• partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Innowacja nie parzy!

W biznesie, można wyróżnić trzy podstawowe etapy funkcjonowania firmy - start działalności, rozwój oraz jej rozszerzanie. Pierwszy z nich to przeważnie okres ok. 3 lat kiedy to firma walczy o swoją pozycję na rynku, zdobywa renomę i pierwszą grupę klientów.
  • Autor: Paweł Żebrowski, Regionalne Centrum Innowacji i Transferu Technologii (RCIiTT) - partner serwisu Technologie
  • Data: 14-04-2009, 13:14
Innowacja nie parzy!

Etap drugi to już brak zagrożenia upadłością ze względu na brak zamówień i poszerzanie swojego grona odbiorców. Trzeci etap dotyczy dywersyfikacji i brania udziału w niestandardowych przedsięwzięciach, niekoniecznie od razu zyskownych np. udziału w programach badawczych.

Magiczne słowa.

Wiele przedsiębiorstw które są na tym poziomie postępuje w dalszym ciągu według schematów ustalonych na początku swojej biznesowej drogi. Skupiają się oni na poszukiwaniu jak największej ilości odbiorców, poszerzając odpowiednio horyzonty i docierając na nowe rynki. Istnieją jednak pewne "magiczne słowa" od których większość przedsiębiorców chce uciec jak najdalej, nie widząc w nich szansy na rozwój swojej firmy.

Jednym z magicznych słów jest "innowacja". Słowo to zaczyna być coraz bardziej popularne, głównie ze względu na akcję promocyjną jaka prowadzona jest przez jednostki które pośredniczą w przekazywaniu funduszy dla przedsiębiorstw na najbliższe lata. Promowane są projekty innowacyjne, wdrażające nowe technologie, dające nowe miejsca pracy oraz nowe możliwości przedsiębiorcom. Część z nich jednak uważa, że innowacja jest rzeczą która ich przerasta oraz dodatkowo, że w żadnym wypadku nie produkują oni innowacyjnych produktów. Na szczęście, coraz większy odsetek właścicieli firm chce tą sytuację zmienić.

"Innowacja" w pewien sposób została jednak oswojona - innowacją na skalę przedsiębiorstwa lub regionu może być wprowadzenie zautomatyzowanego pieca do zainstalowania w piekarni lub zaawansowanego odgławiacza do zakładu przetwórstwa rybnego. I coraz więcej przedsiębiorców o tym wie, że można innowację dostosować na potrzeb własnego biznesu i jak najbardziej ją wyeksploatować. To dobrze wróży.

Kolejnym magicznym słowem jest "transfer technologii", jednakże w tym przypadku dalej zwrot ten pozostaje w świadomości przedsiębiorców na poziomie abstrakcji. Kojarzy on się bardziej z promami kosmicznymi i rozbijaniem cząstek niż z rzeczami możliwymi do zastosowania w mikro czy małej firmie. A rzeczy takich jest wiele, a dostęp do niech bardzo prosty.

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!