Zgodnie z przewidywaniami branży hotelarskiej Walentynki były rekordowe. Pomimo ograniczeń w liczbie dostępnych miejsc i cen wyższych, zanotowano aż o połowę więcej rezerwacji na walentynkowy weekend niż w zeszłym roku – wynika z danych Noclegi.pl. Chętnie korzystano też z bonu turystycznego. Stale rośnie też zainteresowanie wyjazdami na majówkę i wakacje.
Rocznica śmierci św. Walentego obchodzona 14 lutego przyjęła się jako święto zakochanych na całym świecie. W większości miejsc obchodzi się ten dzień podobnie, poprzez obdarowywanie ukochanych prezentami. W tym roku mieszkańcy wielu krajów starają się świętować walentynki mimo pandemii koronawirusa.
Niższe niż w ubiegłych latach będą w tym roku wydatki na Walentynki, głównie z powodu mniejszej liczby dostępnych droższych atrakcji - uważa Urszula Kłosiewicz-Górecka z PIE. Restauracje nadal nie przyjmują gości, a kina i hotele działają w ograniczonym zakresie.
Przed nami wyjątkowy weekend. W sobotę ostatki, w niedzielę walentynki. Niestety gastronomia pozostaje ciągle zamknięta. Jak uprzyjemnić sobie te dni pod kątem kulinarnym mówi w rozmowie z serwisem horecatrends.pl kucharz David Gaboriaud.
Tegoroczne Walentynki będą zdecydowanie inne niż te, które znaliśmy dotychczas. Koronawirus zmienił wiele w każdej dziedzinie życia nie wyłączając branży piwa rzemieślniczego w Polsce. Lockdown gastronomii, który miał trwać dwa tygodnie, trwa już blisko rok. Podobnie jest z życiem kulturalnym, gdzie dla zamkniętych kin czy teatrów często jedyną alternatywą są platformy streamingowe. W towarzystwie pełnym różnego rodzaju obostrzeń i restrykcji 14 lutego Walentynki jednak odbyć się muszą, choćby w domach.
Walentynki w martwym dla branży okresie to prawdziwy dar. Większość Polaków do nowego święta już się przekonała i deklaruje wydanie z tej okazji na prezenty ok. 120 zł. Królują kwiaty i słodycze - informuje "Rzeczpospolita".
Radykalne organizacje hinduskie protestują przeciwko obchodzeniu walentynek w Indiach. Moralne patrole mają doprowadzać pary na policję "za obsceniczne zachowanie i obrazę indyjskiej kultury". Młodzi ludzie mają jednak dość kontroli starszego pokolenia.
W dzień zakochanych postanowiliśmy wyrazić naszą ogromną miłość do jedzenia. A jak wiadomo, jednym i drugim najlepiej jest dzielić się z bliskimi, bo wtedy najlepiej smakują. Walentynki stały się także dla nas świetnym pretekstem do rozmowy o miłości w kuchni. O swoich pomysłach i przepisach na romantyczną kolację z ukochaną osobą opowiedzieli nam Maia Sobczak, autorka bloga Qmamkasze.pl, David Gaboriaud, kucharz oraz Marcin Kuc, gastrocelebryta i kucharz znany jako „Jaja w kuchni”.
Ponad 40 proc. globalnych konsumentów kupi walentynkowy prezent online, za pomocą urządzenia mobilnego. Konsumenci zwracają również większą uwagę na kwestie etyczne czy ekologiczne – aż 4/5 klientów na świecie uważa, że firmy powinny wspierać ochronę środowiska. wielu z nich zrezygnuje z zakupów u globalnych marek na rzecz oryginalności i wyjątkowości. Obecnie, już dwie trzecie kupujących deklaruje, że woli wspierać lokalne firmy.
Już jutro Walentynki. Wspólna kolacja w wyjątkowym miejscu lub samodzielne przygotowanie pysznej potrawy dla ukochanej osoby mogą być wspaniałym dowodem i wyznaniem miłości. O kulinarnych sposobach na oczarowanie "drugiej połówki" opowiada nam David Gaboriaud, ekspert od romantycznych kuchni polskiej i francuskiej, ale także wielu innych afrodyzjaków z całego świata.
Polacy lubią prezenty i świętowanie walentynek. Na walentynkowe prezenty wydadzą w tym roku na głowę ok. 120 zł, a oprócz kwiatów czy perfum kupią też słodycze. Świętowanie Walentynek odbędzie się w restauracji lub w domu, przy kuchni francuskiej, włoskiej lub sushi oraz przy winie lub szampanie – wynika z badania przygotowanego przez Allegro i Mobile Institute.
