Według danych Nilsen, w 2018 r., wielkość rynku detalicznego wody butelkowanej w Polsce wyniosła 4,02 mld litrów (wzrost o 4,4% r/r) i osiągnęła wartość 4,39 mld zł (wzrost o 2,6% r/r). Biorąc pod uwagę sprzedaż wody w innych kanałach tj. HoReCa, cały krajowy rynek wód butelkowych szacowany jest na 4,7 mld litrów (wzrost o 3,6% r/r). to oznacza, że sprzedaż detaliczna ma aż 84,6% udziału w całym rynku wody butelkowanej w Polsce.
Szpital nie zapewnił pacjentom odpowiedniej jakości wody. Rzecznik Praw Pacjenta uznał, że narusza to zbiorowe prawa pacjentów i wydał decyzję w tej sprawie. Jeżeli szpital nie spełni wymagań higieniczno-sanitarnych RPP może nałożyć na podmiot leczniczy karę pieniężną do wysokości 500 000 zł.
Woda Fiji znajduje się w czołówce 10 wód butelkowanych najlepiej sprzedających się w USA. Piją ją m.in Beyonce, Rihanna i Justin Bieber. Niedawno trafiła do oferty sieci sklepów Lidl. Wątpliwości wzbudza jednak sposób jej promocji, który w ocenie ekspertów jest tylko marketingowym chwytem i nie ma wiele wspólnego z nauką - pisze Newsweek.
W marcu wystartowała nowa kampania Żywiec Zdrój niegazowany. Marka realizuje działania komunikacyjne pod hasłem „Serce to w 79% woda! Wybierz najlepszą dla siebie”. Kampania jest kolejnym elementem działań marki podkreślających znaczenie odpowiedniego nawodnienia dla zdrowia.
Woda dostarczana m.in. wodociągami będzie nadal objęta 8-proc. VAT, taka była intencja resortu finansów - zapewnił rzecznik prasowy Ministerstwa Finansów Paweł Jurek. Aby nie było wątpliwości uzupełniony zostanie załącznik nr 3 do ustawy.
1 lutego zarząd Horteksu podpisał ze spółką Bewa warunkową umowę nabycia udziałów w spółce Jurajska. - Z punktu widzenia Horteksu tego typu inwestycja ma strategiczny charakter, gdyż pozwala na dołączenie nowej, komplementarnej linii biznesowej - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Piotr Grauer, dyrektor w KPMG Advisor.
Marka naturalnej wody mineralnej Kinga Pienińska wystartowała 21 stycznia z nową kampanią wizerunkową z udziałem ambasadorki marki, Anny Lewandowskiej – „Woda, która towarzyszy mi na co dzień”. Pod tym hasłem marka wraz z trenerką promują zdrowy, aktywny styl życia.
Spośród 7,5 mld ludzi na Ziemi aż miliard nie ma dostępu do wody pitnej. Nie wszędzie da się zbudować systemy kanalizacyjne, które pozwolą rozwiązać ten problem. Kanalizacja potrafi także być zawodna, zwłaszcza w przypadku katastrof naturalnych, które mogą odciąć od wody pitnej miliony mieszkańców. Firmy technologiczne znalazły sposób na pozyskanie wody z powietrza, wykorzystując do tego zjawisko kondensacji. Powstają już pierwsze zminiaturyzowane atmosferyczne generatory wody, które sprawdzą się w warunkach domowych i biurowych - podaje newseria.pl
Woda mineralna z kopalni Ziemowit w Lędzinach, należącej do Polskiej Grupy Górniczej (PGG) była przebojem podczas szczytu klimatycznego COP 24, który odbył się w grudniu 2018 roku w Katowicach. Naturalnie oczyszczona i wzbogacona woda nie ustępuje jakościowo od wielu znanych marek wody mineralnej.
Senat i rządu Włoch zajmą się sprawą wprowadzenia do sprzedaży wody pitnej firmowanej przez najbardziej wpływową na świecie blogerkę modową Chiarę Ferragni. Butelka wody z jej podpisem i logo firmy kosztuje 8 euro (przeciętnie 1 euro). Cena wywołała dyskusję.
W zdecydowanej większości gmin w Polsce stawki za wodę i odprowadzanie ścieków pozostaną na tym samym bądź porównywalnym poziomie co obecnie. Ten drugi przypadek odnosi się do kilkuprocentowych wzrostów wynikających z inflacji – informują Wody Polskie.
