Poczesne miejsce wśród producentów tub zajmuje firma BETTS Poland (Konstancin- -Jeziorna). Dobrą opinię i miejsce na rynkach Europy zajmują produkty firmy FORMIKA z Raszyna oraz Huty Szkła "Czechy".
Przykładów takich można przytoczyć znacznie więcej. Średnie i małe firmy z polskim kapitałem, znajdując nisze na rynku, nie tylko wewnętrznym, stanowią ważny element polskiego przemysłu opakowań, np. Huta Szkła TUR znana jest na rynku europejskim i euroazjatyckim z małoseryjnej - na specjalne zamówienia - produkcji opakowań szklanych.
Jest wielce satysfakcjonującym fakt, iż wymienione firmy, w tym także te o kapitale zagranicznym, są wieloletnimi członkami Polskiej Izby Opakowań.
Jedynie w segmencie maszyn i urządzeń do pakowania i produkcji opakowań, polski przemysł nie zaspokaja potrzeb miejscowego rynku.
W tej dziedzinie ofertę krajowego przemysłu uzupełnia w znaczącym stopniu import.
Reasumując - zlokalizowany w Polsce przemysł opakowaniowy jest w pełni nowoczesnym, dobrze zorganizowanym i zarządzanym. Dysponuje doskonałą - miejscową - kadrą o wysokich kwalifikacjach. Jest w wielu segmentach światowego przemysłu opakowań w pełni konkurencyjnym, o czym świadczy m.in. fakt, iż z chwilą wejścia Polski do Unii Europejskiej, wzrósł eksport opakowań na unijne rynki.
Polski przemysł opakowań AD 2008 (a także 2009), wyposażony w nowoczesne środki produkcji i produkujący wg najnowszych technologii, jest w stanie zaspokoić potrzeby rynku krajowego. Zaś nadwyżki mocy produkcyjnych (oceniane na ok. 20-30%) pozwalają na uzupełnienie potrzeb rynków zagranicznych.
W następstwie kryzysu w wielu segmentach opakowań (przemysł motoryzacyjny, budownictwo oraz przemysłowe wyroby powszechnego użytku) zmniejszona została produkcja o ok. 15-25%. Produkcja opakowań dla przemysłu spożywczego, farmaceutycznego oraz kosmetycznego zmniejszyła się o 3-5%.
W tej sytuacji ważne jest zachowanie na czas kryzysu mocy i potencjału produkcyjnego tak, aby sprostać potrzebom postkryzysowego rynku. I takie działania oraz postawy przyjmują polskie firmy opakowaniowe, co wynika z prowadzonych przez Polską Izbę Opakowań badań i analiz.
Polski przemysł opakowań, ze względu na stosunkowo łagodny charakter kryzysu w Polsce, ma szansę - w warunkach wzrostu gospodarki światowej - zająć na rynkach miejsce tych firm, którym nie udało się w warunkach kryzysu zachować swoich zdolności produkcyjnych oraz rynków zbytu.