych spadła w sierpniu 2020 roku o 0,9 proc. w ujęciu rocznym, a w ujęciu miesięcznym wzrosła o 3,7 proc., zaś po ośmiu miesiącach 2020 roku wzrost wyniósł 1,6 proc. wobec takiego samego okresu roku 2019.
E.Wedel podaje opierając się na danych firmy Nielsen, że rynek czekoladowy w Polsce jest obecnie wart 7,6 mld złotych, czyli o prawie o 4 proc. więcej w porównaniu z rokiem ubiegłym. W ujęciu ilościowym, sprzedaż wzrosła o 1,3 proc. i wynosi ponad 190 tys. ton.
Produkcja czekolady i wyrobów czekoladowych wzrosła w lipcu 2020 roku o 17,7 proc. w ujęciu rocznym, a w ujęciu miesięcznym wzrosła o 12,8 proc., zaś po siedmiu miesiącach 2020 roku wzrost wyniósł 2,0 proc. wobec takiego samego okresu roku 2019.
W 2019 roku produkcja czekolady i pozostałych przetworów (zawierających kakao, o masie powyżej 2 kg, zawierające 18% i więcej masy masła kakaowego i tłuszczu z mleka) wzrosła o 14,8 proc. do 150.582 ton - wynika z opublikowanych rocznych danych Głównego Urzędu Statystycznego „Produkcja wyrobów przemysłowych w 2019 roku”.
Niedawno obchodziliśmy Światowy Dzień Czekolady (7 lipca), ale dobrego (i słodkiego) nigdy za wiele i niedługo znów będziemy mogli cieszyć się dniem czekolady (4 września). A w międzyczasie postanowiliśmy przybliżyć ten słodki temat i zebrać garść informacji o samej czekoladzie, rynku w Polsce i jego perspektywach oraz o preferencjach konsumentów.
Produkcja czekolady i wyrobów czekoladowych wzrosła w czerwcu 2020 roku o 17,1 proc. w ujęciu rocznym, a w ujęciu miesięcznym wzrosła o 4,2 proc., jednak po pierwszym półroczu 2020 roku produkcja spadła o 0,4 proc. wobec takiego samego okresu roku 2019.
Produkcja czekolady i wyrobów czekoladowych wzrosła w maju 2020 roku o 2,2 proc. w ujęciu rocznym, a w ujęciu miesięcznym wzrosła aż o 29 proc., jednak po pięciu miesiącach 2020 roku produkcja spadła o 3,1 proc. wobec takiego samego okresu roku 2019.
Tym razem przy okazji naszego cyklu „Casualowy piątek” postanowiliśmy zaprezentować 10 najważniejszych i najciekawszych, naszym zdaniem, wydarzeń oraz danych z rynku słodyczy i lodów w ciągu pięciu miesięcy 2020 roku. Ten rok z powodu pandemii koronawirusa i jej skutków ubocznych jest jednym z najtrudniejszych dla branży w ciągu ostatnich wielu lat.
Produkcja czekolady i wyrobów czekoladowych spadła w kwietniu 2020 roku o 24,6 proc. w ujęciu rocznym, a w ujęciu miesięcznym spadła aż o 34,9 proc. Po czterech miesiącach 2020 roku produkcja spadła o 4,2 proc. wobec takiego samego okresu roku 2019.
Produkcja czekolady i wyrobów czekoladowych spadła w marcu 2020 roku o 6,9 proc. w ujęciu rocznym, a w ujęciu miesięcznym spadła o 8,9 proc. Po trzech miesiącach 2020 roku produkcja wzrosła o 1,0 proc. wobec takiego samego okresu roku 2019.
Produkcja czekolady i wyrobów czekoladowych wzrosła w lutym 2020 roku o 8,3 proc. w ujęciu rocznym, a w ujęciu miesięcznym spadła o 1,0 proc. Po dwóch miesiącach 2020 roku produkcja wzrosła o 5,4 proc. wobec takiego samego okresu roku 2019.
Barry Callebaut, belgijski producent czekolady, wprowadza do oferty pierwszą na świecie spersonalizowaną czekoladę wyprodukowaną na większą skalę w druku 3D, poprzez swoją globalną markę dekoracyjną Mona Lisa.
Produkcja czekolady i wyrobów czekoladowych wzrosła w grudniu 2019 roku o 3,5 proc. w ujęciu rocznym, ale w ujęciu miesięcznym spadła o 22 proc. Natomiast w ciągu 12 miesięcy 2019 produkcja spadła o 0,2 proc. wobec takiego samego okresu roku 2018.
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.
Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP
Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!