Agencja Przestrzeń, założona między innymi przez Igora Zajdę (poprzednio Grupa Żywiec) i Karolinę Kałużną oraz Tomasza Misiukiewicza (poprzednio Saatchi&Saatchi IS, VML Poland), wygrywa przetarg na agencję leadującą na marce Nałęczowianka (Nestle Polska).
Mieszkańcy czterech wsi w gminie Włoszczowa, którzy korzystają z wodociągu Danków Mały, nie mogą pić z niego wody, bo jest skażona bakteriami z grupy coli. "Problem dotyczy około 2 tys. osób" - przekazał PAP w piątek prezes tamtejszego Zakładu Wodociągów i Kanalizacji Ryszard Maciejczyk.
Główny Inspektorat Sanitarny poinformował o wycofaniu ze sprzedaży partii produktów: "naturalna woda mineralna Małopolanka Zdrój Premium Gazowana 0,7 l" oraz "naturalna woda mineralna Malinowy Zdrój Niskosodowa Lekko Gazowana 0,33 l" w związku z obecnością bakterii z grupy coli oraz paciorkowców kałowych.
W gminie i mieście Warta w powiecie sieradzkim (Łódzkie) wprowadzono zakaz używania wody do celów gospodarczych, np. nie wolno podlewać i zraszać trawników, sadów, ogrodów i ogródków warzywnych. Zakaz obowiązuje w godz. 14-22, do odwołania.
Woda w pijalni wód w Ustroniu oraz z indywidualnego ujęcia w centrum rehabilitacyjno-leczniczym Dolina Leśnicy w Brennej jest zdatna do spożycia przez ludzi. Potwierdziły to badania próbek wody – poinformował cieszyński Sanepid.
Główny Inspektorat Sanitarny informuje o wycofaniu wody przez producenta w związku z obecnością bakterii z grupy coli w wodzie źródlanej niegazowanej pn. Józefowianka 1,5l i 0,5l oraz w wodzie źródlanej niegazowanej pn. Świętokrzyska 1,5l i 0,5l.
Postacie z filmu animowanego „Hotel Transylwania 3” będzie można znaleźć na etykietach wody niegazowanej Żywiec Zdrój ze sportowym zamknięciem o pojemności 500 ml. Dodatkowo Żywiec Zdrój rozszerza swoją ofertę o nowe warianty napojów smakowych w formacie 500 ml.
Nie w każdym miejscu zapłacimy za wodę butelkowaną tego samego producenta identyczną cenę. Nie wszędzie znajdziemy też pełną ofertę. W kolejnej edycji rankingu największych firm oferujących w Polsce butelkowane wody Grupa Eurocash wraz Polską Izbą Handlu, ocenia, czy strategie stosowane przez producentów nie pomniejszają znaczenia małoformatowych sklepów.
W pociągach PKP Intercity, zamiast Nałęczowianki, serwowana jest woda Ostromecko - poinformował Klub Jagielloński, który zorganizował akcję #PolskaWoda, w ramach której przekonywał decydentów kolei, by w pociągach Polskich Kolei Państwowych serwowana była woda polskiej firmy.
W tym roku Żywiec Zdrój świętuje 10. edycję programu „Po stronie natury”, jednego z najdłużej prowadzonych projektów proekologicznych w Polsce. Z tej okazji firma stworzyła jubileuszową edycję etykiet, zdobionych unikalnymi akwarelami. Każda z nich zainspirowana została miejscami, w których zrealizowane zostały działania programu. Limitowana seria jest dostępna w sklepach od czerwca br.
Europejskie Stowarzyszenie Mleczarstwa (EDA) zwraca uwagę, że woda jest ograniczonym i wrażliwym witalnie zasobem i istotnym elementem dla mleczarstwa: 85-90% składu mleka to woda! To co najważniejsze, woda jest kluczowa dla zapewnienia bezpiecznej, wysokiej jakości produkcji przetworów mlecznych, gdyż jest ona używana w zakładach mleczarskich dla ogrzewania, chłodzenia, mycia i czyszczenia, zawsze traktujących priorytetowo najwyższe higieniczne standardy maksymalne bezpieczeństwo we wszystkich działach produkcji.
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.
Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP
Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!