Zrównoważony rozwój stanowi integralną część wszystkich obszarów funkcjonowania Hochland Polska. Osadzenie zrównoważonego rozwoju w strategii firmy gwarantuje, że jest to stała część kultury organizacyjnej, spójna z misją i kluczowymi wartościami całej grupy Hochland, a zapisane cele są wspólne dla całej organizacji, każdego pracownika Hochland Polska - niezależnie od jego miejsca pracy.
Pfeifer & Langen Polska SA chce zmniejszyć swój wpływ na środowisko naturalne. Takiego prowadzenia produkcji coraz mocniej wymagają konsumenci cukru. Firma planuje przeznaczyć znaczne środki na inwestycje wzmacniające zrównoważony rozwój.
Sieć Lidl Polska kwestię deficytu wody traktuje priorytetowo. Część przychodów firmy pochodzi z produktów rolnych, a ponieważ rolnictwo wykorzystuje duże ilości wody, powinno uczestniczyć w ograniczaniu negatywnych skutków tego zużycia. Szczegółowe stanowisko firmy w zakresie gospodarowania zasobami wodnymi jest opublikowane na stronie sieci.
Firma Lotte Wedel kontynuuje tradycję społecznej odpowiedzialności, zainicjowaną przez Emila i Jana Wedlów. W ramach wdrożonej w 2020 roku strategii CSR firma koncentruje się na zrównoważonym podejściu do miejsca pracy, środowiska naturalnego i lokalnych społeczności. Z okazji 170-tych urodzin firma zaplanowała również specjalne działania, aby świętować wspólnie z pracownikami i konsumentami oraz uhonorować w ten sposób osiągnięcia założycieli.
Zróżnicowana dieta, setki dań które można przygotować na bazie produktów dostępnych w sklepach E.Leclerc, promocja polskich produktów, nacisk na ekologię, minimalizowanie użycia oleju palmowego, czy wycofanie z oferty jaj z chowu klatkowego – to tylko część elementów strategii, którą marka realizuje na polskim rynku.
Kolejny Raport Zrównoważonego Rozwoju Grupy Carlsberg pokazuje znaczne postępy w osiąganiu celów określonych w strategii Together Towards ZERO oraz podkreśla znaczenie współpracy z lokalnymi społecznościami, partnerami biznesowymi i globalnymi ekspertami w całym łańcuchu wartości.
Zmiany klimatyczne to ogromne zagrożenie dla przyszłości żywności. Jej produkcja jest jednym z głównych źródeł emisji gazów cieplarnianych. Z tego względu zrównoważenie całego systemu jest dziś kluczowym krokiem. W zaprezentowanej przez Nestlé mapie drogowej do osiągnięcia zerowej emisji netto do 2050 roku ważnym punktem są działania w obszarze rolnictwa regeneracyjnego. W ciągu pięciu lat firma będzie w ten sposób pozyskiwać 20% kluczowych surowców, zaś do 2030 roku – połowę.
Wszyscy najwięksi producenci dóbr konsumpcyjnych w Europie traktują zrównoważoną produkcję jako priorytet i deklarują, że mimo pandemii będą poświęcać jej coraz więcej uwagi - wynika z ankiety przeprowadzonej przez firmę doradczą Bain & Company. Jednocześnie, zaledwie 5 proc. z nich twierdzi, że z sukcesem udało im się wdrożyć rozwiązania, które uwzględniałyby zrównoważony rozwój.
Sieć dyskontów ALDI deklaruje, że od 2025 r. całkowita ilość bawełny stosowanej do produkcji artykułów marki własnej będzie pochodziła z recyklingu lub posiadała certyfikat zgodny z jednym z międzynarodowych standardów zrównoważonego rozwoju. Polityka zakupowa bawełny ALDI reguluje zakup artykułów marki własnej, zawierających w swoim składzie bawełnę lub z zawartością bawełny w grupach asortymentowych: odzież oraz tekstylia domowe.
W ostatnich latach na całym świecie odnotowuje się wzrost znaczenia raportowania w zakresie zrównoważonego rozwoju. Najwyższy wskaźnik raportowania odnotowano w Ameryce Północnej (90 proc. analizowanych firm), w Polsce już blisko 8 na 10 największych firm raportuje tego typu kwestie – wynika z raportu KPMG pt. „The time has come. The KPMG Survey of Sustainability Reporting 2020”
Nestlé jako jeden z pierwszych spośród sygnatariuszy deklaracji Business Ambition for 1.5°C przedstawia szczegółowy plan działania w ramach tego zobowiązania. Firma podejmuje kroki, które do 2030 roku pozwolą jej ograniczyć emisję CO2 o połowę i osiągnąć zerową emisję netto do 2050 roku – nawet w przypadku istotnego rozwoju firmy.
