• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Rynek opakowań: Dobre jest sztuką

Gdy klient chodzi między półkami, to jeśli nie szuka konkretnego produktu, najprawdopodobniej w pierwszej kolejności zauważy nietypowe pudełko czy oryginalną butelkę. Opakowanie jest niemym sprzedawcą produktu, więc im głośniej "krzyczy" z półki, tym lepiej spełnia swoją rolę.
  • Autor: Roman Wieczorkiewicz
  • Data: 25-03-2009, 12:08

Coraz więcej firm inwestuje znaczne środki w nietypowe, wyjątkowe opakowania. Wynajmowani są znani projektanci, aby stworzyli niepowtarzalne dzieło, które, wraz z nazwiskiem autora, zwiększa prestiż i staje się czymś, co często przyciąga bardziej niż sam produkt.

Jako przykład można podać butelkę dobrze znanej polskiemu konsumentowi wódki Wyborowa. Polacy piją ją od lat, ale teraz butelkę Wyborowej Exquisite zaprojektował architekt Frank Ghery, co stało się wydarzeniem samym w sobie.

- Opakowania zaprojektowane przez wybitnych projektantów są domeną marek luksusowych, jak to ma miejsce w przypadku wody Evian, której najnowszą butelkę opracował Jean Paul Gaultier. Jest to jeden z elementów marketingu mix (4P). W związku z tym jest to traktowane jako inwestycja w, być może "specyficzną", formę promocji produktu, jednak bez wątpienia opłacalną - uważa Zuzanna Kaczanowska, brand manager Evian.

Jak ważne jest wyjątkowe opakowanie, mówi Beata Kłęk, dyrektor Marketingu Lindt & Sprüngli (Poland). - O sukcesie produktu Lindor Heart Tin 50 g i 187 g zadecydowały cztery czynniki. Po pierwsze i przede wszystkim doskonały produkt - czekoladowe pralinki Lindor, następnie opakowanie, które niewątpliwie w tym przypadku zdecydowanie wzmocniło przekaz: emocjonalny prezent, ekskluzywne wykonanie podkreślające image Lindt oraz jakość produktu. Trzecim, ale równie istotnym elementem, jest cena. Małe serce 50 g za 9,99zł oraz duże z kryształami Swarowskiego za 29,99 zł to atrakcyjny prezent za bardzo rozsądną cenę. I ostatnim, ale również ważnym czynnikiem jest odpowiednia ekspozycja w sklepie, zwracające uwagę materiały POS - mówi Beata Kłęk. - Serca Lindor są produktem uniwersalnym, dostępnym na wszystkich rynkach Lindt. - Ich ogromny sukces sprzedażowy to odpowiedź na pytanie, czy była to inwestycja udana.

Liczą się nie tylko pieniądze

Dalsza część artykułu (80%) jest dostępna dla zarejestrowanych subskrybentów serwisu, którzy wykupili dostęp do usługi "Strefa premium". lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie
Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
Masz pytania? Napisz!
premium@portalspozywczy.pl
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • e. 2009-03-27 00:42:46

    Bardzo fajny artykuł :)

    Odpowiedz
  • Barnaba 2009-04-30 15:58:05

    Bardzo fajna okazją do skonfrontowania tez z tego artykułu z rzeczywistoscia były spotakania branzowe easyFairs Packaging Innovations, które odbyły się w dniach 28-29.04.2009 r. w hali EXPO XXI w Warszawie. Zagadnienia te były głównym tematem warsztatów learnShops. Następna edycja za rok :)

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!