Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Przemysł i rynek opakowań w Polsce w ujęciu makro

Strona 3 z 8

  • Źródło www.wdp.com.pl

Autor: Wacław Wasiak
Data: 14-04-2011, 11:23

Poczesne miejsce wśród producentów tub zajmuje firma BETTS Poland (Konstancin- -Jeziorna). Dobrą opinię i miejsce na rynkach Europy zajmują produkty firmy FORMIKA z Raszyna oraz Huty Szkła "Czechy".

Przykładów takich można przytoczyć znacznie więcej. Średnie i małe firmy z polskim kapitałem, znajdując nisze na rynku, nie tylko wewnętrznym, stanowią ważny element polskiego przemysłu opakowań, np. Huta Szkła TUR znana jest na rynku europejskim i euroazjatyckim z małoseryjnej - na specjalne zamówienia - produkcji opakowań szklanych.

Jest wielce satysfakcjonującym fakt, iż wymienione firmy, w tym także te o kapitale zagranicznym, są wieloletnimi członkami Polskiej Izby Opakowań.

Jedynie w segmencie maszyn i urządzeń do pakowania i produkcji opakowań, polski przemysł nie zaspokaja potrzeb miejscowego rynku.

W tej dziedzinie ofertę krajowego przemysłu uzupełnia w znaczącym stopniu import.

Reasumując - zlokalizowany w Polsce przemysł opakowaniowy jest w pełni nowoczesnym, dobrze zorganizowanym i zarządzanym. Dysponuje doskonałą - miejscową - kadrą o wysokich kwalifikacjach. Jest w wielu segmentach światowego przemysłu opakowań w pełni konkurencyjnym, o czym świadczy m.in. fakt, iż z chwilą wejścia Polski do Unii Europejskiej, wzrósł eksport opakowań na unijne rynki.

Polski przemysł opakowań AD 2008 (a także 2009), wyposażony w nowoczesne środki produkcji i produkujący wg najnowszych technologii, jest w stanie zaspokoić potrzeby rynku krajowego. Zaś nadwyżki mocy produkcyjnych (oceniane na ok. 20-30%) pozwalają na uzupełnienie potrzeb rynków zagranicznych.

W następstwie kryzysu w wielu segmentach opakowań (przemysł motoryzacyjny, budownictwo oraz przemysłowe wyroby powszechnego użytku) zmniejszona została produkcja o ok. 15-25%. Produkcja opakowań dla przemysłu spożywczego, farmaceutycznego oraz kosmetycznego zmniejszyła się o 3-5%.

W tej sytuacji ważne jest zachowanie na czas kryzysu mocy i potencjału produkcyjnego tak, aby sprostać potrzebom postkryzysowego rynku. I takie działania oraz postawy przyjmują polskie firmy opakowaniowe, co wynika z prowadzonych przez Polską Izbę Opakowań badań i analiz.

Polski przemysł opakowań, ze względu na stosunkowo łagodny charakter kryzysu w Polsce, ma szansę - w warunkach wzrostu gospodarki światowej - zająć na rynkach miejsce tych firm, którym nie udało się w warunkach kryzysu zachować swoich zdolności produkcyjnych oraz rynków zbytu.

KOMENTARZE (2)

  • branża 2015-12-07 14:25:35
    W artykule są odwołania do tabel i rysunków których nie ma w treści. Może ktoś się obudzi i sprawdzi co publikuje
  • andzia 2016-02-23 10:06:31
    moze ktos doda tabele ;-)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.88.35
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!