Mars do wytworzenia swoich produktów zużywa zaledwie 0,1% światowego oleju palmowego. Poprzez realizację ogłoszonej w 2019 r. inicjatywy „Palm Positive Plan” (Plan zrównoważonego pozyskiwania oleju palmowego) udało się jej osiągnąć łańcuch dostaw tego surowca wolny od wylesiania. Kolejnym elementem planu jest również dalsze upraszczanie systemu pozyskiwania oleju palmowego.
Kaufland przystąpił do Partnerstwa na rzecz realizacji Celów Zrównoważonego Rozwoju w Polsce. Decyzję sieci ogłoszono 8 października br. podczas Krajowego Forum Interesariuszy Agendy 2030 organizowanego przez Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii.
Zakończył się Światowy Tydzień Działania na rzecz Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ. 17 celów, przyjętych pięć lat temu w odpowiedzi na najważniejsze globalne wyzwania społeczne i środowiskowe, są kierunkowskazem dla firm na całym świecie do prowadzenia biznesu w sposób odpowiedzialny i zrównoważony. Grupa Carlsberg adresuje w swojej strategii zrównoważonego rozwoju 8 z 17 globalnych celów Agendy 2030. Carlsberg Polska był jednym z partnerów ubiegłotygodniowego wydarzenia w Polsce.
Warzone z wykorzystaniem energii wiatrowej, w sposób pozwalający na rekordową oszczędność wody i sprzedawane w niemal połowie w opakowaniach wielokrotnego użytku – już dziś piwo Kompanii Piwowarskiej powstaje z poszanowaniem zasobów naturalnych i otoczenia. Lider branży piwowarskiej w Polsce idzie jednak o krok dalej i otwiera nowy rozdział w swoim podejściu do odpowiedzialnego prowadzenia biznesu, umieszczając troskę o ludzi i planetę w centrum swojej strategii biznesowej. Cele i ambicje firmy w tych obszarach na nadchodzące lata wyznaczają ogłoszone „Zobowiązania 2030”.
PepsiCo dołącza do międzynarodowej inicjatywy RE100, w wyniku której do roku 2030 wdroży projekty pozwalające na zapewnienie 100% energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych do zasilania własnej działalności operacyjnej na całym świecie. Do roku 2040 energią pochodzącą z OZE zasilane będą ponadto wszystkie podmioty współpracujące z PepsiCo na zasadach franczyzy oraz znajdujące się pod zarządem osób trzecich.
„Zmiana klimatu jest rzeczywistością, a nasza przyszłość zależy od tego, czy pójdziemy dalej i szybciej w naszych zobowiązaniach w kwestii zrównoważonego rozwoju. Dlatego przyspieszamy nasze działania, by już w 2022 roku zaoferować naszym konsumentom filiżankę kawy z neutralnym śladem węglowym” – ogłosił Dyrektor Generalny Nespresso, Guillaume Le Cunff.
Coca-Cola opublikowała raport zrównoważonego rozwoju za rok 2019. W minionym roku firma położyła szczególny nacisk na działania na rzecz środowiska naturalnego, wsparcie młodych i kobiet, jak również inwestycje w polskie start-upy. W Polsce Coca-Cola zatrudnia już ponad 2 000 osób, zaś jej wkład w krajową gospodarkę to 2,95 mld złotych rocznie – 0,16% polskiego PKB.
Nestlé intensyfikuje działania, dzięki którym do 2025 roku 100 proc. opakowań firmy będzie nadawać się do recyklingu bądź ponownego wykorzystania, i które pozwolą zmniejszyć zużycie pierwotnych tworzyw sztucznych o jedną trzecią. Obecnie już 87 proc. opakowań Nestlé nadaje się do recyklingu lub ponownego wykorzystania. Firma ogłosiła kolejne inicjatywy, które zbliżą ją do realizacji globalnych zobowiązań
Od września na wszystkich opakowaniach produkowanych w Płońsku ciastek Delicje znajdzie się logo programu Harmony. To wiodąca inicjatywa firmy Mondelēz International, do której należą rolnicy z sześciu krajów europejskich, w tym Polski. Jej głównym celem jest wspieranie bioróżnorodności i dobrych praktyk związanych z ochroną środowiska w zakresie bardziej zrównoważonej produkcji pszenicy.
Biedronka opublikowała swój pierwszy raport zrównoważonego rozwoju. Dokument zbudowano wokół 5 strategicznych filarów odpowiedzialności. Z okazji publikacji raportu Biedronka przygotowała również nową odsłonę swoich stron www dedykowanych działaniom CSR.
Producent wody butelkowanej zapowiada osiągnięcie neutralności węglowej, rozwijanie zrównoważonego wykorzystywania zasobów wody, a także zwiększenie stosowania tworzyw z recyklingu w ciągu 5 lat. Zobowiązania objęły wszystkie produkty, marki i oddziały Nestlé Waters – również w Polsce.
Marcin Bałanda, PR and Communication Director, Sokołów S.A tłumaczy w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl, że działania z obszaru zrównoważonego rozwoju stanowią jeden z najbardziej istotnych elementów strategii Sokołów S.A.
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.
Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP
Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!