Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Ekspert: Wprowadzenie właściwych metod zarządzania pozwala na skokowy wzrost firmy

Lean management to metoda zarządzania odpowiednia dla wszystkich firm, także dla działających w sektorze spożywczym. Jeśli zostanie wprowadzona prawidłowo, firma może spodziewać się zwiększenia EBIT o 3 proc. w okresie szesnastu miesięcy, a następnie wyników, które wcześniej wydawały się nieosiągalne - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Mark Forkun z firmy konsultingowej Gnosis Business Solutions.

Ekspert: Wprowadzenie właściwych metod zarządzania pozwala na skokowy wzrost firmy

Autor: www.portalspozywczy.pl, PB
Data: 19-04-2011, 13:33

Proszę powiedzieć w kilku zdaniach, czym jest technika zarządzania lean management?

Lean management jest w mniejszym stopniu techniką czy metodologią, a raczej filozofią zarządzania, strukturą, w której pracownicy przyczyniają się do tworzenia procesów. Stąd bierze się zarządzanie albo raczej przywództwo, gdzie mamy na myśli zmianę kulturową oraz sposób myślenia właścicieli i menadżerów w kontekście zarządzania ludźmi oraz całym łańcuchem wartości.

Cięcie kosztów, wymaganie od pracowników operacyjnych, by byli bardziej wydajni to „nieprawdziwy lean". „Właściwy lean management" obejmuje każdą zmianę, która stanowi całość podróży lean, od prezesa do operatora taśmy. Narzędzia lean oraz zachowania przywódcze tworzą nową kulturę pracy i naprawdę na stałe powodują niskie koszty, wyższe zyski oraz usatysfakcjonowanych klientów.

Czy lean management jest odpowiednia dla firm z sektora spożywczego?

Lean management bądź inne jego formy, takie jak TPS, TQM, Six Sigma, Lean Six Sigma czy też najbardziej zaawansowana forma nazywana Przywództwo Lean stosowany jest od Azji i Pacyfiku, północnej i południowej Ameryki, poprzez Europę, po wiele krajów w Afryce. W Chinach wiele międzynarodowych, lokalnych i rządowych firm wdrożyło lean dwa-trzy lata temu.

Lean jest zbiorem zasad i narzędzi eliminujących marnotrawstwo, poprawiających jakość, zwiększających zadowolenie klienta, posiada wpływ na zaangażowanie pracowników, którzy podejmują działania prowadzące do wzmocnienia i lepszego prosperowania przedsiębiorstwa.

To wszystko świadczy o tym, że lean może być z powodzeniem stosowany we wszystkich sektorach, także spożywczym.

Jakie korzyści osiąga firma dzięki wprowadzeniu tej metody?

Korzyści są oczywiste. Bardziej zmotywowani pracownicy, wyższej jakości produkt dla klienta, niższe koszty procesu, mniej zwrotów wadliwych produktów, wyższe marże zysku, korzystniejszy bilans, by
wymienić choć kilka korzyści.

Lean powinien być wdrożony przez każdy dział firmy, przez każdą osobę, zaczynając od prezesa. Odnosi się do ludzi i procesów, tak więc ma odniesienie do działów HR, marketingu, sprzedaży i oczywiście produkcji, dla której w głównej mierze został stworzony.

więcej informacji:

Mark Forkun RSS ALERT    /    wyniki finansowe RSS ALERT    /    lean management RSS ALERT    /    zarządzanie RSS ALERT

KOMENTARZE (3)

  • realista 2011-04-20 09:42:05
    hahaha, co za bełkot, zero konkretów same frazesy - a wszystko za grubą kasę
  • kotowski 2011-08-29 16:06:01
    Podstawowy problem to brak podstawowych zasad zarządzania w większości małych i średnich firm sektora spożywczego. Dużo intuicji, nawet talentu ale przy tym błędy. W tych warunkach nie ma co głowy zawracać tym ludziom odchudzaniem struktur itp. lean! Ale koledzy próbują wcisnąć usługę i rzeczywiście wyjąć kasę za nic nie znaczące dyrdymały!!
  • Janota 2013-08-03 10:42:32
    Swoje frustracje proponuję wylewać gdzie indziej Panowie. Fakty są takie, że wdrażając Lean można spodziewać się w najmniej sprzyjających warunkach kilkukrotnej stopy zwrotu z zainwestowanych we wdrożenie pieniędzy. Lean jest rozwiązaniem angażującym zespoły pracowników tak aby raz uruchomiony proces ciągłego doskonalenia działał dalej na korzyść organizacji i zatrudnionych w niej ludzi. I jeśli zrobi się to we właściwy i uporządkowany sposób to nie ma potrzeby płacenia za wsparcie z zewnątrz bo wiedza i doświadczenie już jest w firmie. Trzeba tylko po nią sięgnąć i zacząć z nich korzystać.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.11.178
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!