Partnerzy portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Komunikacja – sposób na skuteczne wdrożenie PPK

Efektywna komunikacja wewnętrzna to jeden z kluczowych elementów skutecznego zarządzania przedsiębiorstwem. Właściwa komunikacja usprawnia pracę zespołów, wspiera identyfikację pracowników z firmą, a wreszcie pomaga w codziennym funkcjonowaniu organizacji. Nie inaczej jest w przypadku PPK – otwarta, rzetelna komunikacja pracodawcy z pracownikami jest niezbędna do tego, by z sukcesem wprowadzić program.

Komunikacja – sposób na skuteczne wdrożenie PPK

Autor: Artykuł promocyjny dostarczony przez PFR TFI
Data: 07-09-2020, 16:34

Właściwa komunikacja jest w procesie wdrażania PPK istotna zarówno dla pracownika, jak i pracodawcy. Z punktu widzenia pracownika jest to element konieczny do tego, aby poznać program, zasady na jakich działa, przeanalizować korzyści, jakie oferuje, a w konsekwencji świadomie podjąć decyzję o uczestnictwie. Z kolei z perspektywy pracodawcy dobra komunikacja prowadzona już na początkowym etapie wdrażania PPK może pomóc ograniczyć dodatkową pracę dla zespołów kadrowych, a także wspierać budowanie wizerunku firmy jako odpowiedzialnego pracodawcy. Co zrobić, aby osiągnąć powyższe cele? Zapytaliśmy o to Jarosława Froncza, dyrektora ds. Relacji z Klientami PPK w PFR TFI, który na co dzień współpracuje z pracodawcami podczas wdrażania PPK.

Działajmy razem

Jeśli przyjrzymy się dyskusji, która toczy się wokół PPK w mediach, na portalach społecznościowych, grupach dyskusyjnych, podczas konferencji czy wreszcie w miejscach pracy, zauważymy, jak duże są potrzeby informacyjne w tym temacie. Zarządzanie finansami, oszczędzanie, inwestowanie – to nie są mocne strony nas, Polaków. Od lat w europejskich badaniach wypadamy zdecydowanie poniżej średniej. Nie mamy też wystarczającej wiedzy o finansach – w tegorocznym badaniu Warszawskiego Instytutu Bankowości i Fundacji GPW ponad połowa ankietowanych oceniła swoją wiedzę finansową jako małą lub bardzo małą. W połączeniu z niewielkim zaufaniem do rynku kapitałowego sprawia to, że wielu z nas jest sceptycznie nastawionych do systemowego oszczędzania – ocenia Jarosław Froncz. Właśnie dlatego tak ważne jest, aby pracodawca i instytucja finansowa uzupełniali się w wykonywaniu obowiązków informacyjnych wobec pracowników. Taki model komunikacji pozwoli uzyskać najwięcej korzyści – zarówno z punku widzenia interesu pracowników, jak i pracodawcy – dodaje.

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.231.167.166
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!