• partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Przemysł spożywczy czeka druga fala inwestycji

Sławomir Majman, prezes Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych (PAIiIZ), na temat inwestycji w sektorze spożywczym i perspektyw rozwoju eksportu żywności.
  • Autor: Łukasz Stępniak
  • Data: 27-03-2015, 12:00
Przemysł spożywczy czeka druga fala inwestycji

Pomimo problemów z rosyjskim embargiem, polski eksport rośnie.

Największym problemem dla polskich firm jest dywersyfikacja kierunków eksportowych. Polski eksport jest skoncentrowany na Europie, gdzie trafia ponad 70 proc. polskich towarów wysyłanych za granicę. To naturalne, że eksportuje się znacznie łatwiej do Niemiec niż do Chin czy Indii. Polskie władze pracują od kilku lat nad przekierowaniem części eksportu na bardziej oddalone rynki. Starają się zachęcić polskich eksporterów, aby wyszli z tego europejskiego kokonu. Stąd takie programy jak "Go China" czy "Go Africa", a także nowy program skierowany na rynek indyjski. Prowadzone są także intensywne działania promocyjne w Azji Południowo-Wschodniej. Te wszystkie działania mają jedną wspólną cechę, a mianowicie bardzo mocno zaznaczony parasol rządowy. Pokuszę się o jeden przykład. Od pewnego czasu uruchamiamy kierunek afrykański, efektem jest wzrost eksportu o dziesiątki procent - oczywiście liczony od bardzo niskiej bazy. Za pierwszymi krokami polskich przedsiębiorców w Afryce stały wizyty ówczesnego premiera Donalda Tuska, który jak lodołamacz torował drogę polskiemu biznesowi. To nadal ma miejsce.

Dalsza część artykułu (92%) jest dostępna dla zarejestrowanych subskrybentów serwisu, którzy wykupili dostęp do usługi "Strefa premium". lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
Masz pytania? Napisz!
premium@portalspozywczy.pl
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Zbysława Zwyczajna 2015-03-30 19:12:35

    Biznes w ostatnich miesiącach zachowuje się w większości tak, jakby nie wiedział, co ma robić. Przedsiębiorcy z jednej strony boją się kryzysu i o przyszłość swoich firm, z drugiej zaś nie chcą przegapić momentu w którym należałoby już zacząć działać bardziej ofensywie. Stąd te wahania nastrojów .Taka sytuacja wynika z braku wsparcia przedsiębiorstw, które nie znajdują nigdzie informacji służących im pomocą, ani rozwiązań zwiększających efektywność działań. Muszą sobie radzić same w tej sytuacji turbulentnego otoczenia, jednak jest to źle pojęta, wymuszona sytuacją samodzielność, która nie ma odpowiedniej bazy merytorycznej. Firmy nie mogą kompleksowo skonsultować strategii swoich działań, dlatego około 1/3 z nich kończy działalność w czasie krótszym niż jeden rok od rozpoczęcia funkcjonowania.

    Odpowiedz
  • zenek 2015-04-03 00:52:02

    o bidulki a kto ma podpowiedzieć im moment do inwestowania - Państwo ? śmiechu warte to jest element ryzyka biznesowego

    Odpowiedz
  • Agata Nutrition Calculator 2015-04-08 11:09:55

    w kontekście rozporządzenia 1169/2011 dużym kosztem będzie też wymiana opakowań z nowymi opisami oraz wartościami odżywczymi oraz wysyłka produktów do laboratorium. można zminimalizować ten koszt dzięki Nutrition Calculator FOODCAL www.nutrition-calculator.pl To narzędzie do obliczania wartości odżywczych zdecydowanie usprawniające pracę.

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!