Marek Jakubiak, prezes Browarów Regionalnych Jakubiak, w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl przyznaje, że na razie Grupa hamuje z kupowaniem kolejnych browarów. Nie wyklucza jednak, że w przypadku ciekawej okazji rynek będzie świadkiem kolejnej transakcji.
W czerwcu Browary Regionalne Jakubiak po 75-letniej przerwie uruchomiła Browar Tenczynek. Proces inwestycyjny jeszcze się nie zakończył. Jak przyznaje Marek Jakubiak, prezes grupy, w Tenczynku ma być produkowana także whisky.
Marek Jakubiak, prezes Browarów Regionalnych Jakubiak opowiada o specyfice polskiego rynku piwa, planach inwestycyjnych grupy BRJ, otwarciu Browaru Tenczynek oraz restauracji Ciechan na Foksal, a także o możliwości ekspansji na rynki zagraniczne.
W roku 2015 Grupa Makarony Polskie skoncentruje swoje działania na rozwoju działalności w segmencie private label, wzbogaceniu oferty kierowanej do nowych i obecnych klientów o makarony orkiszowe i razowe, wzbogaceniu oferty kierowanej do nowych i obecnych klientów o nowe formy i kształty makaronu oraz mięsiwa i sałatki. Planuje również działalność zmierzająca do poprawy rentowności kanału sprzedaży - informuje spółka w komunikacie.
- Brandy Stoczek i Tenczynek są w trakcie regionalizacji. Tenczynek będzie produktem skierowanym głównie do klientów w regionie Małopolski. Z kolei Stoczek będzie dystrybuowany na Lubelszczyźnie, Mazowszu i w Świętokrzyskim a także na rynkach zagranicznych - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Zenon Daniłowski, prezes Makaronów Polskich.
Sieci handlowe w Niemczech oferują producentom lepsze warunki niż w sieci w Polsce, dlatego warto walczyć o ten rynek. Ponadto, wielu dystrybutorów w Niemczech wyspecjalizowało się w handlu polskimi produktami, i to nie tylko w segmencie ethnic food, czyli sklepach z żywnością poszczególnych krajów, ale także w sklepach szerokiego rynku - mówi prezes Makaronów Polskich Zenon Daniłowski.
Spółka Makarony Polskie, producent makaronów, dań gotowych i przetworów owocowo-warzywnych szacuje, że do końca pierwszego półrocza ogłosi nową strategię. Zakłada ona między innymi zintegrowanie marek w segmencie makaronów oraz wejście w nowe kategorie produktowe w segmencie dań gotowych.
Nowy prezes spółki Makarony Polskie, Zenon Daniłowski w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl mówi o nowej strategii produktowej firmy. W segmencie makaronów zostanie ona ogłoszona na jesieni, a w segmencie dań gotowych - na przełomie roku 2012 i 2013. Strategia zakłada m.in. nową markę w makaronach oraz zmodernizowanie oferty produktowej Stoczka i Tenczynka. Spółka chce wejść w segment produktów świeżych, co będzie wymagało zbudowania nowej sieci dystrybucji.
Polacy wydają rocznie 300 mln zł, aby kupić butelki syropów malinowych, wiśniowych, porzeczkowych albo miksu smaków wymyślonych przez producentów. Według badań firmy Nielsen (luty 2011 - styczeń 2012) rocznie wypijamy ponad 34 mln litrów syropów - podaje serwis Wyborcza.biz.
Grupa Makarony Polskie szacuje, że w drugiej połowie roku może osiągnąć 10 proc. rentowności EBITDA oraz 3 proc. rentowności netto. W poprawie wyników ma pomóc przeprowadzana restrukturyzacja, w ramach której spółka planuje m.in. przeniesienie produkcji z zakładu w Płocku do Rzeszowa.
