Słynna The Red Collection w ostatnich dniach trafiła na polski rynek. To nowa linia rzadkich szkockich whisky typu single malt. Zainspirowana niezwykłym znaczeniem koloru czerwonego w całej historii marki, The Red Collection obejmuje zestaw stałych edycji whisky The Macallan oraz okazjonalne wydania specjalne. Tym razem są to wersje najstarsze na świecie.
Tenczyńska Okovita ruszyła we wtorek 23 marca o godz. 9:00 z crowdfundingową ofertą akcji i już po niecałych 8 godzinach wszystkie 116.741 akcji objęło 977 inwestorów społecznościowych. Spółka pozyskała tym samym 4.436.158 zł.
Wino, whisky, rum albo wódka za kilkadziesiąt tysięcy złotych?! Sporo, chociaż to zależy od punktu widzenia, bo jest niemało chętnych na takie zakupy. Bywa, że polskie firmy zaciekle konkurują o prawo do dystrybucji takich alkoholi, zaś ci co je kupują czekają kilka miesięcy na dostawę upatrzonych „perełek” płacąc za nie grube zaliczki. I wcale nie są to szaleńcy.
Wino, whisky, rum albo wódka za kilkadziesiąt tysięcy złotych?! Sporo, chociaż to zależy od punktu widzenia, bo jest niemało chętnych na takie zakupy. Wśród dystrybutorów luksusowych alkoholi trwa walka o prawo do sprzedaży, a kupujący też muszą walczyć o upatrzone "perełki".
Producenci whisky chcą iść z duchem czasu, ale wciąż są zakotwiczeni w przeszłości, gdy whisky była uważana za trunek dla mężczyzn. To widać w choćby na profilach socialmediowych znanych marek: dominują tam mężczyźni. Kobiety chcą to zmienić - informuje rp.pl.
Kultura picia alkoholu w Polsce znacząco zmieniła się podczas pandemii. Nie tylko piwa rzemieślnicze zyskały na popularności, ale także odnotowano wzrost sprzedaży alkoholi premium. Polacy są otwarci na nietypowe smaki i wysokiej jakości wyroby. Wynika to między innymi z rosnącej świadomości konsumentów.
Kategorie alkoholowe od lat są największą częścią koszyka spożywczego kategorii FMCG monitorowanych przez NielsenIQ. W 2020 roku stanowiły niemal jedną trzecią jego wartości, a na alkohole wydaliśmy 39,2 mld, czyli o 7 proc. więcej niż rok wcześniej, choć kupiliśmy ich ilościowo mniej. Pandemia w różny sposób wpłynęła na poszczególne kategorie. Największe wzrosty odnotowały mniejsze kategorie jak whisky, gin, rum, tequila, ale kluczowy dla całego koszyka okazał się spadek kategorii piwa – wynika z raportu NielsenIQ.
Janusz Palikot chce na przełomie trzeciego i czwartego kwartału 2021 roku wprowadzić swoje spółki alkoholowe na warszawską giełdę, a jeszcze w marcu rozpocząć kolejny crowdfunding Tenczyńskiej Okovity. Ma także plany wyjścia z tokenizacją i eksportem whisky na rynki w Azji.
Ceny win z segmentu superpremium zaczynają się od kilkuset złotych za butelkę, a kończą na kilkudziesięciu tysiącach złotych za butelkę. Na rynku luksusowych whisky i wódek konkurencja jest jeszcze większa niż na rynku luksusowych win. Zakup drogich alkoholi nie jest szaleństwem, tylko inwestycją - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Paweł Gąsiorek, Prezes Zarządu Dom Wina Sp.z o.o z Krakowa.
Okres pandemii koronawirusa był zgubny dla wielu segmentów rynku. Branża alkoholowa została dotknięta kryzysem w mniejszym stopniu niż inne gałęzie gospodarki. Konsumenci chętnie sięgali po droższe alkohole, co odzwierciedla skokowy wzrost eksportu „szkockiej” (dane SWA), a w gronie poszkodowanych znaleźli się głównie ci gracze, których działalność opierała się na segmencie HoReCa.
Trend premiumizacji na rynku alkoholi, zauważalny od jakiegoś czasu, jest nie do zatrzymania i mimo, że pandemia dała się we znaki branży alkoholowej i HoReCa, to popyt na dobra luksusowe zasadniczo nie uległ zmianie i powoli, ale stabilnie rośnie - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Paweł Gąsiorek, Prezes Zarządu Domu Wina Sp. z o.o. z Krakowa.
– Z dostępnych raportów za 2019 rok wynika, że rośnie liczba zamożnych ludzi w Polsce i bardzo szybko rosła też sprzedaż alkoholi premium. Nie mamy jeszcze pełnych raportów za 2020 rok, ale ta sprzedaż nie spadała jakoś drastycznie w tym segmencie. Osoby zainteresowane tą kategorią są w stanie wydać więcej pieniędzy na konkretną whisky, żeby poczuć naprawdę dobre smaki – powiedział w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Jakub Magnuszewski, ambasador marki Glenfiddich.
