Obecnie trwają w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi prace nad przygotowaniem projektu założeń nowelizacji ustawy z dnia 21 grudnia 2000 r. o jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych, który uwzględnia krajowy system jakości wieprzowiny. Projektowany system ma służyć wyróżnieniu mięsa wieprzowego wysokiej jakości oraz jego przetworów.
Styczeń na rynku mięsa obfitował w wydarzenia. Na jaw wyszły zmowy cenowe, wiodący producent wędlin ogłosił zbiorowe zwolnienia z pracy a analitycy przepowiedzieli falę upadłości zakładów mięsnych. To nie koniec rewelacji. W Europie szaleje nowy wirus atakujący bydło i owce. Tymczasem naukowcy straszą konsumentów, że jedzenie kiełbasy wywołuje raka.
W roku 2012 eksport mięsa wieprzowego będzie mniejszy w stosunku do roku ubiegłego, wynika to przede wszystkim ze zmniejszonej produkcji krajowej wieprzowiny - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Wiesław Różański, prezes Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego (UPEMI).
Konsumenci powinni mieć świadomość, że rynek oferuje całą gamę produktów od wysokogatunkowych wędlin marki premium do pasztetów i parówek, które zostały owiane złą sławą - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Wiesław Różański, prezes Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego (UPEMI).
Obserwujemy, że ceny surowca spadają. W pierwszych dwóch tygodniach stycznia nastąpiło obniżenie cen w klasie E o 70 gr/kg. Myślę, że trend ten będzie się utrzymywał przez najbliższe tygodnie - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Wiesław Różański, prezes Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego (UPEMI).
Mam nadzieję, ze rok 2012 przyczyni się do działań zmierzających do konsolidacji branży zarówno na płaszczyźnie pionowej i poziomej. Pierwsze kroki w tym kierunku zostały już poczynione poprzez tworzenie klastrów i grup producenckich, jednak jest to proces który cały czas powinien postępować - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Wiesław Różański, prezes Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego (UPEMI).
Pierwszy trend to wędliny premium. Konsumenci są świadomi faktu, iż cena wyrobów związana jest z ich jakością. Dlatego też, coraz częściej poszukują wyrobów wysokogatunkowych gwarantujących odpowiednią jakość - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Wiesław Różański, prezes Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego (UPEMI).
Rok 2011 nie był łatwy dla branży mięsnej. Znaczący wzrost cen zbóż i pasz przyczynił się do spadku opłacalności hodowli i zmniejszenia pogłowia trzody chlewnej oraz znacznego wzrostu cen żywca - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Wiesław Różański, prezes Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego (UPEMI).
Polska branża mięsna musi podjąć wiele działań, aby stać się silnym konkurentem względem innych krajów UE. Daleko nam do takich krajów jak Dania i Niemcy, gdzie branża mięsna jest silne skonsolidowana i ma wypracowane standardy surowca - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Wiesław Różański, prezes Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego (UPEMI).
Obserwując sytuację na rynku, sądzę, że eksport mięsa z Polski w drugim półroczu będzie wyższy niż w roku ubiegłym - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Wiesław Różański, prezes Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego (UPEMI).
Wypromowanie polskiego mięsa i wyrobów to ważny aspekt przyczyniający się nie tylko do wzrostu sprzedaży, ale także eksportu i rozwoju zakładów produkcyjnych i przetwórczych - powiedział Wiesław Różański, prezes Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego na Walnym Zgromadzeniu Członków UPEMI.
Rozporządzenie w sprawie podwyżek opłat dla lekarzy weterynarii zajmujących się badaniem zwierząt rzeźnych budzi sprzeciw Polskiej Federacji Branży Mięsnej. Przedstawiciele organizacji, wraz z reprezentantami Krajowej Rady Drobiarstwa i UPEMI, spotkali się w czwartek z ministrem rolnictwa Markiem Sawickim, aby przedstawić swoje argumenty.
W przeciągu 2 miesięcy planowana jest zmiana Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady Nr 999/2001 z 22 maja 200 ustanawiającego przepisy w zakresie zapobiegania, kontroli i eliminacji zakaźnych encefalopatii gąbczastych - informuje Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego.
Przedstawiciele branży przetwórczej zdają sobie sprawę, jak wiele korzyści niesie ze sobą nawiązywanie trwałej współpracy z hodowcami. Podejmowane są w tym zakresie aktywne działania, jak na przykład tworzenie programów lojalnościowych - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Wiesław Różański, prezes Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego (UPEMI).
Obecnie panujący system oceny i przyznawania środków na kampanie promocji żywności posiada wiele barier, np. długotrwałość procedury aplikowania o środki - ocenił Wiesław Różański, prezes Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego (UPEMI) na spotkaniu w Agencji Rynku Rolnego.
W polskich realiach niestety cena produktu odgrywa jeszcze kluczową rolę i tak pewnie pozostanie jeszcze przez długi czas - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Wiesław Różański, prezes Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego (UPEMI).
Niestety, relacje branży mięsnej i sieci handlowych nadal są asymetryczne. Przekłada się to na warunki współpracy oraz kształt zawieranych umów, w których sieci mają prawa, a producenci obowiązki - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Wiesław Różański, prezes Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego (UPEMI).
Pomysł tworzenia wspólnych marek jest dobry, ale obecnie bardzo trudny do realizacji. Potrzeba do tego dużych pieniędzy i dobrej współpracy wielu firm i organizacji, a o to jest najtrudniej - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Wiesław Różański, prezes Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego (UPEMI).
Likwidacja małych, nierentownych przedsiębiorstw przyczyni się do zwiększenia koncentracji przemysłu mięsnego. Na utrzymanie się na rynku mogą liczyć jedynie duże, stabilne przedsiębiorstwa mogące konkurować na rynku europejskim - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Wiesław Różański, prezes Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego (UPEMI).
Komisja Europejska zaakceptowała, a tym samym dofinansuje, projekt polskiej kampanii promującej wołowinę i wieprzowinę oraz ich przetwory. Budżet dwuletniej akcji "Tradycja, jakość i europejski smak" to w sumie ok. 12 mln zł. - podaje press.pl.
Semeniuk: dane o kilkudziesięciu tysiącach otwartych lokali są zatrważające
Oryginalny Sok: Podatek cukrowy to dla nas duża szansa!
Drobimex debiutuje na rynku zamienników mięsa
Prezes Indykpolu o "czeskich półkach": To czysty trumpizm
Prezes Polskiego Mięsa: Wieprzowina i drób pozwalają szybko i zdrowo tracić na wadze
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.
Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP
Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!