Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Paczkomaty 24/7 InPost coraz bardziej popularne

Projekt spółki InPost pod nazwą Paczkomaty 24/7 to zupełnie nowe, niespotykane dotąd na polskim rynku rozwiązanie, które umożliwia odbiór przesyłki o dowolnej, dogodnej dla adresata porze, 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu.

Paczkomaty 24/7 InPost coraz bardziej popularne

Autor: Tadeusz Gańczarczyk
Data: 15-12-2009, 10:59

Po kilku miesiącach od wprowadzenia tego produktu w kilkudziesięciu miastach, systematycznie rośnie zainteresowanie - na www.paczkomaty.pl rejestruje się ponad 1000 osób tygodniowo.

- To bardzo kosztowna inwestycja - mówi Rafał Brzoska, prezes spółki InPost - Projekt wdrażania usługi Paczkomaty 24/7 na polski rynek jest współfinansowany ze środków unijnych. Dotychczas firma pozyskała na ten cel 64,6 mln zł. Na rozwój rozwiązania planujemy przeznaczyć do końca 2011 roku łącznie 150 mln zł. W tym czasie zbudujemy sieć około 800 urządzeń. Obecnie w całym kraju jest 170 automatów.

Zasada działania Paczkomatów 24/7 jest bardzo prosta. Wystarczy zarejestrować się na stronie www.paczkomaty.pl, podając adres mailowy i numer telefonu. Te dane są potrzebne operatorowi po to, aby wysłać klientowi sms-em lub mailem kod otwarcia do skrytki. Po co mu ten kod? Po dokonaniu zakupów w sklepie - np. w Merlin.pl czy Allegro.pl - wybieramy sposób dostawy. Może to być odbiór osobisty w wybranym paczkomacie. W momencie kiedy kurier InPost dostarczy paczkę do wskazanego paczkomatu adresat otrzymuje sms: "Twoja paczka już czeka na Ciebie, numer otwarcia skrzynki ..xyz..." I tyle. Pozostaje tylko udać się do automatu pod wskazanym adresem i odebrać przesyłkę.

W każdym automacie jest 80 skrytek. Można je napełniać co godzinę. Paczkomaty 24/7 znajdują się w placówkach czynnych non-stop: na stacjach benzynowych czy całodobowych parkingach. Urządzenia objęte są pełnym monitoringiem. Obecnie 95 procent paczek trafia do paczkomatu już następnego dnia. Kolejnym krokiem w rozwoju tej usługi będzie możliwość nadawania paczek bezpośrednio w paczkomacie - codziennie, bez kolejki, i o każdej porze. In Post prowadzi aktualnie prace nad wdrożeniem tej opcji.

- To całkowicie nasz system, opracowany u nas od zera i mamy do niego wszelkie prawa - mówi prezes Rafał Brzoska - Podobna usługa działa w Niemczech. DHL rozlokował tam w ciągu sześciu lat 600 urządzeń, teraz zamierza znacznie zwiększyć sieć swoich paczkomatów. Natomiast InPost otrzymuje zapytania ze Słowacji, z Czech, Ukrainy i Rosji. Jest duża szansa na uruchomienie projektu Paczkomaty 24/7 w tych krajach.

Paczkomaty 24/7 - najnowocześniejsza w Polsce usługa pocztowa uruchomiona przez firmę InPost - została nagrodzona w konkursie Innowacja Roku 2009. Usługę wyróżniono w kategorii nowoczesne i unikalne rozwiązanie, które zrewolucjonizuje polski rynek pocztowo-kurierski. Organizatorem programu Innowacja Roku 2009 jest Forum Biznesu, a patronat sprawują Ministerstwo Rozwoju Regionalnego oraz Centrum Informacji FIRE.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.11.178
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!