- Chcemy w tym roku mocniej skupić się na jeszcze lepszym wykorzystaniu potencjału dzierżawionego majątku produkcyjnego Kani. Planujemy zwiększyć udział w sprzedaży produktów suchych i plastrowanych. Priorytetem pozostaną sieci handlowe, w tym dyskonty – ocenia Paweł Dalmata, wiceprezes Zakładów Mięsnych Silesia z Sosnowca
- Wielu Polaków nie wyjedzie na wakacje daleko od miejsca zamieszkania, np. na zagraniczne wczasy. Będziemy spędzać je raczej na działce lub krótkich krajowych podróżach. W efekcie popularność grilla może jeszcze wzrosnąć – mówi Daniel Pietrzyk z Zakładów Mięsnych Silesia.
Majówka zbliża się wielkimi krokami, a wraz z nią rozpoczęcie sezonu grillowego. Dla producentów mięsa oraz wędlin zawsze był to czas zwiększonej sprzedaży. Jak pokazują dane GUS za 2018 r. Polacy najczęściej grillują karkówkę oraz kiełbasę – produkty te były wybierane odpowiednio przez 85 proc. i 81 proc. respondentów. Jednak, jak podkreśla, Marcin Stypuła, dyrektor rozwoju rynku w ZM Silesia, tegoroczny sezon grillowy będzie wyzwaniem dla producentów i sprzedawców, chociaż wielu z nich przygotowania do niego zaczęło już w 2019 r.
- Nie lekceważymy zagrożenia i apelujemy o to samo do pozostałych firm z naszej branży. To czas, w którym nie możemy bać się podejmowania zdecydowanych kroków. Ochrona życia i zdrowia powinna leżeć w naszym wspólnym interesie - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Mariusz Rusin, prezes Zakładów Mięsnych Silesia.
W związku z rozprzestrzenianiem się COVID-19 na terenie Polski, Zakłady Mięsne Silesia wprowadziły procedury dotyczące m.in. pracy zdalnej, ograniczenia przemieszczenia się pracowników oraz dodatkowych zasad bezpieczeństwa i higieny pracy.
Zarząd Gobarto w ramach zmiany strategii grupy kapitałowej na lata 2019-2024 chce ograniczyć aktywność w segmencie przetwórczym. Rozpoczął negocjacje z Cedrobem w sprawie sprzedaży akcji Zakładów Mięsnych Silesia - poinformowała spółka w komunikacie.
- Posiadamy naprawdę duży zakład produkcyjny w Sosnowcu. Mamy więc miejsce i możliwości, aby takiej produkcji sprostać i rozważamy, aby w ramach grupy uruchomić ten projekt ponownie - mówi Mariusz Rusin, prezes Zakładów Mięsnych Silesia w rozmowie z "Polska. The Times".
- Mówiąc o trendach konsumenckich nie sposób nie wspomnieć o weganizmie i wegetarianizmie. W tym zakresie również mamy opracowaną grupę produktów pod marką BeVege. Jednak z uwagi na obecny proces integracji Silesii w ramach Grupy Gobarto projekt jest aktualnie zawieszony - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Mariusz Rusin, prezes Zakładów Mięsnych Silesia.
- Zauważalny jest wzrost świadomości konsumentów, co przekłada się na to, że coraz częściej czytają oni etykiety i chętniej sięgają po produkty droższe, ale lepsze jakościowo. Taka zmiana wśród konsumentów przyczyniła się do premiumizacji produktów oraz spowodowała zacieranie się segmentu niskiej i średniej półki - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Mariusz Rusin, prezes Zakładów Mięsnych Silesia.
O procesie integracji "Silesii" z Grupą Gobarto, nowych trendach konsumenckich i złym klimacie dla polskiej żywności w Czechach rozmawiamy z Mariuszem Rusinem, który od 1 stycznia 2019 r. pełni funkcję prezesa zarządu Zakładów Mięsnych Silesia.
- Rynek FMCG jest bardzo dynamiczny i wymagający, trzeba więc stawiać sobie ambitne plany, aby nieustannie się rozwijać i iść na przód. Dlatego też do 2022 roku chcemy zwiększyć moce produkcyjne o 8 tys. ton miesięcznie. Cel ten zamierzamy osiągnąć zarówno poprzez rozwój organiczny ale również poprzez akwizycję - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Mariusz Rusin, prezes Zakładów Mięsnych Silesia.