Oby do piątku – ta maksyma w tym tygodniu brzmi szczególnie wyjątkowo. A wszystko za sprawą dnia zakochanych, który w 2020 roku rozpoczyna weekend. O Walentynkach, miłości w kuchni, afrodyzjakach i kulinarnych oczarowaniach drugiej osoby, jak zwykle błyskotliwie, opowiada nam Marcin Kuc, gastrocelebryta, kucharz aka „Jaja w kuchni”.
Zwiększony ruch notujemy przed świętami Bożego Narodzenia, feriami i wakacjami, ale też z okazji takich dni jak Black Friday czy właśnie Walentynki. Tuż przed 14 lutego osoby chcące wyrazić swoje uczucia szturmują perfumerie, sklepy z biżuterią, bielizną czy elektroniką. 14 lutego prawdziwe oblężenie przeżywają kwiaciarnie. To oznacza, że sklepy będą musiały poradzić sobie ze znacznym wzrostem ruchu, a wśród odwiedzających pojawią się także ci nieco mniej uczciwi konsumenci – mówi Ewa Pytkowska, dyrektor sprzedaży w Checkpoint Systems Polska.
Miłość ma słodki smak, ale nasze zmysły - bardziej niż słodycze - mogą pobudzić szparagi, bazylia czy krewetki. Gotowanie i jedzenie może wzbudzać pożądanie, o czym świadczą m.in. zjawiska #foodporn i #foodgasm. Jedno jest pewne - kochamy jedzenie. Nie tylko w Walentynki.
Z danych PizzaPortal.pl wynika, że Polacy chętnie świętują Walentynki w swoich domach. 14 lutego ubiegłego roku serwis zanotował 40 proc. więcej zamówień. Na romantyczną kolację najchętniej wybierane jest sushi i kuchnia tajska.
Polacy na walentynki przeważnie dają bliskim małe, symboliczne prezenty. Hitem są pluszowe misie, ale jest też bielizna, biżuteria, a ze słodyczy Polacy wybierają lizaki w kształcie serca, a nie – jakby się mogło wydawać – czekoladki. To wynik badań TNS Kantar na zlecenie Allegro, opartych na analizie sprzedaży w serwisie Allegro.
Walentynki na dobre zagościły już w naszej świadomości sprawiając, że 14 lutego pełen jest pluszowych misiów, wszechobecnych czerwonych serduszek i czekoladek z romantycznymi wyznaniami. Jak wynika z badań „Walentynki 2019 według Polaków” przeprowadzonego przez portal prezentmarzen.com, prawie 60% Polaków deklaruje, że będzie je obchodzić w tym roku. Jak sprawić by ten dzień był idealny? Pomocne mogą okazać się technologie cyfrowe, które stały się wszechobecne, wplatając się w nasze codzienne rytuały, święta i aktywności – mówi dr Dominika Kaczorowska-Spychalska z Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łodzkiego.
Jak wynika z badań „Walentynki 2019 według Polaków” przeprowadzonego przez portal prezentmarzen.com, blisko 60 proc. Polaków deklaruje, że będzie je obchodzić w tym roku. Według badań najchętniej kupujemy na Walentynki czekoladki (47%), kwiaty (33%) i planujemy wspólną kolację przy świecach, np. w domu lub w restauracji. Znajduje to swoje odzwierciedlenie w rankingach najbardziej pożądanych prezentów.
Walentynki plasują się w czołówce najbardziej dochodowych świąt obchodzonych w Polsce, zaraz po Bożym Narodzeniu i Wielkanocy. W zeszłym roku Polacy wydali na prezenty dla najbliższych 1,5 mld złotych, w tym roku stawka wzrośnie. Wśród najchętniej kupowanych prezentów są kwiaty, słodycze, biżuteria i perfumy – mówi Anna Rak, Country Manager Trusted Shops w Polsce.
Właściciel Animeksu przejmuje zakłady mięsne na Słowacji i Węgrzech
Goodvalley: Walka o klimat nie może polegać na zakazie reklamy mięsa
Klapki Kubota ponownie w Biedronce
Sawicki ocenia pomysł Sylwii Spurek: Niech nie wtrąca się w rolnictwo
Polpig: Propozycje Sylwii Spurek służą głównie promocji jej osoby
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.
Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP
Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!