Amrest zamierza otworzyć ponad 300 nowych restauracji w 2018 r., liczy również na utrzymanie dotychczasowych pozytywnych trendów LFL - poinformował członek zarządu spółki Wojciech Mroczyński. Spodziewa się on mniejszej liczby projektów akwizycyjnych, skupi się na integracji i poprawie efektywności.
AmRest Holdings SE, największa publicznie notowana spółka restauracyjna w Europie Środkowo-Wschodniej, ogłosiła finalizację umowy z dnia 19 kwietnia 2016 roku ze Starbucks Coffee Company dotyczącej nabycia operatora sieci Starbucks w Niemczech. Wraz z wejściem w życie tej umowy AmRest stał się operatorem 144 kawiarni Starbucks na rynku niemieckim.
AmRest posiada 505 lokali w Europie Środkowo-Wschodniej i generuje w tym regionie 59 proc. proc. sprzedaży. Spółka chce dalej zwiększać ich liczbę otwierając co roku minimum 40 restauracji i kawiarni, by w końcu podwoić ich liczbę do 1 tysiąca.
Po przejęciu biznesu Starbucks w Rumunii i Bułgarii, AmRest wciąż ma apetyt na akwizycje. – Widzimy możliwość pozyskania kolejnych marek – liderów w swoich kategoriach, dzięki silnej pozycji AmRest jako wiarygodnego i pożądanego partnera biznesowego – mówi Wojciech Mroczyński, członek zarządu, dyrektor ds. strategii i rozwoju w AmRest.
AmRest spodziewa się utrzymania lub lekkiej poprawy marż w Rosji w tym roku
Grupa AmRest liczy, że w tym roku marże osiągane w Rosji będą zbliżone lub lekko wyższe rok do roku pomimo niesprzyjających warunków makro - poinformowali w piątek przedstawiciele spółki.
Grupa AmRest chce w przyszłym roku wyraźnie obniżyć straty La Tagliatella na nowych rynkach. Podtrzymuje, że w tym roku straty w tej dywizji mogą wynieść 40-45 mln zł - poinformował w rozmowie z PAP Wojciech Mroczyński, członek zarządu grupy AmRest.
Nakłady inwestycyjne grupy AmRest w tym roku mogą wynieść ok. 360 mln zł, a w przyszłym roku mogą być porównywalne. Spółka może być zainteresowana kolejnymi przejęciami, przede wszystkim w regionie CEE lub w Hiszpanii, ale na ten moment nie widzi okazji do dużych transakcji - poinformował w rozmowie z PAP Wojciech Mroczyński, członek zarządu grupy AmRest.
Obserwując kontynuację pozytywnych trendów wzrostowych zapoczątkowanych w drugiej połowie 2013 roku, AmRest optymistycznie zapatruje się na cały bieżący rok. Zarówno rosnąca sprzedaż w istniejących restauracjach, jak i dynamiczny przyrost liczby lokali pozytywnie wpłyną na wyniki w 2014 roku - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Wojciech Mroczyński, członek zarządu grupy AmRest.
AmRest to najbardziej ekspansywna firma restauracyjna w Polsce. W 2013 roku ma zainwestować około 375 mln zł i otworzyć około 100 lokali. W 2014 roku nie zamierza zwalniać tempa i nie wyklucza przejęć, a sprzedaż grupy powinna wzrosnąć o 10 proc. - informuje "Parkiet".
AmRest jest najbardziej ekspansywną spółką restauracyjną w Polsce. Nie obawia się, że rynek jest już nasycony - spółka spodziewa się, że wraz ze wzrostem zamożności społeczeństwa, rynek gastronomiczny będzie się stale powiększać. W przyszłym roku planuje utrzymać tempo otwarć nowych lokali - pisze Parkiet.
Grupa AmRest zakłada, że w drugim półroczu sprzedaż porównywalna będzie stabilna. Tegoroczne wyniki grupy będą obciążone kosztami restauracji la Tagliatella na rynkach testowych - poinformował w rozmowie z PAP Wojciech Mroczyński, członek zarządu grupy AmRest.
Grupa AmRest planuje otworzyć w tym roku ponad 100 restauracji, a nakłady inwestycyjne na nowe otwarcia i renowacje wyniosą ponad 400 mln zł - poinformował w rozmowie z PAP Wojciech Mroczyński, członek zarządu grupy AmRest.
AmRest finiszuje z wprowadzeniem wywodzącej się z Hiszpanii sieci restauracji La Tagliatella na nowe rynki. - Pierwszy lokal prawdopodobnie powstanie w październiku w Szanghaju - zapowiada na łamach "Parkietu", Wojciech Mroczyński z zarządu AmRestu.
Na polskim rynku jest miejsce na około 300-400 restauracji KFC, których obecnie jest ponad 150. Natomiast Starbucks oraz Burger King nie rosną tak szybko, mogą jednak w przyszłości być motorem wzrostu grupy AmRest - ocenia w wywiadzie z Parkietem Wojciech Mroczyński, członek zarządu spółki.
AmRest, który w ubiegłym roku przejął hiszpańską Restauravię prowadzącą restauracje La Tagliatella, stawia na rozwój tej sieci. Spółka podtrzymuje, że w tym roku otworzy pierwsze lokale pod tą marką w Niemczech, Chinach i Stanach Zjednoczonych, prawdopodobnie także w Indiach.
Grupa AmRest, która planuje sprzedać amerykańskie restauracje Applebee's za 100 mln USD, środki z transakcji może przeznaczyć na kolejne akwizycje. Przygląda się różnym markom i rynkom, w tym Turcji. Pomimo planowanego dużego zastrzyku gotówki, spółka nie zamierza przyspieszać rozwoju organicznego; podtrzymuje, że otworzy w tym roku 80-90 restauracji, a nakłady inwestycyjne wyniosą około 350 mln zł - poinformował Wojciech Mroczyński, członek zarządu AmRestu.
Ekspert: Branże mleczarska i mięsna muszą skuteczniej odpierać ataki Sylwii Spurek
Puda: Próby eliminacji mięsa i mleka z diety to niebezpieczna lewicowa ideologia
Piwo i półlitrówki beneficjentami podatku od "małpek"
KRD-IG: Zakaz reklamy mięsa i mleka to działanie na szkodę interesu Polski i UE
Właściciel Dino drugim najbogatszym Polakiem
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.
Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP
Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!