Polski handel cały czas się zmienia, ale tempo owych zmian nie jest już tak szybkie, jak dawniej. Przeobrażenia ostatnich kilku lat to nie rewolucja, lecz jedynie ewolucja. Sieci handlowe znalazły się w sytuacji, w której ich dalszy rozwój numeryczny jest już utrudniony, więc nacisk w rywalizacji o klienta przeniósł się na obszar stricte asortymentowy. Szansą dla niektórych podmiotów handlowych może być obecność w kanale e-commerce, ale zarabianie na sprzedaży żywności przez internet jest jeszcze w Polsce pieśnią przyszłości - to główne wnioski płynące z debaty "Handel i dystrybucja. Nowy ład. Polski i europejski handel w trakcie rewolucji", która otworzyła drugi dzień VIII Forum Rynku Spożywczego i Handlu.
Rosyjska Federalna Służba ds. nadzoru w sferze ochrony praw konsumentów (Rospotriebnadzor) nakazała wycofanie ze sprzedaży na terytorium Rosji wyrobów chemii gospodarczej niektórych zachodnich koncernów – informuje dziennik "Kommiersant".
Grupa X5 Retail poinformowała, że pozbyła się całkowicie swojego biznesu na Ukrainie. Przychody ze sprzedaży w ukraińskich sklepach stanowiły około 0,3 proc. całkowitych przychodów X5 Retail - donosi portal Yahoo, powołując się na agencję Reutera.
Jak dowiedział się serwis portalspozywczy.pl akcjonariusze rosyjskiej Grupy X5 Retail wybrali do rady nadzorczej byłego wiceprezesa tej firmy Pawła Musiała. Musiał zarządza obecnie siecią supermarketów Profi Rom Food w Rumunii.
Nowe rozwiązanie z rodziny Comarch CRM & Marketing wdrożone w największej sieci handlowej w Rosji X5 Retail Group, posiadającej 3 139 sklepów oraz roczny obrót na poziomie powyżej 15 mld USD, wesprze ubogich mieszkańców Moskwy.
Alfa Group największy akcjonariusz rosyjskiej sieci X5 rozważa fuzję z dużym graczem na rynku. Cytowany przez "Planet Retail" dziennik Kommiersant wymienia dwie duże spółki - Metro Group i turecki Migros. Do połączenia miałoby dojść w ciągu najbliższych dwóch lat.
Rosyjska sieć handlowa X5 Retail Group jest zainteresowana nabyciem wybranych oddziałów Grupy Metro w Rosji i Europie Wschodniej. Obie firmy zaznaczają, że nie było jeszcze w tej sprawie żadnych rozmów, a niemiecki operator dodał, że nie rozważa takiej sprzedaży.
X5 Retail Group przygotowuje się na wejście sieci Wal-Mart do Rosji - twierdzi Planet Retail. Rosyjska grupa chce zarejestrować znak towarowy Wal-Rus, zbliżony do tego, którym dysponuje amerykański gigant.
Jedna z największych w Rosji sieci spożywczych, X5 Retail Group, planuje podwoić swoją sprzedaż w perspektywie 2-3 lat - zapowiedział we wtorek prezes firmy Lew Khasis. Dodał, że jego grupa chce też zwiększyć jej udział w rynku sprzedaży detalicznej żywności do 25-30 proc. w ciągu najbliższej dekady.
Zatwierdzona w tym tygodniu przez rząd rosyjski nowa ustawa o handlu detalicznym, trafiła właśnie pod obrady rosyjskiego parlamentu - Dumy Państwowej. Nowe prawo zabrania sieciom handlowym otwierania nowych sklepów w Moskwie, Sankt Petersburgu i innych dużych miastach, gdy udział operatora w lokalnym rynku jest wyższy niż 25 proc.
Nasz region staje się coraz ważniejszym regionem dla międzynarodowych sieci detalicznych. Choć siła nabywcza mieszkańców Europy Środkowo-Wschodniej nadal znacznie ustępuje możliwościom najbardziej rozwiniętych krajów świata, to nasz region generuje znaczną część dochodów takich globalnych detalistów jak Grupa Metro czy Tesco.
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.
Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP
Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!