Chiny stworzyły aplikację, która informuje użytkowników czy ostatnio znajdowali się obok osoby, u której wykryto koronawirusa lub podejrzewanej o zakażenie. Narażeni na kontakt z wirusem zostaną poproszeni o pozostanie w domu i poinformowanie lekarza.
Smartfony mają coraz większy wpływ na rozwój branży zamawiania jedzenia online i coraz bardziej ją determinują. Jak wynika z najnowszych danych PizzaPortal.pl, 63 proc. wszystkich zamówień internetowych jest składanych za pośrednictwem kanału mobilnego – zarówno poprzez aplikację, jak i stronę internetową. Biorąc pod uwagę zmiany zachodzące w ostatnich latach można być pewnym, że ten trend będzie się tylko pogłębiał.
Chiny oficjalnie ogłosiły rozpoczęcie prac badawczo-rozwojowych nad siecią 6G - technologią mobilną szóstej generacji. Chińskie ministerstwo nauki i technologii zapowiedziało powołanie dwóch grup roboczych, które podejmą prace w tej dziedzinie - podała agencja Reutera.
Młodzi ludzie, którzy używają smartfonów pięć lub więcej godzin dziennie, są o 43 proc. bardziej zagrożeni otyłością i częściej mają nawyki, który mogą zwiększać ryzyko chorób serca - ogłosili naukowcy z Simón Bolívar University (Kolumbia) podczas konferencji ACC Latin America Conference 2019.
Aplikacje na Androida mogą śledzić użytkowników smartfonów mimo nieudzielenia im uprawnień wymaganych przez ten system operacyjny - podał serwis The Verge powołując się na badania realizowane przez uniwersytety z USA i Hiszpanii we współpracy z firmą AppCensus.
Dynamika przyrostu rynku zamówień online rzędu 40-50 proc. rocznie jest dużo większa niż wzrostu całego rynku e-commerce. Spora w tym zasługa młodych pokoleń, wychowanych w dobie internetu i nowoczesnych technologii. Blisko 2/3 wszystkich zamawiających jedzenie tylko przez internet stanowią dziś osoby w wieku od 15 do 34 lat.
Według badania przeprowadzonego przez Comarch i Kantar TNS ponad 70 proc. polskich konsumentów należy przynajmniej do jednego programu lojalnościowego. Coraz częściej klienci oczekują jednak natychmiastowej gratyfikacji i jeszcze więcej cyfrowych rozwiązań.
Polska jako rynek smartfonów ma duży potencjał, dlatego długo przygotowywaliśmy się do lokalnego debiutu. O tym jak poważnie go traktujemy świadczy szeroka gama produktów, którą udostępniamy na starcie - powiedziała PAP menedżerka ds. marki firmy Oppo Mo Zhang.
Według analiz firmy Zebra Technologies 74 proc. pracowników sklepów jest zdania, że sklepy dysponujące odpowiednimi technologiami mogą podnieść standard obsługi klienta. Dwie trzecie (66 proc.) personelu sklepowego uważa, że z pomocą tabletów mogłaby poprawić obsługę klienta i podnieść poziom ich obsługi.
Zakupy na smartfonie stają się coraz powszechniejsze wśród polskich internautów - 68 proc. e-konsumentów przyznało, że zdarza im się robić zakupy w ten sposób co najmniej okazjonalnie, natomiast co dziesiąty deklaruje, że robi internetowe zakupy wyłącznie na smartfonie - wynika z badania Mastercard.
Google będzie pobierać opłaty od producentów telefonów za preinstalowanie swoich aplikacji na nowych smartfonach. Dotyczy to jednak wyłącznie urządzeń dystrybuowanych w krajach Unii Europejskiej - poinformował dziennik "Wall Street Journal".
Według badania firmy Deloitte, smartfony mogą być kluczem do produktywności w miejscu pracy. Eksperci twierdzą, że urządzenia mobilne wykorzystywane w biurze mogą usprawniać rutynowe zadania, jednakże obecnie korzysta z nich jedynie ok. 37 proc. pracowników.
