Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego (UPEMI) od kilku lat wdraża system jakości QAFP gwarantujący, że produkt, który trafia do konsumenta jest dobry i bezpieczny - powiedział na czwartkowej konferencji prezes tej organizacji Wiesław Różański.
- Na rynku niemieckim i angielskim polskie przewagi eksportowe w postaci ceny mocno maleją. Część naszej oferty eksportowej jest już cenowo porównywalna do tego, co oferują konkurenci z innych krajów Unii Europejskiej. Dlatego moim zdaniem polscy producenci muszą postawić na jakość - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Wiesław Różański, prezes Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego.
Szybszy tryb życia, nowy model rodziny, większe zaangażowanie kobiet w życie zawodowe to czynniki powodujące zmiany w nawykach konsumenckich i zakupowych. Konsumenci są także coraz częściej zainteresowani zakupem zdrowej, ekologicznej żywności. W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie konsumentów na produkty wysokiej jakości, europejscy producenci stale podwyższają standardy produkcji i coraz chętniej przystępują do systemów jakościowych.
1 czerwca rozpoczęła się kampania „Mięso i wędliny QAFP. Dobry Smak z Natury”, mająca na celu promocję kulinarnego mięsa wieprzowego i wędlin wieprzowych wyprodukowanych w systemie jakości QAFP. Partnerem akcji jest sieć Alma.
W ostatnich latach polscy przedsiębiorcy zmuszeni zostali do poszukiwania nowych rynków zagranicznych i budowania nowych strategii eksportowych. Znaczną część eksportu kierowana jest na rynki unijne, jednak to dalekie kraje stają się coraz bardziej atrakcyjne dla polskich firm. Zdaniem Wiesława Różańskiego, prezesa Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego, polski sektor mięsny poradził sobie dobrze w handlu zagranicznym.
Prowadzenie kampanii promocyjno-informacyjnych jest kluczowym działaniem niezbędnym do „wejścia” i zaistnienia na międzynarodowym rynku mięsa i przetworów mięsnych - przyznaje w rozmowie z naszym portalem Wiesław Różański, prezes Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego.
Polska od czasu akcesji do UE stała się dużym eksporterem żywności, ale sukces i rynki zbytu nie są dane raz na zawsze i trzeba umieć na nich konkurować - twierdzi szef Instytutu Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej prof. Andrzej Kowalski.
Magazyny w wielu zakładach mięsnych są pełne niesprzedanych produktów, które wcześniej trafiały na rynki wschodnie. Aby przetrwać, niektóre firmy będą musiały zwalniać pracowników i ograniczać produkcję - alarmuje Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego. Możliwość znalezienia innych rynków jest bardzo ograniczona, gdyż embargo dotknęło całą UE.
Polski przemysł mięsny dysponuje najnowocześniejszymi technologiami, jednak ma problem z pełnym wykorzystaniem mocy produkcyjnych, bo firmom z branży brakuje rynków zbytu. Zakładom przetwórczym coraz trudniej też znaleźć wykształconych specjalistów, muszą więc sięgać po pracowników z zagranicy lub korzystać z firm leasingujących pracowników.
Polska powinna mieć przygotowany scenariusz na wypadek załamania się jakiegoś rynku zbytu mięsa. Obecnie najważniejsze dla producentów mięsa jest wznowienie eksportu wieprzowiny na rynki azjatyckie - uważają eksperci.
Według prezesa Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego (UPEMI) Wiesława Różańskiego, eksport wieprzowiny na szczególnie ważny dla polskich producentów rynek rosyjski może być wstrzymany przez trzy lata. Tymczasem ceny w skupie żywca spadły już do 3,20 zł, a hodowcy żądają odszkodowań - informuje Rzeczpospolita.
Jak mówił w radiowej Jedynce Wiesław Różański, prezes Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego, zablokowanie eksportu mięsa wieprzowego z powodu wykrycia w naszym kraju przypadków afrykańskiego pomoru świń, będzie miało tragiczne skutki gospodarcze - sięgające po kilku miesiącach blokady co najmniej jednego miliarda euro strat dla Polski.
Polska jest już trzecim największym w Unii Europejskiej eksporterem wieprzowego mięsa. Więcej wieprzowiny na rynki pozaunijne niż my sprzedają tylko Niemcy i Dania. Na trzecie miejsce awansowaliśmy po dziesięciu miesiącach 2013 r., wyprzedzając Hiszpanię. Było to możliwe, bo eksport naszej wieprzowiny poszedł w tym czasie w górę o 8,1 proc., a hiszpańskiej zmalał o 15,8 proc. - informuje Rzeczpospolita.
System Gwarantowanej Jakości Żywności QAFP, który powstał w 2009 roku z inicjatywy Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego stale się rozwija. Rozpoznawalność systemu QAFP w kwietniu tego roku wynosiła 8 proc. Zdaniem prezesa UPEMI Wiesława Różańskiego, już za rok znak może znaleźć się wśród najbardziej rozpoznawalnych symboli jakości.
Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego otrzymała dofinansowanie z UE na projekt szkoleniowy „Profesjonalny kucharz kluczem do sukcesu zawodowego". Szkolenia skierowane będą do kucharzy zatrudnionych w mikro i małych przedsiębiorstwach z województwa mazowieckiego. Pierwsze szkolenia ruszą już w marcu 2010 r.
Nie spodziewam się, aby skala spadku spożycia mięsa wieprzowego w związku z nową grypą była bardzo duża - mówi serwisowi serwisowi portalspozywczy.pl Wiesław Różański, prezes Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego.
Pozycja polskich produktów mięsnych w kontekście eksportu wymaga wzmocnienia poprzez prowadzenie działań promocyjnych - mówi serwisowi Portalspozywczy.pl Wiesław Różański, prezes Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego.
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.
Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP
Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!