Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

"Świętuję nie marnuję" - rusza kampania informacyjna Banku Żywności w Krakowie

"Świętuję nie marnuję" - pod takim hasłem rusza kampania informacyjna Banku Żywności w Krakowie, który przed świętami Bożego Narodzenia chce zwrócić uwagę na problem marnowania jedzenia - kupowania zbyt wielu produktów i ich wyrzucania.


Autor: PAP
Data: 18-12-2020, 13:47

Jak podkreślają organizatorzy kampanii zachęcani promocjami i tradycją 12 wigilijnych potraw, kupujemy za dużo, suto zastawiamy stoły i ostatecznie często wyrzucamy do śmieci niezjedzone porcje świątecznych specjałów.

Z badań przeprowadzonych przez Federację Polskich Banków Żywości i firmę McCormick wynika, że w czasach pandemii Polacy, co prawda rzadziej odwiedzali sklepy, za to zbyt duże zakupy zdarzyło się robić większej grupie badanych - przed czasem epidemii było to 19 proc. osób, w trakcie jej trwania 29 proc.

"Respondenci uważają, że stosunkowo rzadko wyrzucają żywność. Co wyrzucamy? Pieczywo, wędliny, świeże owoce i ziemniaki. Prawie 2/3 badanych określiło, że nie wyrzuca mięsa, ryb, jajek. Powody marnowania to: zepsucie jedzenia, przeoczenie terminu przydatności do spożycia, przygotowanie zbyt dużej ilości jedzenia i za duże zakupy" - mówił Norbert Konarzewski, dyrektor biura Federacji Polskich Banków Żywności. Podkreślił, że najczęstszą przyczyną marnotrawstwa jest jednak kupowanie zbyt wielu produktów.

Bank Żywności w swojej kampanii edukacyjnej, która potrwa do 27 grudnia chce pokazać, że są metody, by nie psuć magii Świąt, ale i żywności. W mediach społecznościowych będzie dzielić się praktycznymi poradami, jak dobrze zaplanować zakupy świąteczne oraz przepisami na dania w stylu "zero waste".

Dodatkowym elementem kampanii w mediach społecznościowych będzie konkurs fotograficzny na najciekawsze zdjęcie ilustrujące ideę niemarnowania. Regulamin konkursu jest dostępny na stronie internetowej Stowarzyszenia Bank Żywności www.krakow.bankizywnosci.pl. Akcję Banku można śledzić na jego profilu na Facebooku i Instagramie.

Kampania została dofinansowana ze środków województwa małopolskiego w ramach projektu ekoMałopolska. "Statystyczny Polak wyrzuca rocznie ok. 200 kg produktów spożywczych, jeśli zestawimy to z poważanym problemem, jakim jest blisko 2 mln osób niedożywionych w Polsce, to zestawienie paraliżuje. Można się zastanowić, jak temu przeciwdziałać i najprostszym sposobem są przemyślane zakupy" - podkreślił w piątek wicemarszałek województwa Tomasz Urynowicz. Dodał, że dofinansowanie kampanii przez władze województwa wynika z chęci uwrażliwienia Małopolan na problemy społeczne - biedy i niedożywienia oraz z szeroko rozumianej troski o środowisko.

Bank Żywności w Krakowie powstał w 1997 roku i działa przy wsparciu różnych środowisk społecznych i władz lokalnych nieprzerwanie od 23 lat. Od powstania Stowarzyszenia zebrał prawie 70 milionów kilogramów produktów spożywczych o wartości 250 mln zł. Zebrana żywność, za pośrednictwem ponad 200 organizacji partnerskich, trafia każdego miesiąca do kilkudziesięciu tysięcy osób, znajdujących się w ciężkiej sytuacji życiowej i materialnej. Tylko w roku pandemii udało się zebrać od sieci handlowych, producentów i dystrybutorów 1,5 tys. ton żywności o wartości prawie 14,5 mln zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Bank Żywności RSS ALERT    /    Kraków RSS ALERT    /    niemarnowanie żywności RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.234.247.75
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!