• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Budowanie sklepu internetowego – jak sprawnie zacząć swój biznes w sieci?

Pandemia i idące za nią obostrzenia przynoszą ze sobą wiele zmian. Z jednej strony tradycyjne sklepy i punkty usługowe tracą rynek i bardzo często muszą kończyć działalność. Z drugiej jednak więcej osób niż kiedykolwiek wcześniej dokonuje zakupów w sieci. I właśnie tu otwierają się nowe możliwości. Otwarcie sklepu internetowego pozwala na zaadaptowanie się do zmienionych warunków i wykorzystanie pojawiającej się okazji na rozkręcenie własnego biznesu. Jak się za to zabrać?
  • Autor: Artykuł promocyjny dostarczony przez home.pl
  • Data: 13-04-2021, 11:08
Budowanie sklepu internetowego – jak sprawnie zacząć swój biznes w sieci?

Po co zakładać sklep internetowy?
Jeśli prowadzisz już działalność handlową, to poszerzenie jej o eSklep może stanowić doskonały sposób na dotarcie do szerszej grupy klientów i zwiększenie sprzedaży. Dziś więcej branż niż kiedykolwiek wcześniej zmuszonych jest przenosić się do sieci, bo właśnie tam udają się coraz częściej klienci – nie tylko poszukując wygodniejszego rozwiązania, ale również stosując się do zaleceń sanitarnych i unikając zarażenia.

Otwarcie sklepu internetowego to również wspaniały sposób na rozpoczęcie własnej działalności. Nie potrzebujesz wynajętego obiektu, bezpośredniego kontaktu z klientami czy dużego kapitału, by móc rozpocząć oferowanie swoich produktów lub usług. Łatwo i szybko możesz przekonać się, czy Twój pomysł sprawdzi się w praktyce. Może to być również doskonała okazja na łagodne przejście pomiędzy pracą na etacie a rozpoczęciem własnego biznesu – początkowo możesz sklepem internetowym zajmować się po godzinach pracy, w niepełnym wymiarze godzin. Szczególnie, że rozpoczęcie działalności nie jest wcale tak skomplikowane.

eSklep od podstaw – o czym pamiętać?
Dzięki rozwojowi technologii i szerokiemu dostępowi do wyspecjalizowanych narzędzi nie musisz mieć dużej wiedzy o programowaniu czy znać się na tworzeniu grafiki komputerowej. Oczywiście, za porządne narzędzia przyjdzie trochę zapłacić, ale nie są to wygórowane sumy – szczególnie mając na uwadze, że w zamian dostajesz kompleksowe środowisko, w którym w kilka minut zaprojektujesz swój sklep, mając jedynie niewielką wiedzę o narzędziach informatycznych.

Zanim jednak przystąpisz do działania, powinieneś dokładnie określić, jakim budżetem dysponujesz, czy możesz pozwolić sobie na samodzielne modyfikowanie kodu źródłowego sklepu (np. tworząc wtyczki), jakie narzędzia będą Ci potrzebne i jakie masz plany rozwoju na przyszłość. Odpowiadając sobie na te pytania, łatwiej wybierzesz najlepszego dostawcę oprogramowania dla Twojego sklepu.

Oczywiście wybór dostawcy i serwera, na którym sklep internetowy będzie zainstalowany, to nie jedyne kwestie, które musisz wziąć pod uwagę. Warto również zastanowić się nad produktem, który chcesz oferować oraz stworzyć odpowiedni biznesplan, dzięki któremu będziesz mógł się orientować, na jakim etapie realizacji swoich celów się znajdujesz. Doświadczenia wielu firm pokazują, że trzymanie się spisanego planu pozwala na skuteczniejsze trzymanie się założonego budżetu i, co za tym idzie, szybsze zyski z działalności. Wszystko więc powinno być dokładnie policzone – warto także starannie ocenić konkurencję i potencjalne wyzwania pojawiające się na drodze do sukcesu.

A co z marketingiem?
By zarabiał, Twój sklep musi przyciągać kolejnych klientów – im więcej, tym oczywiście lepiej. By to osiągnąć, niezbędne jest podjęcie celowych działań marketingowych – tak, by wydawane środki efektywnie przekładały się na zwiększenie liczby odwiedzin, a co najważniejsze – konwersji. Z drugiej strony działania marketingowe mogą być bardzo drogie i nie zawsze skuteczne. Na jakie sposoby docierania do klientów warto postawić? M.in. na optymalizację SEO, pozycjonowanie, reklamy w serwisie Google Ads czy artykuły sponsorowane. Są to relatywnie niedrogie sposoby na pozyskanie większej liczby odwiedzin. Warto również zadbać o to, co zastaną klienci, widząc karty oferowanych produktów – idealnie, jeśli każdy produkt miałby interesujący i unikalny opis. Pracochłonne, ale bardzo skuteczne.

Własny sklep jest w zasięgu ręki
Szukasz pomysłu na coś nowego? Nie masz pracy? Chcesz rozwinąć posiadany biznes? W każdym z przypadków eSklep może być doskonałym rozwiązaniem. Zadbaj o szatę graficzną, SEO, odpowiednie opisy i marketing, a przekonasz się, jak wielka siła drzemie w handlu internetowym.

 

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!