Duvel Moortgat USA, amerykański oddział jednego z największych niezależnych browarów, wybrał spółkę Kuehne + Nagel do zarządzania frachtem morskim w ramach transatlantyckich wysyłek na wschód/zachód i transpacyficznych wysyłek na zachód, a także odprawami celnymi.
Port w Elblągu, który do tej pory większość swoich przychodów czerpał z eksportu towarów do Rosji, w związku ze słabym kursem rubla nastawia się na import. Z Rosji do Polski drogą wodną mają być sprowadzone głównie węgiel i pasze dla zwierząt.
Pakiet portowy, czyli m.in. odprawianie towarów w 24 godziny, by zwiększyć konkurencyjność polskich portów, został wdrożony skutecznie - uważa szef Służby Celnej i wiceminister finansów Jacek Kapica. Program wszedł w życie 1 stycznia tego roku.
Ponad 610 mln zł planuje wydać w latach 2015-2017 Zarząd Morskiego Portu Gdynia SA na inwestycje w rozbudowę i modernizację infrastruktury portowej. Zbudowane lub zmodernizowane zostaną nabrzeża, place składowe i magazyny oraz drogi i koleje.
Od 1 stycznia czas odprawy ładunków w polskich portach powinien trwać do 24 godzin. Taki obowiązek nakłada Ustawa o ułatwieniu wykonywania działalności gospodarczej. W ostatnim okresie średni czas odprawy wynosił około 30 godzin.
Port morski w Gdańsku przeładował od początku roku 30,3 mln ton ładunków, poprawiając wynik osiągnięty w 2013 r. Prawdopodobnie będzie to kolejny rok, w którym port obroni 7. pozycję na Bałtyku pod względem przeładunków ogółem i 2. pod względem obsługi kontenerów.
Destylarnia Sobieski przedłużyła umowę z Kuehne + Nagel na usługi transportu morskiego wódki Sobieski z Polski do USA, jak również zapewnienie odpraw celnych i magazynowania. Współpraca ta została przedłużona o kolejny rok.
Za kilka tygodni w porcie w Elblągu mają być uruchomione odprawy fitosanitarne - zapowiedziała w poniedziałek elbląska posłanka Elżbieta Gelert (PO). Umożliwi to armatorom sprowadzanie barkami pasz, zbóż i innych materiałów rolnych z obwodu kaliningradzkiego.
Bez racjonalnej gospodarki morskiej nie będzie solidnej gospodarki, bez solidnego powiązania Śląska z Wybrzeżem, bez sprawnych kolei, autostrad i energetyki nie będzie silnej gospodarki - powiedział wicepremier, minister gospodarki Janusz Piechociński.
- Transport kontenerowy z roku na rok staje się jeszcze ważniejszym sektorem krajowej gospodarki. Polskie terminale modernizują się i mogą przeładować więcej kontenerów, a pod względem jakości oferowanych usług coraz bardziej przypominają swoją zachodnioeuropejską konkurencję. Według danych opublikowanych przez trzy największe polskie porty, miniony rok przyniósł znaczący wzrost wolumenu przeładunku kontenerów. Tendencja ta powinna utrzymać się jeszcze przez kilka najbliższych lat - mówi Tomasz Szmid, prezes zarządu Balticon SA.
Rząd przyjął projekt nowelizacji Kodeksu morskiego i ustawy o obszarach morskich, a także projekt ustawy o Państwowej Komisji Badania Wypadków Morskich - podało w środę CIR. Zmiany zakładają m.in. obowiązkowe ubezpieczenia w transporcie morskim.
Prezydenci Szczecina, Gdyni, Gdańska i Świnoujścia oraz rektorzy szczecińskich uczelni podpisali się pod apelem do premiera w obronie zerowej stawki VAT na usługi portowe - poinformował w czwartek PAP Sebastian Sahajdak z NSZZ "Solidarność" Pomorza Zachodniego.
Prawie 0,5 mld zł planuje wydać na inwestycje w latach 2011-2013 zarząd Morskiego Portu Gdynia. Przebudowane zostaną nabrzeża, a także rozbudowane układy dróg kołowych i kolejowych; powstanie nowy rejon przeładunkowy i logistyczny.
Resort gospodarki chce przywrócenia preferencyjnej, zerowej stawki podatku VAT na usługi realizowane w portach morskich. W opinii wicepremiera, ministra gospodarki Waldemara Pawlaka, obecna 23-proc. stawka obniża konkurencyjność polskich portów.
Port w Gdańsku prognozuje wzrost przeładunków kontenerów w 2011 r., w porównaniu z bieżącym rokiem, o 52 proc.; port w Gdyni zakłada wzrost do 20 proc. W 2010 r. w porównaniu z rokiem poprzednim porty także zanotowały wzrost przeładunków - odpowiednio o 113 i 28 proc.
Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. (ZMPG) i Gdynia Container Terminal SA ( GCT) podpisały w poniedziałek umowę w sprawie wspólnego projektu budowy głębokowodnego stanowiska dla statków w Porcie Gdynia. Ma być oddane do eksploatacji w połowie 2012 r.
Niemiecki minister transportu Peter Ramsauer przyjeżdża w najbliższy czwartek do Warszawy. Podczas tej wizyty strona polska chce m.in. przedstawić argumenty na rzecz zmian w planach ułożenia Gazociągu Północnego - twierdzą źródła dyplomatyczne w Berlinie.
Przedsiębiorcy z polskich portów morskich zwrócili się do premiera Donalda Tuska o zmiany w ustawie o podatku VAT. Ich zdaniem wszystkie usługi w polskich portach powinny być objęte zerową stawką VAT, a nie tylko te świadczone na rzecz armatorów morskich.
W 2008 roku coraz więcej firm, ograniczając koszty obsługi logistycznej, rezygnowało z usług lotniczych na rzecz wolniejszego, ale tańszego transportu oceanicznego. Spowolnienie gospodarcze wpłynęło także na spadek zainteresowania lotami pasażerskimi. Przewoźnicy międzykontynentalni, by utrzymać się na rynku i budować przewagę konkurencyjną, położyli większy nacisk na łączenie przewozów pasażerskich z przewozami cargo - pisze w Pulsie Biznesu Piotr Kozłowski, dyrektor frachtu oceanicznego i lotniczego Schenker.
Wielkopolska: Zatrzymano dużego producenta mięsa na kebab
Drobiarstwo w 2020. Skoro było tak źle to dlaczego było tak dobrze?
Animex o planach inwestycyjnych na 2021 rok
Foods Brothers: W dobie pandemii Polacy kupują więcej zamienników mięsa
Krajowa Spółka Cukrowa chce przejąć 8 spółek rolno- spożywczych Skarbu Państwa
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.
Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP
Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!