Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Obligacje korporacyjne coraz bardziej popularne wśród firm spożywczych

Obligacje korporacyjne, jako sposób finansowania działalności, stają się coraz bardziej popularne wśród firm spożywczych – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Krzysztof Dziubiński, członek zarządu Domu Maklerskiego Navigator. Kilka firm spożywczych rozważa obecnie emisje obligacji m.in. na sfinansowanie akwizycji.

Obligacje korporacyjne coraz bardziej popularne wśród firm spożywczych
Krzysztof Dziubiński, członek zarządu Domu Maklerskiego Navigator fot. DM Navigator

Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
Data: 25-04-2016, 11:10

- Obligacje w przemyśle spożywczym są często wykorzystywane jako sposób na finansowanie dalszego rozwoju, w szczególności np. akwizycji, nakładów na kapitał obrotowy czy wdrażania nowych produktów – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Krzysztof Dziubiński.

- Pomimo stosunkowo niedużej, dotychczasowej aktywności spółek spożywczych na rynku obligacji, coraz więcej spółek spożywczych jest zainteresowanych emisjami obligacji ze względu na elastyczność tego instrumentu - dodaje.

- Według naszych informacji kilka podmiotów rozważa obecnie emisje obligacji przede wszystkim w celu finansowania akwizycji oraz dywersyfikacji źródeł finansowania – mówi również członek zarządu Domu Maklerskiego Navigator.

Na rynku finansowym widać wyraźną tendencję w korzystaniu z produktów finansowych - im firma zatrudnia więcej pracowników, tym częściej korzysta z zewnętrznych funduszy, a rzadziej ze środków własnych. 

Z badania „Barometr EFL” wynika np., że podstawowe źródło finansowania sektora MŚP to środki własne (89 proc. wskazań). Jednak, biorąc pod uwagę zewnętrzne wsparcie, najpopularniejszy dotąd kredyt bankowy został zdetronizowany przez leasing – 41,5 proc. vs. 43,8 proc. Tylko co siódma firma korzysta z ubezpieczenia majtku firmy (14,2 proc.), a jedna na piętnaście z faktoringu (6,8 proc.).

Podczas gdy wśród mikro firm 90,5 proc. zarządzających bazuje na środkach własnych, 30,5 proc. na kredycie, a 28 proc. na leasingu, tak 83 proc. średnich przedsiębiorców finansuje swoją działalność gotówką, 59 proc. leasingiem, a 53 proc. kredytem bankowym. Wynik ten koresponduje ze stosunkowo dużym optymizmem wśród średnich firm w zakresie inwestycji w środki trwałe wynikającym z subindeksu „Barometru EFL” za I kwartał br.

W sektorze małych i średnich przedsiębiorstw niemal dwa razy więcej firm oczekuje wzrostu finansowania zewnętrznego niż jego obniżenia (13,5 proc. wobec 7,5 proc.).

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

finansowanie firm RSS ALERT    /    finansowanie inwestycji RSS ALERT    /    obligacje RSS ALERT    /    obligacje korporacyjne RSS ALERT    /    Dom Maklerski Navigator RSS ALERT    /    Krzysztof Dziubiński RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.232.146.10
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!