Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Przemysł 4.0 w służbie trendów

  • Autor: Albert Katana
  • Data: 19-11-2018, 12:23
W dążeniu do sprostania rosnącym wymaganiom rynku, ale przede wszystkim zmieniającym się trendom konsumenckim, firmy sięgają po rozwiązania przemysłu 4.0 - automatyzację, cyfryzację, robotyzację.
Przemysł 4.0 w służbie trendów

Trendy konsumpcyjne wymuszają na firmach spożywczych ciągłą elastyczność i chęć pozytywnej reakcji na zmiany, których oczekują konsumenci. - Klienci, kierując się modą, wpływem mediów społecznościowych, globalizacją przepisów oczekują nowych, ciekawych produktów - często takich samych, jakie dostępne są za granicą. Zmieniają się też wymogi rynkowe związane z przestrzeganiem zasad higieny, świeżości produktów i bezpieczeństwa żywności, które stają się bardzo rygorystyczne. Produkty niespełniające określonych wymagań albo nie będą mogły trafić na rynek, albo nie przyciągną klientów - uważa Marcin Zalasa, dyrektor ds. kluczowych klientów (przemysł spożywczy) w firmie ABB. Dlatego Regionalne Centrum Aplikacji Zrobotyzowanych ABB w Warszawie projektuje swoje systemy w taki sposób, aby łatwo można było przeprogramować dane rozwiązanie i zastosować je dla szerokiego portfolio produktów, w ten sposób lepiej odpowiadając na trendy i oczekiwania rynku. - Automatyzacja w tym ujęciu to przede wszystkim eliminacja, często zawodzącego, czynnika ludzkiego w procesie produkcyjnym, która wpływa bezpośrednio na szybkość i powtarzalność operacji, umożliwia kontrolę kluczowych parametrów technologicznych i wydajnościowych oraz wspiera dokumentację przebiegu procesów. Stawką jest bezpieczeństwo, czyli zdrowa żywność - dodaje Marcin Zalasa, dyrektor ds. kluczowych klientów (przemysł spożywczy) w firmie ABB.

Jednym z elementów, który podlega najmocniejszym przeobrażeniom pod dyktando oczekiwań klientów jest opakowanie produktu. Konsumenci szukają produktów w opakowaniach dostosowanych do ich stylu życia: single chcą produktów w mniejszych opakowaniach, rodziny w większych. Wyzwaniem dla producentów żywności jest jedzenie w drodze, w biurze, na spacerze, na siłowni. Osobnym segmentem są opakowania przeznaczone dla seniorów - silver generation dysponuje coraz większą siłą nabywczą. Odpowiedzią firm z branży spożywczej są innowacyjne opakowania, personalizowane pod określone grupy klientów i nowe sposoby konsumpcji.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!