Pandemia nie przerwała planów postawienia parku handlowego. Mamy w Świnoujściu działkę i wierzę, że w ciągu dwóch lat inwestycja zostanie zrealizowana — zdradził Zbigniew Grycan, twórca marki Grycan Lody od Pokoleń w programie "Money. To się liczy".
Zbigniew Grycan otworzył w miniony weekend lokal swojej sieci w historycznym wrocławskim Hieronimusie (dawny Szklany Dom). Otwarciu towarzyszył wernisaż pierwszej części wystawy z cyklu „Sztuka życia”, którą będzie można podziwiać w witrynach kamienicy przy Placu Teatralnym 6-8. Autorami wystawionych prac są młodzi artyści z Akademii Sztuk Pięknych. W wydarzeniu wzięli udział przedstawiciele miasta oraz osobistości ze świata kultury i sztuki.
Grycan Lody od Pokoleń ucierpiał przez zakaz handlu w niedziele i wyhamował rozwój lodziarni. Firma nie będzie też już otwierała lodziarni w centrach handlowych, a w innych lokalizacjach. Na szczęście lodziarniom pomogła w 2018 roku dobra pogoda w sezonie – mówili w czwartek na konferencji prasowej przedstawiciele firmy.
Właściciele marki Grycan – Lody od pokoleń wprowadzają w 2018 roku do swojej oferty cztery nowe smaki deserów lodowych oraz udostępniają dla klientów nową kartę menu. Po dwóch niedzielach z zakazem handlu widzą już negatywny wpływ tej ustawy na rozwój swojego biznesu, ale z konkretnymi decyzjami dotyczącymi ewentualnego zamknięcia wybranych lodziarni wstrzymają się jeszcze przez jakiś czas.
Zbigniew Grycan zapowiedział, że w tym roku planuje otworzyć więcej lodziarnio-kawiarni, niż w roku ubiegłym. Ostateczna liczba nowych lokali będzie jednak, w dużej mierze, zależeć od decyzji w sprawie handlu w niedziele.
Nawet 200 osób zatrudni w tym roku firma Grycan – Lody od pokoleń. To efekt nowych inwestycji w linie produkcyjne i uruchomienie nowego obiektu magazynowo-biurowego, ale przede wszystkim nowe lodziarnie. Po uruchomieniu pierwszego lokalu w Szczecinie firma przymierza się do inauguracji w Krośnie.
Firma Grycan - Lody od pokoleń rozpoczyna właśnie ekspansję na kolejne rynki zagraniczne. Inauguruje sprzedaż produktów w Skandynawii, Rumuni oraz Dubaju. Wśród potencjalnych celów są także Niemcy oraz Chiny. Szczególne nadzieje firma pokłada w Tajwanie, gdzie w ciągu roku zamiera podwoić przychody ze sprzedaży - podaje Newseria.
W Świnoujściu otwarto lodziarnię Grycan - Lody od pokoleń. Firmowy lokal jest drugim w województwie zachodniopomorskim i znajduje się w nowej galerii handlowej Corso. Marka Grycan, która posiada już 130 lokali w całym kraju i jest największą w Europie siecią lodziarnio-kawiarni, kontynuuje tym samym rozwój punktów sprzedaży w zachodniej części Polski.
Jak dowiedział się serwis portalspozywczy.pl, lody Grycan, produkowane przez spółkę Lodziarnie Firmowe kontrolowaną przez rodzinę Grycanów, mogą w przyszłości trafić do sieci dyskontowych w Polsce. Marka będąca liderem na rynku lodów familijnych w formacie supermarketów jak dotąd poza jednym, krótkim epizodem nie była dostępna w dyskontach, mimo iż kanał ten w ostatnich latach stawał się coraz ważniejszy na rynku handlowym. Ewentualne wejście do Biedronki, Lidla, Netto czy Aldiego szybko rozwijającej się polskiej marki lodów mogłoby mocno namieszać na rynku.
