Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Jak zoptymalizować koszty w przedsiębiorstwie dzięki TCO

Wywiad z Tomaszem Piekarskim, Dyrektorem Sprzedaży działu Przemysł w firmie Solar Polska.

Jak zoptymalizować koszty w przedsiębiorstwie dzięki TCO

Autor: Artykuł promocyjny dostarczony przez Solar Polska
Data: 16-02-2021, 10:02

Czym jest TCO?

Ilekroć mowa o oszczędnościach pierwsze co przychodzi nam na myśl – należy obniżyć cenę zakupu części. Oczywiście cena zakupu jest istotna, ale w szerszym aspekcie musimy zdać sobie sprawę, koszt to nie tylko cena zakupu, która jest składową TCO. To co widzimy to tylko wierzchołek góry lodowej, a całkowity koszt posiadania (TCO) jest tym co nad i poniżej poziomu wody. Przy szukaniu oszczędności nie możemy patrzeć tylko na koszt zakupu. Nasze wieloletnie doświadczenie nie tylko pozwala nam to zauważyć, ale równie jesteśmy w stanie wykazać te koszty, które nie są widoczne na pierwszy rzut oka. Oczywiście Dyrektor Finansowy zazwyczaj ma tę świadomość, jednak na etapie zamówień osoba odpowiedzialna za zaopatrzenie często nie zdaje sobie z tego sprawy. A przecież te koszty można spokojnie zredukować.

Skoro wiemy czym jest TCO, to na czym polega program oszczędnościowy TCO?

Jak już wspomniałem całkowity koszt posiadana produktu to nie tylko cena zakupu części. Musimy zdać sobie sprawę, że poza kwotą jaką musimy zapłacić za dany produkt, ponosimy koszty związane z procesem zamówienia, całą tą administracją, łańcuchem logistycznym i magazynowaniem. Wprowadzenie programu pozwala nam na zminimalizowanie kosztów w tych wspomnianych aspektach. Dzięki temu uwalniamy kapitał jak i czas, który można wykorzystać w innych celach. Program TCO daje większą kontrolę nad tym procesem i pozwala wyeliminować marnotrawstwo. Pewne rozwiązania zwiększają bezpieczeństwo i pomagają w utrzymaniu ciągłości produkcji. Dzięki temu możemy zminimalizować przestoje. Wraz z klientem jesteśmy w stanie poprawić efektywność działania jego firmy w tym szczególnym zakresie.

Każdy chciałby wiedzieć ile zaoszczędzi, czy jesteś w stanie przedstawić model?

To co istotne przy wdrażaniu TCO to przede wszystkim dobry kontakt z klientem, jego otwartość i chęć współpracy. Bez tego nie jesteśmy w stanie oszacować na jakim poziome będą kształtowały się oszczędności. Przed przystąpieniem do wdrożenia programu musimy przeprowadzić szczegółowy audyt, tak aby dobrać rozwiązanie idealne do warunków klienta. Proces ten jest podzielony na poszczególne etapy, w którym dopasowujemy optymalne rozwiązania. Dopiero po dokładnym zweryfikowaniu bieżącej sytuacji, oczekiwań i możliwości klienta, jego akceptacji możemy przejść do fazy wdrożenia i realizacji programu TCO. Na podstawie dotychczasowo wprowadzonych programów TCO mogliśmy zaobserwować oszczędność na poziomie między 15 a 30 procent dla budżetu części In-direct w firmach produkcyjnych i direct w firmach OEM.

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.239.33.139
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!