Spółka Makarony Polskie w tym roku po raz drugi w swojej historii zanotuje stratę netto na koniec roku. Spółce zaszkodziły wysokie ceny surowców, w tym owoców. Firma zakończyła cykl podwyżek swoich produktów oraz wdraża program oszczędnościowy, co już przynosi rezultaty, choć nie pozwoli zniwelować całkowicie straty, która powstała po trzech kwartałach.
Grupa Makarony Polskie wypracowała w ciągu 9 miesięcy 2011 r. 166,2 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost o 49 proc. względem analogicznego okresu 2010 roku. W tym okresie grupa odnotowała stratę netto w wysokości 2 mln zł w porównaniu do zysku na koniec analogicznego okresu roku ubiegłego wynoszącego 2,3 mln zł.
Makarony Polskie potwierdzają, że grupa może osiągnąć 5 proc. udziału w rynku dżemów w ciągu następnych 3 lat. - Szacujemy, że marka Tenczynek powinna znaleźć się w pierwszej piątce na rynku - mówi prezes Makaronów Paweł Nowakowski.
Makarony Polskie nie wykluczają, że w tym roku poinformują o przejęciu. - Prowadzimy wiele rozmów, jednak nie chcemy robić przejęcia za wszelką cenę - mówi prezes Makaronów Polskich Paweł Nowakowski. I dodaje, że spółka nadal bierze pod uwagę możliwość połączenia z Mispolem.
Grupa Makarony Polskie zwiększyła w I kwartale tego roku przychody ze sprzedaży z 41,2 mln zł w 2010 r. do 51 mln zł. Jednocześnie spółka zakończyła I kwartał ze stratą na poziomie 783 tys. zł wobec 941 tys. zł zysku netto w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Makarony Polskie szukają kolejnych okazji do przejęć, planują także wzrost eksportu i umacnianie swoich marek. - Chcemy być istotnym graczem w Europie Środkowo-Wschodniej - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl prezes spółki Paweł Nowakowski.
Makarony Polskie nie obawiają się wewnętrznej rywalizacji dwóch swoich marek: Stoczka i Tenczynka, które oferują produkty w segmencie przetworów owocowo-warzywnych. - Zamierzamy inaczej pozycjonować obie marki - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl prezes Makaronów Paweł Nowakowski.
Makarony Polskie, dzięki zakupowi Tenczynka, zwiększą w br. produkcję w spółce zależnej Stoczek z 1000 do 1500 ton, co oznacza wykorzystanie 75 proc. mocy wytwórczych. Grupa rozszerzy także sprzedaż pod własnymi markami i zdywersyfikuje odbiorców - powiedział prezes spółki, Paweł Nowakowski.
Czwarty kwartał nie był łaskawy dla producentów spożywczych. Mispol i Makarony Polskie, które jeszcze niedawno intensywnie pracowały nad fuzją, borykały i wciąż borykają się z drożejącymi surowcami. Jednak jedna z nich radzi sobie nieźle - pisze "Puls Biznesu".
Makarony Polskie zawarły z firmą Gardenau umowę zakupu zorganizowanej części przedsiębiorstwa Tenczynek. Tym samym giełdowa spółka została właścicielem: umów handlowych i dystrybucyjnych z dotychczasowymi odbiorcami spółki Gardenau, wartości niematerialnych i prawnych tej spółki tj. znaków towarowych, wzorów przemysłowych oraz receptur wyrobów, wybranych środków trwałych, w tym linii do produkcji syropów owocowych, linii do produkcji sałatek, linii do produkcji dżemów,wyselekcjonowanych zapasów oraz wybranych pracowników.
Rynek dżemów i przetwórstwa owocowo-warzywnego w Polsce w porównaniu np. do wody czy napojów nie jest bardzo duży. Stąd osiągnięcie odpowiedniej skali obrotów wymaga cierpliwości i czasu. Branża przetwórstwa warzywno-owocowego jest także bardzo trudna i wrażliwa np. na pogodę - szkodzą jej przymrozki, opady deszczu, powodzie. Dlatego projekt ten jest ryzykowny - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Marek Jutkiewicz, właściciel Tenczynka.
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.
Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP
Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!