Z raportu, zrealizowanego na zlecanie Grupy AdRetail, wynika, że 83 proc. internautów nie zna pojęcia, które określa szczególny rodzaj wykorzystania geolokalizacji. Tymczasem specjaliści z branży zastanawiają się, czy taka wiedza jest w ogóle do czegoś potrzebna klientom. Dodają także, że w dużej mierze sami marketerzy jej nie mają, a co dopiero zwykli konsumenci – informuje MondayNews.
Sieć Gruby Benek wprowadza system szybkiego bezprzewodowego ładowania smartfonów we wszystkich swoich lokalach. Docelowo w każdej restauracji sieci mają być minimum dwa stoły umożliwiające klientom takie ładowanie.
Biedronka po raz kolejny współpracuje z marką Xiaomi. Specjalizująca się w smartfonach oraz aplikacjach i elektronice użytkowej firma zaprojektowała smartfon Redmi 5 i „przystawkę smart TV” MiBox 4K, które od 21 czerwca br. będzie można nabyć w sklepach sieci Biedronka.
Choć sklepy tradycyjne wciąż są najpopularniejszym kanałem sprzedaży, to szybko rośnie liczba konsumentów dokonujących zakupów za pomocą urządzeń mobilnych. Jak wynika z raportu firmy doradczej PwC, już teraz 17% Polaków kupuje za pomocą smartfona przynajmniej raz w tygodniu, a 7% robi to codziennie. Dodatkowo, 39% konsumentów opłaca codzienne zakupy używając płatności mobilnych.
Dom towarowy w mieście Xi’an w północno-zachodnich Chinach wyznaczył specjalną ścieżkę dla pieszych chodzących ze wzrokiem utkwionym w telefonie komórkowym, by poradzić sobie z tym powszechnym zagrożeniem dla bezpieczeństwa ruchu – podały w środę chińskie media.
Ekonomiści i szefowie firm coraz częściej zadają pytania o to, jak powstrzymać spadek produktywności pracowników biurowych, który w ostatnich latach postępuje dzięki upowszechnieniu smartfonów - donosi tygodnik "Economist".
Leslie Wexner, szef sieci Victoria's Secret, twierdzi że tradycyjne sklepy przetrwają dlatego, że ludzie poszukują w nich oprócz towarów interakcji społecznych. Jego zdaniem, kiedyś znikną natomiast smartfony.
Większość Polaków nie wyobraża sobie funkcjonowania bez smartfona. Z urządzeń mobilnych korzystamy od przebudzenia aż do zaśnięcia; często towarzyszą nam również w łóżku - wynika z sondażu "Smart(fonowe) relacje", przeprowadzonego przez Ipsos na zlecenie Huawei.
Rozwój technologiczny, który z roku na rok nabiera tempa, coraz bardziej wpływa na życie każdego z nas. Zgodnie z tegorocznym raportem firmy doradczej Deloitte „TMT Predictions 2018” centrum cyfrowego świata staje się smartfon, który pełni rolę nie tylko telefonu, ale również coraz częściej osobistego komputera, odbiornika telewizyjnego oraz routera. Zdaniem ekspertów Deloitte trendy, które są widoczne na całym świecie, takie jak rozwój mediów cyfrowych, czy internetu mobilnego, widoczne są również w Polsce.
Nowoczesne metody płatności, szczególnie płatności mobilne, zaczynają kształtować zachowanie zakupowe konsumentów – w niektórych branżach jest to już bardzo wyczuwalne. Jak przez ostatnie lata zmieniał się rynek płatności i jakie trendy zdominują go w przyszłości? SIX Payment Services omawia najważniejsze z nich i radzi, w jaki sposób handlowcy mogą je wykorzystać do rozwoju swojej działalności.
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.
Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP
Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!