Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Dla kogo kawałek tego tortu? O zmianach w e-commerce

Tort można podzielić albo równo, albo sprawiedliwie. Obie te cechy nie mogą zaistnieć jednocześnie, bo w grupie zawsze znajdzie się ktoś, kto z racji swojej pozycji lub wieku powinien otrzymać większy kawałek. Zasada równości bądź sprawiedliwości dotyczy również handlu, zarówno tradycyjnego jak i internetowego, nawet jeśli okrągłe diagramy przedstawiające udział poszczególnych branż w rynku do złudzenia przypominają pokrojony na części tort.

Dla kogo kawałek tego tortu? O zmianach w e-commerce

Autor: Artykuł promocyjny dostarczony przez eService
Data: 22-10-2020, 15:13

Tort, z którego kawałek, albo chociaż okruszek (wszak walka toczy się o każdego klienta), wszyscy próbują dla siebie uszczknąć. Także w e-commerce – jego rozwój w Polsce jest ciągle na fali wznoszącej, więc tym większe apetyty wzbudza. Branża spożywcza do tej pory nie miała zbyt wielkiego udziału w sprzedaży internetowej, przede wszystkim ze względu na nieufność konsumentów preferujących w tym przypadku tradycyjną formę zakupów. Trwająca pandemia powoli jednak zmienia nasze postawy. Już się tak nie boimy, że pietruszka, która do nas przyjedzie, będzie przypominać wierzbę płaczącą, a mrożony dorsz stanie się dorszem w sosie własnym. Wielu z nas podczas wiosennego lockdownu ciepło przyjęło możliwość zamówienia w dobrym lokalu obiadu czy kolacji z dowozem do domu – pomagaliśmy w ten sposób restauratorom, a jednocześnie doświadczaliśmy czegoś nowego, ciekawego. Otwartość kupujących jest tak kluczowa, bo pokazuje, jak dalej rozwijać biznes.

Czas zatem wziąć się do działania.

Baza tortu, czyli wybór platformy e-commerce

Kto nie lubi zdmuchiwać świeczek na torcie? Każda świeczka oznacza jeden rok, a każdy następny rok działalności e-sklepu jest miarą jego sukcesu. Do każdego świętowania trzeba się jednak przygotować. Dzisiaj nie wystarczy już sam pomysł na e-biznes i świetnie zaplanowane działania marketingowe. Potrzebna jest jeszcze odpowiednia technologia. A taką zapewnia właśnie innowacyjne rozwiązanie od MediaAmbassador.com i eService – FlexPWA.com.

FlexPWA.com to nowa platforma e-commerce, dzięki której w ramach jednego stosu technologicznego (połączenie aplikacji SPA, standardu PWA i protokołu TWA) można wygenerować zarówno stronę e-sklepu dostępną w przeglądarce internetowej, jak i aplikacje na urządzenia mobilne (z systemem iOS i Android). Inaczej mówiąc: to serwis i aplikacja w jednym. Jakie korzyści to oznacza? Po pierwsze, w ramach jednego wdrożenia (i w jednej cenie) otrzymuje się od razu dwa kanały komunikacji z klientami – stronę WWW i aplikacje mobilne. Po drugie, takie rozwiązanie pozwala uniknąć długu technologicznego, czyli sytuacji, kiedy przy wprowadzaniu  aktualizacji w różnych częściach oprogramowania wybiera się drogę na skróty, by osiągnąć krótkoterminowy efekt zamiast długoterminowej stabilności (która jest zazwyczaj trudniejsza do uzyskania i wymaga większych nakładów pracy). W FlexPWA.com wszystkie aktualizacje są dokonywane w jednym miejscu, dzięki czemu w prosty sposób zostaje zachowana synchronizacja między serwisem a aplikacją i tym samym nie powstaje dług technologiczny. Wreszcie po trzecie, ciągle mało e-sklepów w Polsce posiada zarówno stronę WWW, jak i aplikacje mobilne – ze względu na wysokie koszty wdrożenia taki  model działania był do tej pory zarezerwowany tylko dla nielicznych. Teraz staje się dostępny dla wszystkich. I warto z tego skorzystać, ponieważ posiadanie aplikacji pomaga budować lojalność klientów.

