- Z każdym rokiem Mokate zwiększa sprzedaż produktów vendingowych do automatów z segmentu napojów gorących. Rok 2014 zamknął się dla firmy dwucyfrową dynamiką sprzedaży rdr – mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Sylwia Mokrysz z zarządu Mokate SA.
Zmniejsza się lojalność polskiego klienta wobec detalistów i producentów żywności. Jednocześnie rosną jego wymagania. Oczekuje niskich cen, wysokiej jakości, wygody i coraz szerszego wyboru produktów. Hipermarkety i dyskonty starają się wychodzić naprzeciw tym trendom. Jednocześnie stawiają nowe wyzwania przed dostawcami.
Według danych Euromonitor International w ubiegłym roku sprzedano w naszym kraju około 28,9 tys. ton herbat . W 2015 r. sprzedaż powinna się utrzymać mniej więcej na tym samym poziomie. Wartość rynku herbaty w Polsce w 2014 r. szacowana była na 2 mld zł.
Jedyną rozsądną strategią dla producentów branży FMCG jest dziś wdrażanie innowacyjnych rozwiązań i atrakcyjnych nowości produktowych, połączone z obniżaniem kosztów produkcji dzięki unowocześnianiu technologii - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Sylwia Mokrysz z zarządu spółki Mokate.
Marka Minutka należąca do Mokate jest trzecim najlepiej sprzedającym się brandem (nie licząc marek własnych), a Minutka czarna w opakowaniu zawierającym 100 torebek to najchętniej kupowana herbata w naszym kraju - wynika z danych Mokate za Nielsen - Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska, sprzedaż ilościowa w okresie DJ-AS 2014 w kategorii herbat, rynek z wyłączeniem marek własnych.
- Klienci oczekują dziś nie tylko smacznych produktów wysokiej jakości, ale także wyrobów, które atrakcyjnie prezentują się na sklepowych półkach. Takich, które przyciągną ich uwagę i zachęcą do kupna. Z resztą z punktu widzenia producenta niezwykle istotne jest to, żeby produkty były charakterystyczne i zauważalne na tle całej masy różnych marek - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Sylwia Mokrysz z zarządu Mokate S.A.
Mokate nawiązało współpracę z czeską siecią klinik okulistycznych Neovize, która w połowie listopada 2013 roku otworzyła swoją placówkę w Czeskim Cieszynie. Z tej okazji ustrońska firma zorganizowała dla wszystkich swoich pracowników bezpłatne badania wzroku.
Mokate, producent kaw, herbat i półproduktów dla przemysłu spożywczego, ma w swojej ofercie wyroby przeznaczone dla segmentu HoReCa. Są to m.in. kawy Lavazza, produkty instant Mokate To Go oraz toppingi i herbaty Loyd, których oferta regularnie się powiększa.
- Według dostępnych danych, obroty na polskim rynku e-commerce w 2012 roku, wyniosły około 23 mld zł. 2013 rok był prawdopodobnie jeszcze lepszy. Dziś polscy internauci, co prawda najchętniej kupują produkty FMCG na platformach handlowych, ale już w drugiej kolejności wybierają sklepy internetowe. Mokate miało taki sklep od kilku lat, ale niedawno uruchomiliśmy jego nową wersję - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Sylwia Mokrysz z zarządu Mokate S.A.
- Wartość e-handlu w naszym kraju dynamicznie rośnie, a jednym z najlepiej rozwijających się jego obszarów jest branża FMCG. Tendencja wzrostowa e-handlu nie może dziwić - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Sylwia Mokrysz z zarządu Mokate S.A.
- Sprzedaż herbaty - przede wszystkim czarnej - maleje w Polsce od trzech lat. Zmieniają się preferencje Polaków, na popularności zyskuje kawa, którą kupujemy coraz częściej w kawiarniach czy też z urządzeń vendingowych. Obecnie statystyczny Polak wypija już tyle samo kawy, ile herbaty, czyli filiżankę dziennie - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Sylwia Mokrysz z zarządu Mokate.
Kolejne lata nie przyniosą boomu na krajowym rynku herbat. Szanse na rozwój daje jedynie eksport. Od lipca 2012 r. do lipca 2013 r. Polacy wydali na herbaty niemal 1,24 mld zł, czyli o 0,4 proc. mniej niż rok wcześniej, wynika z danych firmy badawczej Nielsen - czytamy w Rzeczpospolitej.
Prognozowane wyjście z dołka polskiej gospodarki nieco się opóźnia, co ma swoje odzwierciedlenie w zakupach spożywczych robionych przez Polaków. Kupujemy dziś więcej herbat ekonomicznych, a wydawanie pieniędzy jest bardziej przemyślane niż jeszcze kilka lat temu.
Według danych, z marca 2013 roku, segment napojów niegazowanych rozwijał się wartościowo w tempie 6,9 proc. rocznie. To 1,2 proc. szybciej niż w przypadku napojów gazowanych. Wśród nich niesłabnącym powodzeniem cieszą się napoje typu Ice Tea. Mokate chce umacniać pozycje na tym rynku.
W ciągu ostatnich 12 miesięcy polskie sklepy sprzedały około 21 tys. ton herbaty nierozpuszczalnej o wartości ok. 1,25 mld zł. Mokate z udziałami 11 proc. umocniło pozycję wicelidera kategorii. Jest jednocześnie jedyną firmą wśród 6 największych producentów, która zanotowała wzrost sprzedaży.
7 grudnia 2012 r. odbyło się Walne Zgromadzenie Polskiego Związku Pracodawców Przemysłu Spożywczego. Wybrano nowe władze na dwuletnią kadencję. Prezesem został Marek Zieliński (prezes GFT Goldfruct sp. z o.o.), a wiceprezesem - Sylwia Mokrysz - wiceprezes Mokate SA.
Pomimo spadku wartościowego jak i ilościowego całego rynku herbat czarnych w Polsce, herbata Minutka od Mokate odnotowała ostatnio dobre wyniki sprzedaży. Z badań wynika, że na przełomie roku 2011 i 2012 "Minutka" (w opakowaniach zawierających 100 saszetek) zdobyła 7,1 proc. udziałów ilościowo w rynku. Tym samym wysunęła się na pozycję lidera wśród herbat czarnych.
Według prognoz, rynek gastronomiczny w Polsce czeka rok szybkiego rozwoju. Firma badawcza Euromonitor International podała nawet estymację, zgodnie z którą w 2012 roku Polacy wydadzą w restauracjach, barach i kawiarniach łącznie ok. 7,4 mld euro, czyli ponad 30 mld zł.
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.
Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP
Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!