Dodatki kreują funkcje
- Autor: Paulina Mroziak
- Data: 16-10-2012, 14:58

Żywność i napoje funkcjonalne należą do jednych z najszybciej rozwijających się segmentów rynku produktów spożywczych.
Według badań przeprowadzonych przez Euromonitor International, rynek żywności funkcjonalnej w Polsce urośnie w 2012 roku o 3 proc., do ponad 1,2 mld euro. Ponadto jego wartość ma się zwiększyć do 2015 roku o niemal 1,34 mld euro. Tymczasem pojęcie żywności funkcjonalnej nie jest szeroko znane Polakom.
Brak definicji
Tylko co dziesiąty Polak zetknął się z definicją żywności funkcjonalnej, a 69 proc. nigdy o czymś takim nie słyszało. Jednak połowa Polaków intuicyjnie dobrze rozpoznaje znaczenie tego terminu i kojarzy go z produktami wzbogaconymi o dodatkowe substancje korzystne dla organizmu. Jednak już 35 proc. uważa za podstawową funkcję tych produktów dobry smak i szybkość przygotowania - wynika z badań przeprowadzonych przez Gemius na zlecenie On Board PR.
komentarze (0)