Tenczyńska Okovita, której współwłaścicielem jest Janusz Palikot, przygotowała i wdrożyła program tokenizacji, który ma zapewnić inwestorom szybkie, tanie i bezpieczne inwestowanie w produkcję wysokiej jakości whisky i okowity. Korzystając z platformy mosaico sprzedano pierwszą partię tokenów o wartości 1 miliona złotych. Kolejne edycje zakładają sprzedaż na poziomie 5 mln złotych.
– W Polsce spośród alkoholi mocnych spożywa się zdecydowanie najwięcej wódki, jednak kategoria whisky rośnie stosunkowo szybko, także jest to dla nas dobry moment, aby edukować konsumentów, żeby podejmowali najlepsze decyzje przy wyborze – powiedział w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Jakub Magnuszewski, ambasador marki Glenfiddich.
Opuszczenie przez Wielką Brytanię struktur unijnych stało się faktem. Niepokój związany z negatywnymi konsekwencjami Brexitu towarzyszy dziś wielu branżom. Mimo początkowych obaw, krajowy oraz globalny rynek whisky nie zostaną dotknięte w dużym stopniu recesją. Najbardziej ucierpią prywatni kolekcjonerzy poszukujący okazji na aukcjach internetowych.
– Kategoria whisky jest szybko rosnącą kategorią alkoholi. W Szkocji aktualnie stawia się na kreatywność i innowacje, dużo eksperymentuje się z użyciem nowych beczek i wykorzystuje się nowe możliwości finiszowania. Z kolei irlandzka whisky jest aktualnie najszybciej rozwijającą się kategorią. Mocno odradza się po kryzysie – powiedział Jakub Magnuszewski, ambasador marki Glenfiddich. Kuba z sektorem HoReCa jest związany od 2008 roku. W tym czasie pracował w stołecznych lokalach takich jak: Na lato, 6 cocktails i Sen. W rozmowie z nami opowiedział m.in. o rynku whisky, postrzeganiu tego trunku w Polsce i na świecie, procesie produkcji i leżakowania oraz w której whisky możemy poczuć crème brulee.
Widmo Brexitu unosiło się nad branżą whisky przez wiele miesięcy. Eksperci spodziewali się powtórki sprzed kilku lat, gdy Unia Europejska nałożyła 25-proc. cło na amerykańską whisky. Czarny scenariusz jednak się nie sprawdził w przypadku wyjścia Wielkiej Brytanii ze struktur unijnych.
Szkocka whisky blended malt Old Perth przebojem wdarła się na rynek alkoholi Premium. Marka Old Perth podąża za maksymą swojego nowego właściciela - „value for money”. Kilka lat temu ten nieco zapomniany przez branżę brand, a właściwie jego receptura została wskrzeszona. Dziś trafia na polski rynek z apetytem na rozgłos.
Glenfiddich wraz z nadejściem Chińskiego Nowego Roku prezentuje swój 21-letni single malt w nowejodsłonie. Limitowana edycja Glenfiddich 21YO, inspirowana azjatycką celebracją Chinese New Year, została zaprojektowana przez utalentowanego chińskiego artystę Rlona Wanga i jest już dostępna w sprzedaży na terenie całego kraju.
William Grant & Sons, jeden z największych światowych producentów szkockiej whisky, będzie w Polsce rozwijać sprzedaż swoich luksusowych marek: Glenfiddich i The Balvenie, a wraz z rozwojem rynku i potencjału będzie wprowadzać kolejne nowości i produkty, które obecne są na zachodzie, ale jeszcze nie w Polsce - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Szymon Fałkowski, Country Manager Poland, William Grant & Sons Polska Limited Sp. z o.o.
William Grant & Sons, jeden z największych światowych producentów szkockiej whisky, wskazuje, że rynek alkoholi luksusowych w Polsce notuje bardzo duże wzrosty i ocenia, że segment whisky luksusowych w naszym kraju w ciągu 5-6 lat potroi swoją wartość - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Szymon Fałkowski, Country Manager Poland, William Grant & Sons Polska Limited Sp. z o.o.
William Grant & Sons, jeden z największych światowych producentów szkockiej whisky chce zawojować polski rynek alkoholi luksusowych i poprzez ekspansję marek Glenfiddich i The Balvenie do 2025 roku zdobyć pozycję lidera w kategorii luksusowych whisky w Polsce - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Szymon Fałkowski, Country Manager Poland, William Grant & Sons Polska Limited Sp. z o.o.
William Grant & Sons, jeden z największych światowych, rodzinnych producentów szkockiej whisky, wchodzi bezpośrednio na polski rynek, otwierając komórkę marketingową. Posunięcie to wpisuje się w strategię firmy mającą na celu ekspansję na rynku alkoholi luksusowych i zdobycie do 2025 roku pozycji lidera w kategorii luksusowych whisky. O planach rozwoju firmy w Polsce mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Szymon Fałkowski, Country Manager Poland, William Grant & Sons Polska Limited Sp. z o.o.
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.
Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP
Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!