Związek Przedsiębiorców i Pracodawców popiera propozycję uzależnienia pomocy dla firm dotkniętych pandemią od co najmniej 70% spadku obrotów, zamiast przyjmowania kryterium kodu PKD. Uważamy, że taka formuła przydzielania pomocy umożliwi wsparcie faktycznie potrzebujących podmiotów, bez konieczności każdorazowego ustalania szczegółowej listy branż i sektorów objętych projektowanymi instrumentami.
Licznik strat lockdownowych - to uruchomiona wspólna inicjatywa Warsaw Enterprise Institute (WEI) i Związku Przedsiębiorców i Pracodawców (ZPP). Według pomysłodawców ma on informować o rzeczywistych stratach powstałych w wyniku sektorowego zamrożenia gospodarki.
Rząd planuje wprowadzić dodatkowy podatek od reklam emitowanych w telewizji, radiu i internecie. - Od lat krytycznie oceniamy każdego rodzaju podatki sektorowe. Proponowany podatek medialny nie stanowi wyjątku, dlatego jesteśmy zdecydowanie przeciwni jego wprowadzeniu - informuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców (ZPP).
Pandemia najsilniej uderza w najmniejsze przedsiębiorstwa. Wiele z nich jest zagrożonych. Pomóżmy im likwidując płacę minimalną w mikrofirmach. W tym samym celu należy wprowadzić prosty sposób opodatkowania firm generujących przychody nie wyższe, niż 120 tys. zł rocznie: jednolity podatek w wysokości 20% od przychodu, obejmujący PIT i ZUS.
Związek Przedsiębiorców i Pracodawców (ZPP) ocenia piątkową decyzję rządu o otwarciu kolejnych sektorów gospodarki jako krok w dobrym kierunku, jednak rozczarowuje brak analogicznych decyzji w odniesieniu do gastronomii i branży fitness. Ponadto tryb podejmowania decyzji przez rząd wprowadza chaos w otoczeniu biznesowym. ZPP apeluje o natychmiastowe otwarcie pozostałych sektorów gospodarki z zastosowaniem odpowiednich reżimów sanitarnych.
63 proc. badanych firm twierdzi, że wprowadzone obostrzenia negatywnie wpłynęły na ich sytuację, skłonność do inwestycji jest jeszcze niższa, niż w poprzednim – rekordowo niskim – odczycie, a rynek pracy trzyma się stosunkowo nieźle: to podstawowe wnioski z najnowszego badania Busometr, przeprowadzanego cyklicznie przez Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.
Związek Przedsiębiorców i Pracodawców apeluje do rządu o roczne moratorium na nowe obciążenia podatkowe, takie jak np. podatek cukrowy czy podatek od sprzedaży detalicznej oraz czasową obniżkę VAT dla branż najbardziej dotkniętych przez pandemię koronawirusa.
Sklepy Media Markt działają jako spółki komandytowe od 2004 r. i nie ma to nic wspólnego z wprowadzonym ostatnio podatkiem handlowym - napisała sieć w związku z komunikatem Związku Przedsiębiorców i Pracodawców. ZPP w jednym z komunikatów napisał, że Media Markt podzielił sklepy na oddzielne firmy i nie zapłaci ani grosza podatku handlowego.
Prezes Związku Przedsiębiorców i Pracodawców wystosował list otwarty do premiera Mateusza Morawieckiego, w którym apeluje o przywrócenie ogłoszonej w listopadzie mapy drogowej dotyczącej gospodarki w czasie pandemii.– Możemy założyć, że każdy miesiąc lockdownu prowadzi do obniżenia PKB per capita o 2 proc. – czytamy w liście.
- Utrzymywanie obowiązujących ograniczeń po 17. stycznia, wiąże się z ryzykiem fali bankructw w sektorach nimi objętych, oraz rozprzestrzenienia się kryzysu również na sektory powiązane. Przedsiębiorcy nie dadzą rady dłużej ponosić kosztów nieprzygotowania systemu opieki zdrowotnej na epidemię – w drugiej połowie stycznia powinniśmy odmrozić wszystkie branże, z zachowaniem rygoru DDM - pisze w apelu do Mateusza Morawieckiego Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.
Związek Przedsiębiorców i Pracodawców apeluje do rządu o przyjęcie dwunastomiesięcznego moratorium na wszelkie nowe obciążenia, w tym przede wszystkim te o charakterze podatkowym i parapodatkowym, takie jak np. podatek cukrowy, czy podatek od sprzedaży detalicznej. - Polski biznes musi mieć szansę na przetrwanie i odbudowanie się po kryzysie spowodowanym epidemią. Jeśli nowe obciążenia mu to uniemożliwią, skala negatywnych skutków gospodarczych może być w tej chwili trudna do przewidzenia, a ich koszt z pewnością wyższy, niż ten spowodowany odłożeniem w czasie nowych danin - podkreśla ZPP.
Związek Przedsiębiorców i Pracodawców apeluje o rozmrożenie zamkniętych sektorów gospodarki i podjęcie działań edukacyjnych zamiast kolejnego lockdownu, który decyzją rządu potrwa od 28 grudnia do 17 stycznia. W ocenie Ministra Zdrowia ma on przygotować Polskę do szczepień.
Jednolity rynek jest jednym z największych osiągnięć Unii Europejskiej, jednak protekcjonizm jest wciąż poważnym problemem dotykającym większość przedsiębiorców i utrudniającym rozwój jednolitego rynku. Eliminacja istniejących barier może przyciągnąć dodatkowe 17 miliardów euro inwestycji rocznie i wygenerować kolejne 1,3 miliona miejsc pracy, które są kluczowe do przywrócenia konkurencyjności europejskiej gospodarki po pandemii - wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.
