Portal Spożywczy - FMCG, handel, rynek spożywczy

×

Subskrybuj newsletter
portalspożywczy.pl

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Podaj poprawny adres e-mail
  • Musisz zaznaczyć to pole
Biznes i technologie

Dodatki kreują funkcje

  • Autor: Paulina Mroziak
  • Data: 16-10-2012, 14:58
Producenci żywności prześcigają się w dodawaniu nowych "funkcji" do swoich produktów, a firmy specjalizujące się w dodatkach prowadzą badania nad innowacyjnymi substancjami. Rozwój rynku może ograniczyć jednak legislacja Unii Europejskiej.
Dodatki kreują funkcje

Żywność i napoje funkcjonalne należą do jednych z najszybciej rozwijających się segmentów rynku produktów spożywczych.

Według badań przeprowadzonych przez Euromonitor International, rynek żywności funkcjonalnej w Polsce urośnie w 2012 roku o 3 proc., do ponad 1,2 mld euro. Ponadto jego wartość ma się zwiększyć do 2015 roku o niemal 1,34 mld euro. Tymczasem pojęcie żywności funkcjonalnej nie jest szeroko znane Polakom.

Brak definicji

Tylko co dziesiąty Polak zetknął się z definicją żywności funkcjonalnej, a 69 proc. nigdy o czymś takim nie słyszało. Jednak połowa Polaków intuicyjnie dobrze rozpoznaje znaczenie tego terminu i kojarzy go z produktami wzbogaconymi o dodatkowe substancje korzystne dla organizmu. Jednak już 35 proc. uważa za podstawową funkcję tych produktów dobry smak i szybkość przygotowania - wynika z badań przeprowadzonych przez Gemius na zlecenie On Board PR.

Dalsza część artykułu (90%) jest dostępna dla zarejestrowanych subskrybentów serwisu, którzy wykupili dostęp do usługi "Strefa premium". lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

komentarze (0)

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!