Zbliża się okres sporych wyzwań dla firm rodzinnych działających w Polsce. W podmiotach zakładanych na ogół w latach 90. wkrótce będzie musiało dojść sukcesji, a jednak młode pokolenie nie kwapi się do przejmowania firm po rodzicach. Ten problem trzeba rozwiązać systemowo, gdyż Polska nie może sobie pozwolić na zamykanie firm rodzinnych, które generują ok. 40 proc. PKB - to główny wniosek wynikający z dyskusji w ramach panelu „Firmy rodzinne w Polsce. Pokoleniowa zmiana warty – nadchodzi czas decyzji!” podczas VII Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2014.
Zbliża się okres sporych wyzwań dla firm rodzinnych działających w Polsce. W podmiotach zakładanych na ogół w latach 90. wkrótce będzie musiało dojść sukcesji, a jednak młode pokolenie nie kwapi się do przejmowania firm po rodzicach. Ten problem trzeba rozwiązać systemowo, gdyż Polska nie może sobie pozwolić na zamykanie firm rodzinnych, które generują ok. 40 proc. PKB - to główny wniosek wynikający z dyskusji w ramach panelu „Firmy rodzinne w Polsce. Pokoleniowa zmiana warty – nadchodzi czas decyzji!” podczas VII Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2014.
- Przewaga firm rodzinnych nad korporacjami polega na szybkiej decyzyjności. W korporacjach decyzje bywają podejmowane nawet pół roku, trzeba czekać na to, co powie centrala w Londynie czy Rotterdamie, podczas gdy u nas, gdy na przykład ja widzę, że warto coś szybko kupić, to ja taką decyzję mogę podjąć natychmiast, przez telefon, będąc na drugim końcu świata - powiedział podczas VII Forum Rynku Spożywczego i Handlu Zbigniew Grycan, właściciel spółki Lodziarnie Firmowe.
- Rocznie otwieramy kilkanaście lodziarni i cały czas będziemy to kontynuować. Firma dzisiaj posiada już ponad 130 lodziarni. Wchodzimy również w centra miast - jesteśmy już nie tylko w centrach handlowych, ale również na ulicach miast - powiedział serwisowi portalspozywczy.pl podczas VII Forum Rynku Spożywczego i Handlu Zbigniew Grycan, właściciel spółki Lodziarnie Firmowe.
- Mamy zapytania z całego świata, także z bardzo egzotycznych krajów, jak Madagaskar czy Libia. Nawiązujemy nowe kontakty i rozwijamy dalej firmę - mówi w wywiadzie z serwisem biznes.pl, Zbigniew Grycan, właściciel firmy Grcan Lody od Pokoleń.
- Wiosna była kiepska dla całej branży. Jak pamiętamy, dobrej pogody wówczas nie było. W miesiącach wakacyjnych nastąpiło jednak prawdziwe odbicie. Ostatnie dwa miesiące przyniosły spore ożywienie dzięki doskonałym temperaturom. Znacznie bardziej wpływały one na wyniki całej branży, niż ożywienie gospodarcze, o którym tyle się mówi - powiedział serwisowi portalspozywczy.pl Zbigniew Grycan, założyciel i prezes spółki Lodziarnie Firmowe.
Grycan w 2013 r. rozpoczął ekspansję zagraniczną. Firma otworzyła między innymi trzy lokale w Czechach, jak również wystartowała ze sprzedażą do Chin i Niemiec. Na tym jednak nie koniec jej planów. Jak zdradza serwisowi portalspożywczy.pl Zbigniew Grycan, założyciel i prezes firmy, w perspektywie trzech lat producent lodów może znacznie przyspieszyć swój rozwój za granicą poprzez uruchomienie franczyzy.
Szklany Dom - tak będzie nazywał się kompleks biurowo-handlowy, który powstanie w dwóch należących do Zbigniewa Grycana kamienicach przy zbiegu ul. Świdnickiej i placu Teatralnego. Obiekt zostanie oddany do użytku w październiku - pisze serwis tuwroclaw.com.
Grycan w ubiegłym roku rozpoczął ekspansję zagraniczną, między innymi otworzył trzy lokale w Czechach oraz rozpoczął sprzedaż do Chin i Niemiec. W tym roku firma planuje rozwój na tych rynkach oraz testową sprzedaż w Wielkiej Brytanii. Zamierza jednak rozwijać sprzedaż zagraniczną stopniowo. - Chcemy pozostać firmą rodzinną - mówi Zbigniew Grycan, twórca marki.
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.
Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP
Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!