W ciągu ostatnich kilku tygodni, Związek Przedsiębiorców i Pracodawców we współpracy z firmami Crido oraz InfoCredit, opublikował trzy materiały odnoszące się do pomysłu opodatkowania spółek komandytowych podatkiem CIT. Podczas dzisiejszej konferencji prasowej, przedstawiciele ZPP i Crido podsumowali dotychczasowe ustalenia.
Prezes Związku Przedsiębiorców i Pracodawców Cezary Kaźmierczak zwrócił się w sobotę z apelem do biznesu o jedność w powstrzymaniu pandemii i zapobieżeniu drastycznemu lockdownowi. Zaapelował m.in. o wdrożenie w firmach wysokich standardów sanitarnych. przekonanie pracowników do m.in. maseczek.
Związek Przedsiębiorców i Pracodawców konsekwentnie apeluje o odpowiedzialne i przewidywalne działania Rządu w zakresie podejmowanych środków przeciwdziałających rozprzestrzenianiu się koronawirusa. ZPP stanowczo zaznacza, że jakiekolwiek działania o tym charakterze nie mogą skutkować dalszym ograniczaniem możliwości prowadzenia działalności gospodarczej, a podjęte dotychczas rozwiązania uznajemy za zbyt daleko idące.
Związek Przedsiębiorców i Pracodawców pozytywnie ocenia przedstawiony projekt ustawy zawierający szczegóły wsparcia antykryzysowego dla branż, jednocześnie dostrzegając potrzebę jeszcze odważniejszych działań.
Wbrew twierdzeniom Ministerstwa Finansów w większości analizowanych krajów w Europie spółki komandytowe (lub o zbliżonym charakterze) są spółkami transparentnymi podatkowo. Opodatkowanie spółek komandytowych w innych europejskich krajach nie ma związku ze wzmożoną w ostatnich latach walką z unikaniem opodatkowania. Większość racjonalnie działających firm zmieni formę prowadzenia działalności na formę zapewniającą obecny poziom opodatkowania a firmy zagraniczne będą płaciły tyle co do tej pory. Budżet państwa niewiele zyska, stracą polscy przedsiębiorcy zajęci walką o przetrwanie w czasach pandemii – wynika z raportu CRIDO, ZPP i InfoCredit „Opodatkowanie spółek komandytowych w Europie”.
Związek Przedsiębiorców i Pracodawców (ZPP) wydał komunikat nt. działań ratunkowych dla gastronomii. Jak podkreślono, druga fala epidemii to już trzeci cios dla branży gastronomicznej w tym roku. Pierwszym był lockdown, w trakcie którego restauracje przestały funkcjonować. Drugim był okres po otwarciu gospodarki, gdy lokale mierzyły się ze znacznie obniżonym popytem.
Dział hodowli zwierząt futerkowych oraz uboju rytualnego w istocie niczym się nie różnią od innych działów przemysłowej produkcji zwierząt i ich likwidacja ma charakter wyłącznie ideologiczny - wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.
Pandemia koronawirusa i wiosenny lockdown były dla wielu polskich firm wstrząsem, który oznaczał konieczność przemodelowania swojej działalności, a w niektórych przypadkach doprowadził do upadłości i bankructw. Dom badawczy Maison&Partners na zlecenie Związku Przedsiębiorców i Pracodawców, zapytał polskie firmy, czy są dziś przygotowane na ewentualną drugą falę zachorowań na koronawirusa. Prawie połowa (45%) z nich oceniło, że jest dobrze lub bardzo dobrze przygotowana. Co piąta firma (22%) mówi, że jest przygotowana źle lub bardzo źle.
Związek Przedsiębiorców i Pracodawców konsekwentnie sprzeciwia się wprowadzaniu jakiegokolwiek rodzaju danin o charakterze sektorowym. - Uważamy, że jedną z kluczowych cech systemu podatkowego powinna być powszechność, podczas gdy nakładanie dodatkowych obciążeń na arbitralnie wybrane branże gospodarki uznajemy za niemożliwe do zaakceptowania. Mając na uwadze powyższe, w dalszym ciągu jednoznacznie negatywnie oceniamy koncepcję podatku cukrowego - informuje ZPP.
Należy docenić fakt, że ustawodawca konsekwentnie uzupełnia katalog rozwiązań ukierunkowanych na zwalczanie negatywnych gospodarczych skutków pandemii koronawirusa - czytamy w stanowisku Związku Przedsiębiorców i Pracodawców do tzw. Tarczy 4.0.
Według nieoficjalnych doniesień, rząd planuje „otwarcie” restauracji od dnia 18 maja. Przedsiębiorcy działający w tym sektorze oceniają jednak, że planowana rygorystyczna forma obostrzeń spowoduje, że nieopłacalnym będzie otwarcie lokali w proponowanym terminie i reżimie. Ich zdaniem, planowane „odmrożenie” nie może być tak nazywane, ponieważ będzie to de facto dalsze utrzymywanie branży w zamknięciu.
Po rekordowym, ponad 30 proc. wzroście sprzedaży w marcu br., w kwietniu polski rynek apteczny zanotował prawie 7 proc. spadek. Rekordowy marzec nie wpłynął jednak na poprawę sytuacji ekonomicznej aptek, gdyż wiązał się ze znacznym wzrostem kosztów.
Ekspert: Branże mleczarska i mięsna muszą skuteczniej odpierać ataki Sylwii Spurek
Puda: Próby eliminacji mięsa i mleka z diety to niebezpieczna lewicowa ideologia
Zamienniki mięsa, czyli komu odjechał pociąg?
Ekstradycja Henryka K. coraz bliżej?
KRD-IG: Zakaz reklamy mięsa i mleka to działanie na szkodę interesu Polski i UE
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.
Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP
Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!