Firma bp dołącza do Pyszne.pl jako pierwsza sieć stacji paliw. Pilotażowy projekt został rozpoczęty w czterech miastach. Za dostawę odpowiada flota serwisu do zamawiania jedzenia online, dostępna jest również opcja osobistego odbioru zamówionej paczki o ustalonej godzinie.
Dzisiaj rusza pilotażowy etap, w ramach którego w Krakowie można zamówić szereg artykułów z oferty gastronomicznej Wild Bean Café za pomocą aplikacji Uber Eats. Wkrótce ta oferta zostanie rozszerzona o inne artykuły spożywcze i towary ze sklepów na stacjach bp.
2017 to kolejny dobry rok dla rynku kawiarni w Polsce. Największe sieci powiększyły liczbę placówek, a także obszar zasięgu na kolejne miasta i dzielnice. Coraz większe znaczenie w tym temacie miały także stacje paliw. Serwis portalspozywczy.pl podsumowuje segment kawiarni w minionym roku.
Stacje benzynowe, by sprostać oczekiwaniom klientów coraz większą wagę przywiązują do oferty pozapaliwowej, w której najważniejsze stają się kawiarenki – uważa Paweł Grochal odpowiedzialny w BP za ten segment. Sieć otworzyła 400. kawiarenkę w Polsce.
- Dziś ambicją większości graczy na rynku stacji jest, żeby rozwijać ofertę sklepową i docelowo pełnić rolę sklepu osiedlowego. To, jaki koncept będzie działał na stacji, w dużej mierze będzie zależało od jej lokalizacji. To położenie będzie determinowało, w jakim kierunku będzie rozwijana oferta danego punktu - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Andrzej Kondys, Senior Director Convenience & Marketing Statoil Fuel & Retail Polska.
Przeciętny Polak spożywa 2,5 kilograma kawy rocznie, podczas gdy przeciętny mieszkaniec Finlandii - aż 12 kilogramów. Jednak jej sprzedaż rośnie, co odnotowują też stacje benzynowe. W ciągu ostatnich 8 lat na stacjach BP powstało blisko 250 kawiarni Wild Bean Cafe. Każda z nich sprzedaje średnio ponad 100 filiżanek kawy dziennie - informuje Newseria.
Śniadaniem i kawą sieć stacji paliw BP chce zdobyć nowych klientów. Swoja nową ofertą chce zabrać największym konkurentom 20 proc. rynku. Dziś działa już 235 kawiarenek Wild Bean Cafe. Firma planuje otwierać ok. 40 takich punktów rocznie. – Oferta jest skierowana do ludzi podróżujących, do tych, którzy mają mało czasu – wyjaśnia Rafał Bendyk, menadżer odpowiedzialny za rozwój Wild Bean Cafe.
Na stacjach własnych BP w Polsce już od kilku lat działają kawiarenki Wild Bean Cafe. Od tego roku pojawiają się one także na stacjach partnerskich koncernu. - Rok 2011 potraktujemy jako pilotażowy, jeśli chodzi o wprowadzenia WBC na stacjach partnerskich - mówi Krzysztof Kozłowski odpowiedzialny w BP za współpracę ze stacjami partnerskimi.
Koncern paliwowy BP będzie powiększał sieć kawiarenek pod nazwą Wild Bean Cafe (WBC) na stacjach benzynowych w Polsce. Zdecydowano, że będą one powstawać także na stacjach partnerskich, a nie tylko - jak do tej pory - stacjach własnych BP.
Zarówno PKN Orlen jak i BP wstrzymały zapowiadane wcześniej inwestycje w kawiarenki poza stacjami paliw. W ubiegłym roku plany takie przedstawił oficjalnie koncern BP. Koncept Wild Bean Cafe miał być rozwijany w samodzielnych lokalizacjach w dużych miastach. W tej chwili biuro prasowe sieci nie udziela na ten temat żadnych informacji.
- Hot dog francuski jest coraz bardziej popularny we wszystkich liczących się sieciach z ofertą bistro. Ten rodzaj przekąski coraz śmielej zaczyna być oferowany w sieciach sklepów z ofertą kawy i fast food, takich jak Żabka Cafe czy Fresh Market - komentuje dla serwisu portalspozywczy.pl Andrzej Piętka z Akademii Wypieków.
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.
Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP
Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!