Na miejscu czy na wynos, czyli o elastycznych płatnościach

Proponowane rozwiązanie technologiczne od MediaAmbassador.com nie byłoby jednak w pełni kompleksowe, gdyby nie współpraca z eService, który dostarcza bramkę płatniczą i terminal. To wygoda nie tylko dla właściciela e-sklepu, który nie musi się już martwić o zintegrowanie ze swoją witryną płatności online, lecz także dla jego klientów. Mają oni szeroki wybór sposobów opłacenia zamówienia: przelew online za pośrednictwem prawie 200 banków w Polsce lub z wykorzystaniem takich metod płatności jak Mastercard, Visa, BLIK, portfele elektroniczne (Masterpass, Google Pay, Apple Pay, PayPal) czy płatności cykliczne. Co więcej, kupujący otrzymują też możliwość połączenia świata online i offline. Czyli mogą zamówić produkty przez internet, a odebrać je w sklepie stacjonarnym, albo też zrobić zakupy w tradycyjny sposób, a zapłacić przez aplikację. Szczególnie pierwsza opcja jest bardzo popularną wśród Polaków formą robienia zakupów (głównie ze względu na zniwelowanie w ten sposób kosztów dostawy, ale nie tylko dlatego), warto więc zwrócić na nią uwagę. W ramach funkcjonalności dostarczanych przez eService możliwe jest też dokonywanie całkowitych lub częściowych zwrotów oraz unieważnień transakcji.

Towar dobrze wyeksponowany, czyli o roli UX

Żaden, nawet najpiękniej udekorowany tort, nie wzbudzi zainteresowania, jeśli zostanie schowany na zapleczu albo za górą ciastek i drożdżówek – wtedy szanse, że ktoś go zobaczy, są nikłe. Podobnie jest z produktami dostępnymi na stronie internetowej i całym układem e-sklepu. Nie chodzi więc tylko o to, aby serwis podobał się oku, lecz także o to, aby nie zmuszał głowy do nadmiernego wysiłku – do mozolnego szukania. Dlatego tak istotny jest dobrze zaprojektowany UX. W FlexPWA.com przekłada się on na szybkie i intuicyjne nawigowanie po serwisie i aplikacji. Do tego dochodzi jeszcze odpowiednio sprofilowany pod kątem wygody i bezpieczeństwa użytkownika ekran bramki płatniczej, umożliwiający kupującemu dokonanie płatności bezpośrednio na stronie e-sklepu.

A jaki bezpośredni pożytek ma z tego sprzedawca? Jak już zostało wcześniej powiedziane, wszelkie zmiany w serwisie i aplikacji są wprowadzane z jednego miejsca – ma to zastosowanie nie tylko w przypadku zmian programistycznych, lecz także zmian dotyczących zawartości strony, które są wprowadzane w CMS-ie jednocześnie dla wersji przeglądarkowej e-sklepu i mobilnej. Jeśli zaś chodzi o płatności, to z jednego miejsca można zarządzać wszystkimi transakcjami, np. sprawdzić ich status czy wygenerować raport według określonych kryteriów (lub ustawić jego automatyczne generowanie).

Wystarczy pomyśleć życzenie i… powiedzieć je na głos

A my zajmiemy się resztą. W MediaAmbassador.com oferujemy przedsiębiorcom prowadzącym sprzedaż w internecie szerokie wsparcie w zakresie analityki biznesowej i marketingu (SEO, SEM, social media, content marketing, komunikacja wizualna). Wiemy, jak ważna dla e-sklepów jest integracja procesów, dlatego też nie jest dla nas wyzwaniem zintegrowanie FlexPWA.com z zewnętrznymi systemami, np. ERP. Dysponujemy innowacyjnym rozwiązaniem technologiczny, które pozwoli wykorzystać obecny dobry czas dla e-commerce. A zatem: czy chcesz sięgnąć po swój kawałek tortu?

Szczegóły akcji na: www.sklepywsieci.com 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.219.31.204
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!