10 najcenniejszych marek żywnościowych na świecie
W rankingu marek Brand Finance z 2019 r. Nestlé jest najcenniejszą marką żywności wartą blisko 20 mld dol. Na drugim miejscu znalazł się Danone, na trzecim Yili (nabiał, Chiny), a na czwartym Kellog's. Marka PepsiCo Quaker została uznana za najszybciej rozwijającą się markę żywności pod względem wartości na całym świecie.

Powiązane tematy:
Brand Finance corocznie mierzy wartość marek na podstawie sprzedaży i spostrzeżeń konsumentów.
1. Nestlé (19,64 mld dol.)
2. Danone (8,15 mld dol.)
3. Yili (7,56 mld dol.)
4. Kellogg's (6,7 mld dol.)
5. Tyson (6,48 mld dol.)
6. Mengniu (4,99 mld dol.)
7. Wrigley's (4,75 mld dol.)
8. Lay's (4,7 mld dol.)
9. McCain (4,66 mld dol.)
10. Kraft (4,55 mld dol.)
Według opublikowanego niedawno raportu, wyróżniony na tegorocznej liście był Quaker, który skoczył o 57% do 3 mld dol. A to za sprawą nowych linii mlek roślinnych i przekąsek zbożowych. Wzrosły także dwie inne marki PepsiCo - Doritos i Lay's - odpowiednio o 33,2% i 28,5%.
W rankingu widać także marki z Azji, głównie z Chin (Yili i Mengniu to producenci nabiału).