Zarząd Gobarto S.A. z siedzibą w Warszawie poinformował, iż Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie spółki zależnej - Zakłady Mięsne Silesia S.A. z siedzibą w Katowicach podjęło uchwałę w sprawie podwyższenia kapitału zakładowego Spółki zależnej z kwoty: 2,75 mln zł do 23,5 mln zł. Ponadto, 1 lipca 2018 r. funkcję wiceprezesa Gobarto S.A. obejmie Katarzyna Goździkowska - Gaztelu.
- Obecnie wykorzystujemy raptem 35 proc. naszego potencjału produkcyjnego. Naszym zadaniem jest zagospodarowanie pozostałych 65 proc. wolnych mocy produkcyjnych. Cel jest jeden: chcemy być liderem w przetwórstwie mięsnym. Mam pełne przekonanie, że będąc w Grupie Cedrob to osiągniemy - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Krzysztof Woźnica, prezes Zakładów Mięsnych Silesia.
Innowacje nakręcają rynek dań gotowych. Konsumenci poszukują coraz to nowszych rozwiązań zaspokajających ich wysokie wymagania. Krzysztof Woźnica, prezes Zakładów Mięsnych Silesia przyznaje, że ze względu na czas oraz wygodę Polacy chętnie sięgają na półkę z daniami gotowymi.
Polacy coraz chętniej sięgają po dania gotowe. Ciągle jednak wyniki sprzedażowe notowane w naszym kraju odbiegają od tych z państw zachodnich. Krzysztof Woźnica, prezes Zakładów Mięsnych Sielesia, podkreśla, że rodzimy rynek ma jeszcze spore perspektywy rozwojowe
Kategoria dań gotowych ma przed sobą dobre perspektywy. Zmiana trybu życia, a przede wszystkim deficyt czasu powodują, że konsumenci coraz chętniej po nie sięgają. Dostrzegają to także producenci, którzy stale rozwijają swoją ofertę. Wśród nich znajdują się Zakłady Mięsne Silesia.
Pod koniec 2015 r. niskie ceny mięsa powodowały odpływ Polaków od mięsnych przetworów. Konsumenci wolą kupić schab i przygotować go we własnym zakresie, niż sięgnąć po wędzonkę. Ostatnie miesiące przyniosły jednak ożywienie w produkcji wędlin — wynika z danych Głównego Urzędu Statystycznego. W kwietniu, maju i czerwcu segment zyskał r/r odpowiednio: 15,9 proc., 11,2 proc. i 8,8 proc. i wiele wskazuje na to, że będzie rósł dalej - czytamy w "Pulsie Biznesu".
Zdaniem Krzysztofa Woźnicy, prezesa Zakładów Mięsnych Silesia, trend czystej etykieta nabiera coraz większego znaczenia. Firmy mięsne dostosowują swoją ofertę do rosnących wymagań konsumentów. ZM Silesia także pracują nad kolejnym projektem - będą to produkty bezmięsne.
- Wieprzowina przeżyła w ostatnim dziesięcioleciu totalne załamanie. Z gracza ekstraklasy europejskiej staliśmy się graczem co najwyżej drugiej ligi. W tym samym czasie polski drób z niższej ligi awansował do ekstraklasy i dzisiaj jest naprawdę bardzo silny - mówił podczas debaty "Współpraca w branży spożywczej" na VIII Europejskim Kongresie Gospodarczym Krzysztof Woźnica, prezes Zakładów Mięsnych Silesia.
W naszym przemyśle mięsnym mamy ogromną nadwyżkę mocy produkcyjnych w stosunku do potencjału konsumpcji krajowej. Polscy producenci wędlin, poza walką o udział w rodzimym rynku wędlin, by się rozwijać, de facto są skazani na poszukiwanie dodatkowych wolumenów sprzedaży na rynkach zagranicznych - zauważa w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Krzysztof Woźnica, prezes Zakładów Mięsnych Silesia.
Opakowania cały czas się zmieniają, bo wędlin paczkowanych jest coraz więcej, a to z kolei wynika z potrzeb dyktowanych przez dyskonty i sklepy conveniens, które na dzisiaj rozwijają się najszybciej. Rozwój konfekcjonowanych wędlin zmusza i motywuje producentów do wdrażania nowatorskich materiałów opakowaniowych oraz do rozwijania metod samego pakowania – powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Krzysztof Woźnica, prezes Zakładów Mięsnych Silesia.
- Po okresie, kiedy do sklepów trafiło wszystko to, co kiedyś można było kupić tylko za granicą, nadszedł czas na rozsądne, przemyślane zakupy - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl, Krzysztof Woźnica, prezesa Zakładów Mięsnych Silesia SA.
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.
Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP
Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!