Przed nami ostatnie miesiące drugiej dekady XXI wieku, to nie jest dla nas łatwy rok. Zdaniem instytutu Gartnera aktualne wydarzenia odbiją się echem w kolejnym dziesięcioleciu, w którym technologia zmieni otaczający nas świat. Analitycy z amerykańskiej firmy doradczej wybrali pięć kluczowych trendów, które zrewolucjonizują naszą rzeczywistość. Firmy, które chcą zachować swój innowacyjny charakter, muszą bacznie śledzić nadchodzące zmiany.
90 proc. firm uważa, że prawo nie nadąża za rozwojem nowych technologii - wynika z opublikowanego w czwartek badania firmy EY. Potrzebne są zmiany m.in. w zakresie cyberbezpieczeństwa, inwestycji w nowe technologie i ochrony intelektualnej.
Powtarzające się od kilku lat zjawisko suszy i ekstremalne temperatury dobowe skłaniają polskich rolników do korzystania z rozwiązań opracowywanych pod kątem innych stref klimatycznych. Rekordy popularności biją preparaty opracowane z myślą o rolnikach z krajów arabskich.
W najbliższym czasie możemy być świadkami znacznego wzrostu cen żywności, a nawet jej deficytu. Według naukowców, dzisiejszy system gwarantuje wyżywienie dla 3,4 mld ludzi, a za 30 lat światowa populacja wyniesie już 10 mld osób. Nic więc dziwnego, że państwa coraz bardziej stawiają na technologie, które mogą pomóc ten problem rozwiązać.
Eksperci Deloitte w najnowszej edycji raportu „Prognozy dla sektora technologii, mediów i telekomunikacji” przedstawiają trendy, jakie zdominują rynek w najbliższych latach. Według ekspertów, do 2020 r. zacieśni się współpraca pomiędzy poszczególnymi graczami na rynku i w powszechnym użyciu znajdą się innowacje, dotychczas uznawane jedynie za rozwiązania przyszłości.
Postępująca integracja robotów w proces logistyczny Amazon Polska odciąża pracowników od wykonywania najcięższych i żmudnych zadań; jednocześnie spółka stara się zapewnić zatrudnionym atrakcyjne warunki pracy - zaznaczył w rozmowie z PAP przedstawiciel firmy Tomasz Orszak.
Dzięki sztucznej inteligencji, kamerom i skanowaniu 3D, hodowcy bydła i trzody chlewnej poznają nastrój i samopoczucie swoich zwierząt – informują naukowcy z Bristol Robotics Lab przy University of the West of England.
Jednym z kluczowych czynników wpływających na sukces w handlu detalicznym jest zapewnienie klientom komfortu podczas zakupów stacjonarnych. Właściciele sklepów poszukują rozwiązań, które umożliwią sprawne reagowanie na potrzeby konsumentów. Nie jest to łatwe zadanie – choćby ze względu na ograniczone zasoby finansowe, rosnące oczekiwania kupujących i wzrastającą popularność realizacji zamówień w trybie „click and collect” (nabycie towaru przez Internet połączone z odbiorem w sklepie stacjonarnym).
Wykorzystanie geofencingu w centrach handlowych w praktyce umożliwia wysyłanie ofert tylko tym klientom, którzy faktycznie są zainteresowani określonymi produktami. Jednak eksperci ostrzegają, że samo posiadanie nowoczesnych narzędzi czy nawet gigabajtów danych jeszcze nie gwarantuje pewnego sukcesu sprzedażowego.
Zebra Technologies zaprezentowała wyniki najnowszego badania „Future of Field Operations Vision Study" dotyczące przyszłości działań operacyjnych w terenie z użyciem technologii mobilnych. Z ankiety wynika, że inwestycja w technologię mobilną stanowi priorytet dla 36 proc. organizacji i staje się coraz ważniejsza również dla kolejnych 58 proc. przedsiębiorstw, którym zależy na zaspokajaniu szybko zmieniających się i stale rosnących wymagań klientów.
Dzięki technologii wizyjnej duńskiej firmy TriVision przemysł spożywczy odnosi wymierne korzyści - oszczędzając na kosztownym wycofywaniu produktów, znacznie poprawiając ich jakość, podwyższając efektywność i dostępność systemów wytwarzania. Rozwiązania te pozwoliły zwiększyć wydajność liderom sektora spożywczego - Arla Foods i Danish Crown.
Według analiz firmy Zebra Technologies 74 proc. pracowników sklepów jest zdania, że sklepy dysponujące odpowiednimi technologiami mogą podnieść standard obsługi klienta. Dwie trzecie (66 proc.) personelu sklepowego uważa, że z pomocą tabletów mogłaby poprawić obsługę klienta i podnieść poziom ich obsługi.
Wykarmienie rosnącej populacji będzie jednym z głównych problemów jakim sprostać będzie musiała technologia - ocenił w rozmowie z PAP dyrektor zarządzający globalnej firmy venture capital Raiven Capital Supreet Singh Manchanda.
Wysoka jakość łańcucha dostaw w przemyśle F&B ma kluczowe znaczenie na obu jego końcach – zarówno dla przedsiębiorstwa, jak i dla klienta. Konsumenci chcą być pewni, że na ich talerze nie trafi przetworzona żywność, której skład będzie inny niż na opakowaniu.
Przemysł 4.0 stał się kluczowym, choć niełatwym do osiągnięcia celem branży produkcyjnej. Producenci muszą stawić czoła oczekiwaniom klientów, które rosną szybciej niż kiedykolwiek wcześniej, a także presji wynikającej z ciągłej niepewności rynkowej.
Dron zbudowany przez japoński startup Nileworks Inc oferuje zaawansowaną technologicznie pomoc starzejącym się rolnikom. Od kilku miesięcy w północno-wschodniej części kraju testują wraz z programistami nowe urządzenie - poinformowała w czwartek agencja Reutera.
Rewolucja technologiczna dociera także na rynek produkcji żywności. Firmy chcą zastąpić tradycyjne surowce wyrobami wytworzonymi dzięki zdobyczom nauki. Obok mięsa produkowanego w laboratorium, pojawiają się nowe rozwiązania, np. laboratoryjnie wytwarzane wino czy czekolada.
FoodCare otrzymał zakaz wytwarzania i sprzedaży napojów NGINE
Foods Brothers: W dobie pandemii Polacy kupują więcej zamienników mięsa
Animex o planach inwestycyjnych na 2021 rok
Krajowa Spółka Cukrowa chce przejąć 8 spółek rolno- spożywczych Skarbu Państwa
Jadalne owady. UE zatwierdziła produkcję żywności z mącznikiem młynarkiem
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.
Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP
Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!